Na české cenovky si ještě počkáme, mnohé ale odhaluje německý konfigurátor.
Nová generace Volkswagenu Multivan (T7) se nám oficiálně představila letos v červnu a nedávno jsme si ji mohli prohlédnout i naživo. Nyní už automobilka oznamuje start výroby ve své modernizované továrně pro užitkové modely v Hannoveru a představu o cenovkách nabízí skrze německý konfigurátor.
Začátek výroby v Hannoveru považuje VW za milník v místní produkci elektrifikovaných modelů. Nový Multivan s možností plug-in hybridního pohonu je zde prvotinou, zatímco modernizace závodu dále pokračuje k zahájení výroby čistě elektrického ID. Buzz příští rok. Nový Multivan je také prvním modelem, který se v Hannoveru vyrábí na základě modulární platformy MQB.
Zvýšila se i úroveň automatizace při výrobě – například karosárna T7 nyní pracuje s 93% úrovní automatizace výroby, zatímco u dřívější T6.1 dosahovala okolo 77 %. Přestože ale v závodě nechybí ani autonomní přepravníky pro díly, VW dodává, že v Hannoveru dále vytváří i nové pracovní pozice pro lidi. Například v oblasti datové analýzy výroby.
Datum spuštění prodeje nového Multivanu T7 v Česku zatím neznáme, nicméně pro domácí německý trh již Volkswagen spustil předobjednávky. Novinka tedy začíná na ceně 44.839 eur (asi 1,14 milionu korun) za výchozí výbavu (pětimístná konfigurace, základní rozvor) s motorem 1.5 TSI (100 kW/136 k) a sedmistupňovým DSG – ostatně manuální převodovku již T7 vůbec nenabízí.
V Německu nabízí VW kromě výchozího modelu ještě další tři úrovně výbavy Life, Style a Energetic. Zmiňovaná plug-in hybridní verze je přitom dostupná i pro úplný základ, a to od ceny 57.173 eur (1,46 milionu korun). Známé ústrojí kombinuje čtyřválec 1.4 TSI, jeden elektromotor a 13kWh baterii pro systémový výkon 160 kW (218 koní). Součástí je šestistupňové DSG.
S výkonnějším čtyřválcem 2.0 TSI (150 kW/204 k) začíná T7 od 49.932 eur (asi 1,27 milionu korun). Příští rok má do prodeje dorazit i diesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Nakonec v nejvybavenější úrovni Energetic startuje Multivan od 67.800 eur (asi 1,73 milionu korun), dostupný je výhradně s plug-in hybridem pod kapotou.