Ford představil pro modelový rok 2012 nové provedení Mustangu s legendárním přízviskem Boss 302 a to i v okruhové verzi Laguna Seca.
Vzhled novinky je inspirován Mustangem Boss 302 (také u jeho nové inkarnace číslo označuje objem motoru v kubických palcích) z roku 1969 a na první pohled se vyznačuje přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, nárazníkem s „lízátkem“ a devatenáctipalcovými ráfky s pneumatikami Pirelli Pzero. Uvnitř se můžeme těšit na modifikovaný přístrojový štít, Alcantarou potažený volant, zatmavené dekorační panely, specifické madlo řadicí páky a za příplatek i na sportovní sedadla Recaro. Úprav je ale mnohem více, hlavně těch technických.
Novinka vychází z provedení Mustang GT a jeho pětilitrový osmiválec prošel posilovací kúrou. Nové sání, čtyřkanálový výfuk a přepracované vačkové hřídele vedly k dosažení výkonu na 446 koní (328 kW) a točivého momentu 515 Nm.
Adekvátní jízdní výkony má zajistit o 11 mm vpředu a 1 mm vzadu snížený podvozek s tužšími pružinami, silentbloky i stabilizátorem na zadní nápravě. Standardně Ford do modelu Mustang Boss 302 instaluje posilovač řízení s degresivním účinkem a trojicí volitelných režimů Comfort, Normal a Sport, odpojovatelnou stabilizační soustavu a tlumiče s manuálně stavitelnou tuhostí. Seznam důležitých úprav doplňují posílená spojka, šestistupňová převodovka se zkráceným odstupňováním, stálý převod 3,73 a čtyřpístkové brzdy Brembo na přední nápravě.
Ford Mustang Boss 302, 2012
Současně s modelem Mustang Boss 302 automobilka Ford představila také typ Boss 302 s přívlastkem Laguna Seca. Jeho posláním je sloužit víkendovým závodníkům, kteří s ním mohou „přijet na závod, vyhrát a v pohodlí se vrátit domů”. Na první pohled si všimneme černého, nebo stříbrného lakování, červených akcentů, výrazného lízátka pod předním nárazníkem, většího spoileru na víku zavazadlového prostoru a devatenáctipalcových ráfků v červeném provedení.
Úpravy interiéru v podstatě odpovídají těm použitým na výchozím typu Boss 302, kvůli úspoře hmotnosti ale byla zadní sedadla nahrazena výztuhou tvaru X údajně zvyšující tuhost karoserie o 10 %. Také naladění podvozku a pohonné jednotky je takřka identické s modelem Boss 302, výkon motoru se ale na zadní kola přenáši skrze diferenciál Torsen s omezenou svorností. Jízdní vlastnosti a výkony typu označeného jako Laguna Seca se údajně v porovnání s Mustangem Boss 302 nepatrně zlepšily.
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012
Přesnou dostupnost obou špičkových provedení Mustangu Ford ve svých tiskových materiálech nezmiňuje, z označení modelového roku se však dá očekávat, že k mání nebudou dříve než začátkem příštího roku. Ceny jsou zatím též neznámou.
Tip: Nepřehlédněte nejen desítky přiložených snímků, ale ani videa v úplném závěru článku.
Ford Mustang Boss 302, 2012
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012