Po špionážních fotkách a oficiální upoutávce se nyní na veřejnost dostávají i první informace o hybridním pohonu nové generace Sorenta.
Představu o designu nové generace Kie Sorento už máme zcela jasnou, a to díky dřívějším špionážním fotkám a rovněž upoutávce od samotné automobilky. S vyhlíženou premiérou na březnovém autosalonu v Ženevě tak nyní padá pozornost hlavně na techniku novinky, která má zaujmout především elektrifikací.
Na veřejnost se nyní dostala tabulka údajných motorizací nového Sorenta pro Asii, USA a také Evropu. Prvotní spekulací se ukazuje, že z Koreje by mohla Kia na starý kontinent přivést 2,2litrový diesel z nové rodiny motorů „New R“, přičemž zde by fungoval v mild-hybridní specifikaci pro ještě úspornější chod. Motor má být spojen s osmistupňovým automatem.
Takzvaným full-hybridem, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky, se pak jeví čtyřválcová benzinová šestnáctistovka s jedním elektromotorem a šestistupňovou automatickou převodovkou. Očekává se nicméně i možnost pohonu všech kol, takže dvojice elektromotorů je rovněž pravděpodobná.
Tajemství zatím zůstává okolo plug-in hybridní varianty, kterou dříve zmiňovala i sama automobilka. Plug-in benzinovou šestnáctistovku o výkonu 141 koní (104 kW) už Kia nabízí v současném Niru PHEV, nicméně dřívější informace mluvily o ještě výkonnější elektrifikované motorizaci do zásuvky s výkonem kolem 220 koní (162 kW).
Dalším střípkem detailů o novém hybridním Sorentu bude podle všeho možnost zástavby solárního panelu na střeše, v podobném stylu jako u hybridního Hyundaie Sonata. Ostatně tuto techniku chtěl Hyundai a Kia uvést do produkce právě v roce 2020.
Oficiální premiéra nové Kie Sorento proběhne 3. března na autosalonu v Ženevě.