78
Fotogalerie

Ford Mustang Boss 302: návrat velkého šéfa

Ford představil pro modelový rok 2012 nové provedení Mustangu s legendárním přízviskem Boss 302 a to i v okruhové verzi Laguna Seca.

Vzhled novinky je inspirován Mustangem Boss 302 (také u jeho nové inkarnace číslo označuje objem motoru v kubických palcích) z roku 1969 a na první pohled se vyznačuje přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, nárazníkem s „lízátkem“ a devatenáctipalcovými ráfky s pneumatikami Pirelli Pzero. Uvnitř se můžeme těšit na modifikovaný přístrojový štít, Alcantarou potažený volant, zatmavené dekorační panely, specifické madlo řadicí páky a za příplatek i na sportovní sedadla Recaro. Úprav je ale mnohem více, hlavně těch technických.

Novinka vychází z provedení Mustang GT a jeho pětilitrový osmiválec prošel posilovací kúrou. Nové sání, čtyřkanálový výfuk a přepracované vačkové hřídele vedly k dosažení výkonu na 446 koní (328 kW) a točivého momentu 515 Nm.

Adekvátní jízdní výkony má zajistit o 11 mm vpředu a 1 mm vzadu snížený podvozek s tužšími pružinami, silentbloky i stabilizátorem na zadní nápravě. Standardně Ford do modelu Mustang Boss 302 instaluje posilovač řízení s degresivním účinkem a trojicí volitelných režimů Comfort, Normal a Sport, odpojovatelnou stabilizační soustavu a tlumiče s manuálně stavitelnou tuhostí. Seznam důležitých úprav doplňují posílená spojka, šestistupňová převodovka se zkráceným odstupňováním, stálý převod 3,73 a čtyřpístkové brzdy Brembo na přední nápravě.

Ford Mustang Boss Laguna 27.jpg Ford Mustang Boss Laguna 28.jpg Ford Mustang Boss Laguna 29.jpg
Ford Mustang Boss 302, 2012

Současně s modelem Mustang Boss 302 automobilka Ford představila také typ Boss 302 s přívlastkem Laguna Seca. Jeho posláním je sloužit víkendovým závodníkům, kteří s ním mohou „přijet na závod, vyhrát a v pohodlí se vrátit domů”. Na první pohled si všimneme černého, nebo stříbrného lakování, červených akcentů, výrazného lízátka pod předním nárazníkem, většího spoileru na víku zavazadlového prostoru a devatenáctipalcových ráfků v červeném provedení.

Úpravy interiéru v podstatě odpovídají těm použitým na výchozím typu Boss 302, kvůli úspoře hmotnosti ale byla zadní sedadla nahrazena výztuhou tvaru X údajně zvyšující tuhost karoserie o 10 %. Také naladění podvozku a pohonné jednotky je takřka identické s modelem Boss 302, výkon motoru se ale na zadní kola přenáši skrze diferenciál Torsen s omezenou svorností. Jízdní vlastnosti a výkony typu označeného jako Laguna Seca se údajně v porovnání s Mustangem Boss 302 nepatrně zlepšily. 

Mustang Boss Laguna Seca 04.jpg Mustang Boss Laguna Seca 02.jpg Mustang Boss Laguna Seca 05.jpg
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012

Přesnou dostupnost obou špičkových provedení Mustangu Ford ve svých tiskových materiálech nezmiňuje, z označení modelového roku se však dá očekávat, že k mání nebudou dříve než začátkem příštího roku. Ceny jsou zatím též neznámou.

Tip: Nepřehlédněte nejen desítky přiložených snímků, ale ani videa v úplném závěru článku.

Ford Mustang Boss Laguna 30.jpg Ford Mustang Boss Laguna 26.jpg Ford Mustang Boss Laguna 31.jpgFord Mustang Boss Laguna 32.jpg Ford Mustang Boss Laguna 34.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 35.jpg Ford Mustang Boss Laguna 03.jpg Ford Mustang Boss Laguna 04.jpg Ford Mustang Boss Laguna 05.jpg Ford Mustang Boss Laguna 06.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 07.jpg Ford Mustang Boss Laguna 08.jpg Ford Mustang Boss Laguna 09.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 10.jpg Ford Mustang Boss Laguna 11.jpg Ford Mustang Boss Laguna 17.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 12.jpg Ford Mustang Boss Laguna 13.jpg Ford Mustang Boss Laguna 14.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 15.jpg Ford Mustang Boss Laguna 16.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 18.jpg Ford Mustang Boss Laguna 19.jpg Ford Mustang Boss Laguna 20.jpg Ford Mustang Boss Laguna 23.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 21.jpg Ford Mustang Boss Laguna 22.jpg Ford Mustang Boss Laguna 24.jpg
Ford Mustang Boss Laguna 25.jpg
Ford Mustang Boss 302, 2012

Mustang Boss Laguna Seca 03.jpg Mustang Boss Laguna Seca 06.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 07.jpg Mustang Boss Laguna Seca 08.jpg Mustang Boss Laguna Seca 09.jpg Mustang Boss Laguna Seca 12.jpg Mustang Boss Laguna Seca 11.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 10.jpg Mustang Boss Laguna Seca 13.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 14.jpg Mustang Boss Laguna Seca 15.jpg Mustang Boss Laguna Seca 18.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 16.jpg Mustang Boss Laguna Seca 17.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 19.jpg Mustang Boss Laguna Seca 01.jpg Mustang Boss Laguna Seca 20.jpg Mustang Boss Laguna Seca 21.jpg Mustang Boss Laguna Seca 22.jpg Mustang Boss Laguna Seca 23.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 24.jpg Mustang Boss Laguna Seca 30.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 25.jpg Mustang Boss Laguna Seca 26.jpg Mustang Boss Laguna Seca 27.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 28.jpg Mustang Boss Laguna Seca 29.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 31.jpg Mustang Boss Laguna Seca 32.jpg Mustang Boss Laguna Seca 33.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 34.jpg Mustang Boss Laguna Seca 35.jpg Mustang Boss Laguna Seca 36.jpg Mustang Boss Laguna Seca 37.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 38.jpg Mustang Boss Laguna Seca 39.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 40.jpg Mustang Boss Laguna Seca 41.jpg Mustang Boss Laguna Seca 42.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 43.jpg Mustang Boss Laguna Seca 44.jpg Mustang Boss Laguna Seca 45.jpg
Mustang Boss Laguna Seca 46.jpg
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, 2012

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud