1898 – Vznik podniku:  Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu. Zdroj: Renault

1898 – Vznik podniku: Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu. | Zdroj: Renault

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic.  Zdroj: Renault

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic.  | Zdroj: Renault

Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek. Zdroj: Renault

Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek. | Zdroj: Renault

 1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky:  Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. Zdroj: Renault

1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky: Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. | Zdroj: Renault

Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku. Zdroj: Renault

Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku. | Zdroj: Renault

Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault. Zdroj: Renault

Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault. | Zdroj: Renault

 1925 – Přijetí loga kosočtverce:  Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou. Zdroj: Renault

1925 – Přijetí loga kosočtverce: Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou. | Zdroj: Renault

Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925. Zdroj: Renault

Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 1945 – Kosočtverec dostává barvy:  Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault. Zdroj: Renault

1945 – Kosočtverec dostává barvy: Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault. | Zdroj: Renault

Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem". Zdroj: Renault

Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem". | Zdroj: Renault

Nicméně se stává, že produkty značky mají někdy na sobě originální odznaky. V 50. letech 20. století docházelo k nárůstu plastových log s kosočtvercem nebo bez něj: mapa Francie s označením RNUR v roce 1951... Zdroj: Renault

Nicméně se stává, že produkty značky mají někdy na sobě originální odznaky. V 50. letech 20. století docházelo k nárůstu plastových log s kosočtvercem nebo bez něj: mapa Francie s označením RNUR v roce 1951... | Zdroj: Renault

...tři stěžně fregaty s nafouklými plachtami anebo v roce 1956 na voze Dauphine znak „Renault – Régie Nationale“ s korunou, nad kterou jsou umístěni tři delfíni. Zdroj: Renault

...tři stěžně fregaty s nafouklými plachtami anebo v roce 1956 na voze Dauphine znak „Renault – Régie Nationale“ s korunou, nad kterou jsou umístěni tři delfíni. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 1972 – Dilema změny kosočtverce:  Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří. Zdroj: Renault

1972 – Dilema změny kosočtverce: Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří. | Zdroj: Renault

Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5. Zdroj: Renault

Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5. | Zdroj: Renault

Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie. Zdroj: Renault

Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie. | Zdroj: Renault

 1992 – Kosočtverec nabývá na objemu:  Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou. Zdroj: Renault

1992 – Kosočtverec nabývá na objemu: Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou. | Zdroj: Renault

Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier a vytvořil z něj sochu. Tento znak má vypovídat o kvalitě a robustnosti produktů. Zdroj: Renault

Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier a vytvořil z něj sochu. Tento znak má vypovídat o kvalitě a robustnosti produktů. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 2015 – Renault - Passion for life:  Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem. Zdroj: Renault

2015 – Renault - Passion for life: Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem. | Zdroj: Renault

Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče významné a důležité místo, zajišťuje automobilům okamžité rozpoznání jako Renault. Zdroj: Renault

Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče významné a důležité místo, zajišťuje automobilům okamžité rozpoznání jako Renault. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic.  Zdroj: Renault
Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek. Zdroj: Renault
 1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky:  Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. Zdroj: Renault
Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku. Zdroj: Renault
31
Fotogalerie

Logo Renaultu nebylo vždy kosočtverec. Takto se v posledních 122 letech vyvíjelo

Francouzská automobilka nám ukazuje, jak se během let vyvíjelo a měnilo její logo.

Jak říká sám Renault, logo je důležitým prvkem identity podniku a samo o sobě je metaforou společnosti.  Již při pouhém vyslovení výrazu „značka s kosočtvercem“ je okamžitě jasné, že se mluví o Renaultu. Francouzská značka se nyní vydává celých 122 let do minulosti, aby nám ukázala, jak se její logo měnilo v souvislosti důležitými milníky automobilky.

1898 – Vznik podniku

Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu. Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic. Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek.

1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky

Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku. Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault.

1925 – Přijetí loga kosočtverce

Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou. Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925.

1945 – Kosočtverec dostává barvy

Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault. Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem".

1972 – Dilema změny kosočtverce

Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří. Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5. Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie.

1992 – Kosočtverec nabývá na objemu

Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou. Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier a vytvořil z něj sochu. Tento znak má vypovídat o kvalitě a robustnosti produktů.

2015 – Renault - Passion for life

Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem. Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče významné a důležité místo, zajišťuje automobilům okamžité rozpoznání jako Renault.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud