Kapitoly článku:
Japonská automobilka Subaru si do Ženevy nachystala evropskou premiéru nového modelu WRX STi. Ten se vzdal jmenné i vizuální příbuznosti s Imprezou, přestože technika z ní vychází, jak je ostatně patrné při pohledu na palubní desku.
Silueta i proporce jsou jiné, v detailech však nové WRX STi vzdává hold předchůdci
Čtyřdveřový sedan s lichoběžníkovou maskou, plochými boky a nezbytným zadním křídlem zachovává věrnost současnému STi i v detailech. Dostal například nepřehlédnutelný otvor v kapotě pro přívod vzduchu k mezichladiči, ventilační otvory za přední koly i výrazný zadní difuzor, který z každé strany lemuje jeden pár výfukových koncovek.
Pod kapotou má nové Subaru WRX STi přímovstřikový boxer. Jeho parametry pro Evropu si ale Subaru schovává až na tiskovou konferenci. Potom je sem pochopitelně doplníme.
Manuální řazení i aktivní středový diferenciál zůstaly zachovány
Mezi sedadly se opět nachází volič jízdních režimů i ovladač aktivního středového diferenciálu. Obojí známe už z dnešního STi.
Automobilka se souhvězdím Plejád ve znaku přivezla do Ženevy i okruhový speciál Subaru WRX STi NBR Challenge, se kterým se chc zúčastnit čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Jeho motor má výkon 340 koní a točivý moment 461 Nm.
Okruhové WR STi míří na Nürburgring s výkonem 340 koní
Aktualizováno 6. 3. 2014 09:58
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ