13
Fotogalerie

Porsche 911 GT3 RSR 2011: závoďák v novém

Porsche představilo vylepšenou verzi svého speciálu 911 GT3 RSR. Jeho možnosti jsou posunuty dále téměř ve všech směrech.

Porsche 911 GT3 RSR bude svého výrobce reprezentovat v seriálu závodů GT i v nadcházející sezóně. Do té vstoupí v provedení, kterýépochopitelně do značné míry vychází z letošní verze, přináší ale i řadu technických novinek. A tak si je pojďme jednu po druhé projít.

Hned od prvního pohledu si všimneme přepracované karoserie s novým „lízátkem“ pod předním nárazníkem, které údajně zajišťuje větší přítlak přední nápravy, a odlišně tvarovaného přítlačného křídla na zádi. Porsche 911 GT3 RSR modelového roku 2011 je navíc osazeno většími koly a zadními svítilnami složenými z LED a vypůjčenými ze sériových verzí Porsche 911.

Nově odladěný čtyřlitrový šestiválec s protiběžnými písty „boxer“ dostal přepracované sací i výfukové soustavy, takže posílil o 5 koní na výsledných 455 koní (335 kW) při 7 800 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a motor „točí“ až 9 400 ot./min. Instalovány jsou homologované restriktory v sání o rozměrech 2 x 28,6 mm, pohonná jednotka využívá čtyřventilové plnicí techniky, přímého vstřikování benzínu a mazáním se suchou klikovou skříní. Ačkoli nárůst výkonu není nikterak markantní, automobilka Porsche uvádí, že modernizovaný šestiválec lépe „skousne“ různé druhy benzínů a novému vozu poskytne podstatně lepší jízdní výkony a ovladatelnost v porovnání s výběhovým provedením.

Porsche 911 GT3 RSR 05.JPG Porsche 911 GT3 RSR 03.JPG Porsche 911 GT3 RSR 02.JPG

Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů, jednohmotovým setrvačníkem a diferenciálem s omezenou svorností. Konstrukce karoserie z galvanizované oceli vychází ze silniční GT3 RS, ale disponuje novými nárazníky, odlišnou karotáží přední části podvozku, stavitelným přítlačným křídlem, devadesátilitrovou bezpečnostní palivovou nádrží FT3, ochrannou klecí, závodním sedadlem s nehořlavým potahem, šestibodovými pásy a automatickým hasicím systémem. Kotouče s vnitřním chlazením mají v průměru 380 a 355 mm, speciální desky a šesti, resp. čtyřpístkové hliníkové třmeny. Litá kola s centrální maticí a průměrem 18 palců dodala společnost BBS. Pohotovostní hmotnost vozu byla stanovena na 1 220 kg.

Pokud patříte k soukromým závodníkům, jistě vás bude zajímat, že cena nového vozu byla stanovena na 410 000 eur bez daně. Výše popsané úpravy mají být k dostání také v podobě sady určené pro stroje Porsche 911 GT3 RSR ze sezóny 2010.

Porsche 911 GT3 RSR 01.JPG Porsche 911 GT3 RSR 04.JPG Porsche 911 GT3 RSR 06.JPG
Porsche 911 GT3 RSR 07.JPG Porsche 911 GT3 RSR 08.JPG Porsche 911 GT3 RSR 09.JPG
Porsche 911 GT3 RSR 10.JPG Porsche 911 GT3 RSR 11.JPG Porsche 911 GT3 RSR 12.JPG Porsche 911 GT3 RSR 13.JPG
Porsche 911 GT3 RSR 2011

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud