Nová Škoda Fabia se oficiálně představila 4. května letošního roku a necelý týden poté byl v Česku spuštěn předprodej | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Nová Škoda Fabia se oficiálně představila 4. května letošního roku a necelý týden poté byl v Česku spuštěn předprodej | Škoda Fabia 1.0 TSI | Zdroj: Škoda

Vůz vstupoval na trh za ceny od 329.900 Kč s tím, že u nás nebude nabízen nejméně výkonný motor 1.0 MPI/48 kW a jako základ poslouží linie Ambition (dříve střed nabídky, pomineme-li deriváty Scoutline a Monte Carlo) | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Vůz vstupoval na trh za ceny od 329.900 Kč s tím, že u nás nebude nabízen nejméně výkonný motor 1.0 MPI/48 kW a jako základ poslouží linie Ambition (dříve střed nabídky, pomineme-li deriváty Scoutline a Monte Carlo) | Škoda Fabia 1.0 TSI | Zdroj: Škoda

Přestože vůz mezigeneračně podražil, Škoda uvedla, že i přes zdražení je díky bohatší výbavě výhodnější. Ostatně mrkněte na  jeden ze starších článků , kde je všechno přehledně uvedeno ve srovnávací tabulce. | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Přestože vůz mezigeneračně podražil, Škoda uvedla, že i přes zdražení je díky bohatší výbavě výhodnější. Ostatně mrkněte na jeden ze starších článků, kde je všechno přehledně uvedeno ve srovnávací tabulce. | Škoda Fabia 1.0 TSI | Zdroj: Škoda

Poprvé od uvedení na trh zdražila také nová Škoda Fabia, u níž došlo k plošnému zvýšení cen o 10.000 Kč. Nově tedy nejlevnější provedení 1.0 MPI/59 kW vyjde na 339.900 Kč. | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Poprvé od uvedení na trh zdražila také nová Škoda Fabia, u níž došlo k plošnému zvýšení cen o 10.000 Kč. Nově tedy nejlevnější provedení 1.0 MPI/59 kW vyjde na 339.900 Kč. | Škoda Fabia 1.0 TSI | Zdroj: Škoda

Zmizel paket Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč, který zahrnoval Amundsen 9,2“ s navigací, virtuální kokpit, adaptivní tempomat (do 210 km/h), adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně elektricky sklopných vnějších zpětných zrcátek, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování a vzdálený přístup na tři roky | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Zmizel paket Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč, který zahrnoval Amundsen 9,2“ s navigací, virtuální kokpit, adaptivní tempomat (do 210 km/h), adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně elektricky sklopných vnějších zpětných zrcátek, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování a vzdálený přístup na tři roky | Škoda Fabia 1.0 TSI | Zdroj: Škoda

Místo něj je teď Travel Asisst za 36.500 Kč, zahrnující totéž co Asistovaná jízda 2.0, ovšem bez asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a elektricky sklopných zpětných zrcátek a automatické parkování | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Místo něj je teď Travel Asisst za 36.500 Kč, zahrnující totéž co Asistovaná jízda 2.0, ovšem bez asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a elektricky sklopných zpětných zrcátek a automatické parkování | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Pakety Konektivita pro Ambition a Style zdražily na 12.600, respektive 15.600 Kč (+600 Kč) a paket Simply Clever (síťový program, cargo elementy, háčky v kufru atd.) je nyní dostupný ve dvou úrovních místo jedné (za 3400 a 5700 Kč) | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Pakety Konektivita pro Ambition a Style zdražily na 12.600, respektive 15.600 Kč (+600 Kč) a paket Simply Clever (síťový program, cargo elementy, háčky v kufru atd.) je nyní dostupný ve dvou úrovních místo jedné (za 3400 a 5700 Kč) | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Zdražení se dotklo i akčních paketů Ambition Plus a Style Plus. Zatímco před změnou ceníku stály 10 a 20 tisíc korun, dnes jsou oba o 5 tisíc dražší. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Zdražení se dotklo i akčních paketů Ambition Plus a Style Plus. Zatímco před změnou ceníku stály 10 a 20 tisíc korun, dnes jsou oba o 5 tisíc dražší. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Z ceníku úplně zmizely LED zadní svítilny, které dříve byly u linie Style za příplatek 3500 Kč | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Z ceníku úplně zmizely LED zadní svítilny, které dříve byly u linie Style za příplatek 3500 Kč | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Nová Škoda Fabia už ale konečně dostala motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a výhradně převodovkou DSG. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Nová Škoda Fabia už ale konečně dostala motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a výhradně převodovkou DSG. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

 Jediný čtyřválec v nabídce je dostupný u linie Style za cenu od 489.900 Kč, je ale téměř jisté, že objeví také u plánované linie Monte Carlo. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

 Jediný čtyřválec v nabídce je dostupný u linie Style za cenu od 489.900 Kč, je ale téměř jisté, že objeví také u plánované linie Monte Carlo. | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Technická data čtyřválcové Škody Fabia zatím nejsou k dispozici, technicky  shodný Seat Ibiza po faceliftu  však dosáhne maximální rychlosti 216 km/h a z nuly na stovku mu to trvá 8,2 sekundy | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

Technická data čtyřválcové Škody Fabia zatím nejsou k dispozici, technicky shodný Seat Ibiza po faceliftu však dosáhne maximální rychlosti 216 km/h a z nuly na stovku mu to trvá 8,2 sekundy | Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Foto: Samuel Mareček

| Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW | Foto: Samuel Mareček

Vůz vstupoval na trh za ceny od 329.900 Kč s tím, že u nás nebude nabízen nejméně výkonný motor 1.0 MPI/48 kW a jako základ poslouží linie Ambition (dříve střed nabídky, pomineme-li deriváty Scoutline a Monte Carlo) | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda
Přestože vůz mezigeneračně podražil, Škoda uvedla, že i přes zdražení je díky bohatší výbavě výhodnější. Ostatně mrkněte na  jeden ze starších článků , kde je všechno přehledně uvedeno ve srovnávací tabulce. | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda
Poprvé od uvedení na trh zdražila také nová Škoda Fabia, u níž došlo k plošnému zvýšení cen o 10.000 Kč. Nově tedy nejlevnější provedení 1.0 MPI/59 kW vyjde na 339.900 Kč. | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda
Zmizel paket Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč, který zahrnoval Amundsen 9,2“ s navigací, virtuální kokpit, adaptivní tempomat (do 210 km/h), adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně elektricky sklopných vnějších zpětných zrcátek, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování a vzdálený přístup na tři roky | Škoda Fabia 1.0 TSI Zdroj: Škoda
26
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia poprvé zdražila. Přišla o výbavu, cenu už má i čtyřválec 1.5 TSI

Ve včerejším testu nové Škody Fabia jsme se lehce dotkli zvýšení cen a úpravy některých paketů výbavy. Dnes se na celou věc podíváme podrobněji.

Nová Škoda Fabia se oficiálně představila 4. května letošního roku a necelý týden poté byl v Česku spuštěn předprodej. Vůz vstupoval na trh za ceny od 329.900 Kč s tím, že u nás nebude nabízen nejméně výkonný motor 1.0 MPI/48 kW a jako základ poslouží linie Ambition (dříve střed nabídky, pomineme-li deriváty Scoutline a Monte Carlo). Přestože vůz mezigeneračně podražil, Škoda uvedla, že i přes zdražení je díky bohatší výbavě výhodnější. Ostatně mrkněte na jeden ze starších článků, kde je všechno přehledně uvedeno ve srovnávací tabulce.

Minulý týden jsme informovali o zdražení nových Škodovek. Ušetřeno nebylo třeba SUV Kodiaq, které zdražilo o více než šedesát tisíc, nebo model Octavia, který se v základu dostal na 520 tisíc korun. Poprvé od uvedení na trh zdražila také nová Škoda Fabia, u níž došlo k plošnému zvýšení cen o 10.000 Kč. Nově tedy nejlevnější provedení 1.0 MPI/59 kW vyjde na 339.900 Kč a verze 1.0 TSI/81 kW Style s manuální převodovkou, kterou osobně považuji za asi nejlepší kombinaci nabídky, přeskočila hranici čtyř set tisíc korun (stojí 409.900 Kč). Jenže zvýšení cen není jedinou novinkou v ceníku malého modelu.

Zmizel například paket Asistovaná jízda 2.0 za 56.000 Kč, který zahrnoval infotainment Amundsen 9,2“ s navigací, virtuální kokpit, adaptivní tempomat (do 210 km/h), adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně elektricky sklopných vnějších zpětných zrcátek, rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování a vzdálený přístup na tři roky. Místo něj je teď Travel Asisst za 36.500 Kč, zahrnující totéž co Asistovaná jízda 2.0, ovšem bez asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a elektricky sklopných zpětných zrcátek a automatické parkování. Zatímco za automatické parkování si můžete stále samostatně připlatit 18.000 Kč, Side Assist a elektricky sklopná zpětná zrcátka jsem v ceníku nenašel.

Pakety Konektivita pro Ambition a Style zdražily na 12.600, respektive 15.600 Kč (+600 Kč) a paket Simply Clever (síťový program, cargo elementy, háčky v kufru atd.) je nyní dostupný ve dvou úrovních místo jedné (za 3400 a 5700 Kč). Zdražení se dotklo i akčních paketů Ambition Plus (tempomat s omezovačem rychlosti, Jumbo box vpředu, výdechy ventilace vzadu, malý kožený paket, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů) a Style Plus (Bi-LED světlomety, Kessy, dvouzónová automatická klimatizace, Sunset). Zatímco před změnou ceníku stály 10 a 20 tisíc korun, dnes jsou oba o 5 tisíc dražší. Z ceníku úplně zmizely LED zadní svítilny, které dříve byly u linie Style za příplatek 3500 Kč.

Jedna velká novinka se však objevila v nabídce pohonných jednotek. Nová Škoda Fabia už totiž konečně dostala motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a výhradně převodovkou DSG. Jediný čtyřválec v nabídce je dostupný u linie Style za cenu od 489.900 Kč, je ale téměř jisté, že objeví také u plánované linie Monte Carlo.

Technická data čtyřválcové Škody Fabia zatím nejsou k dispozici, technicky shodný Seat Ibiza po faceliftu však dosáhne maximální rychlosti 216 km/h a z nuly na stovku mu to trvá 8,2 sekundy. Na rozdíl od Škody si Seat nechal motor 1.5 TSI DSG pouze pro sportovněji střiženou Ibizu FR za cenu od 579.900 Kč, od toho se také odvíjí vyšší základní cena španělského vozu.

Škoda Fabia IV: Ceny na českém trhu k 5. listopadu 2021
Výbava Ambition
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 339.900
1.0 TSI 70 5M 359.900
1.0 TSI 81 6M 379.900
1.0 TSI 81 7A 419.900
Výbava Style 
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 369.900
1.0 TSI 70 5M 389.900
1.0 TSI 81 6M 409.900
1.0 TSI 81 7A 449.900
1.5 TSI 110 7A 489.900

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud