Hvězda ženevského autosalonu značky Kia si již brousí zuby na evropské trhy.
Kapitoly článku:
Ale ještě před tím, než na ně vtrhne s intenzitou uragánu opírajícího se o úspěchy předchozí generace, vám konečně můžeme nabídnout kompletní sadu oficiálních fotografií zobrazující nový kompaktní hatchback nižší střední třídy z každého úhlu pohledu. Připomeňme, že nová Kia Cee'd oslavila svoji premiéru na letošním autosalonu v Ženevě.
Kia Cee'd druhé generace
Evropské oddělení jihokorejské automobilky Kia hodlá zcela nový Cee'd v našich končinách začít prodávat na přelomu letošního jara a léta a ještě úporněji jím zaútočit na tržní segment, který v místních podmínkách tradičně opanují lokální matadoři v podobě modelů VW Golf, Ford Focus a Opel Astra.
Druhou generaci modelu Kia Cee'd jsme vám již představili ve všech detailech, dokonce i podobu verze Kia Cee'd Combi již známe. Ještě než zabřednete do přiložené fotogalerie si tedy dovolím pouze připomenout několik základních skutečností. Nová Kia Cee'd chce na evropské zákazníky zapůsobit mladistvým a dynamicky stylizovaným vzhledem karoserie, bohatou výbavou a kvalitnějšími obkladovými materiály v interiéru.
Kia Cee'd chce svým pojetím zaujmout také mladší motoristy
Kia Cee'd zůstává po technické stránce dvojníkem koncernového sourozence Hyundai i30 a v USA se bude prodávat jako Hyundai Elantra GT. V České republice se bude Kia Cee'd nabízet s benzínovými motory 1,4 MPI/74 kW a 1,6 GDI/99 kW. Zájemci o naftu mají na výběr mezi jednotkami 1,4 VGT/81 kW a 1,6 VGT/94 kW. Tisková zpráva uvádí, že mezigenerační modernizace motorů přinesla úsporu spotřeby paliva v průměru o 4 %.
Druhá generace modelu Kia Cee'd chce oslovit moderní výbavou a kvalitními materiály
Všechny jednotky jsou standardně kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, výkonnější ze zážehových motorů bude k mání také s dvouspojkovou, šestistupňovou automatickou skříní DCT. Kia předpokládá, že se nejpopulárnějším motorem stane silnější naftová „jedna-šestka“, protože nabízí slušnou jízdní dynamiku a minimální spotřebu. Z klidu na 100 km/h zrychlí za méně než 11 vteřin, přičemž spotřeba se v kombinovaném provozu pohybuje těsně nad hranicí 4,0 l/100 km.
U vozů vybavených technologií EcoDynamics pak výrobce uvádí dokonce 3,7 l/100 km.