Značka Peugeot letos do Frankfurtu přivezla také slibovaný koncept praktického, ale dynamicky vyhlížejícího MPV.
Peugeot svojí studií HX1 chce vnést do poněkud usedlých a na praktickou stránku snad až příliš zaměřených víceúčelových automobilů současnosti více elegance a švihu. Novinka se lvíčkem na kapotě stojí na poměrně rozměrném půdorysu s délkou 4 954 mm a šířkou 1 990 mm, ovšem s výškou karoserie jen 1 373 mm. Zřejmě nejpůsobivějším prvkem Peugeotu HX1 jsou speciální sedmipaprsková litá kola, z nichž se údajně za jízdy vyklápějí samostatné clony, jejichž účelem je optimalizace proudícího vzduchu.
Ze stejného důvodu se při překročení rychlosti 100 km/h směrem vzhůru vyklápí také spoiler nad zadním oknem. Díky nízké stavbě karoserie a péči konstruktérů o aerodynamiku celku údajně vykazuje Peugeot HX1 odporu vzduchu charakterizovaný koeficientem Cx ve výši jen 0,28, což je na vůz této kategorie a rozměrů velmi slušná hodnota. Přístupu k prostornému interiéru nijak nebrání středový sloupek a usnadňují jej dva páry vzhůru výklopných dveří. Přední pár se otevírá šikmo vpřed, druhý pár pak šikmo vzad.
Cestující mají k mání šestici samostatných sedadel situovaných ve třech řadách. Nejkomfortnější sezení mají poněkud nezvykle pasažéři v poslední řadě, přičemž k dalšímu zvýšení jejich pohodlí lze v případě nepotřeby prostřední pár sedadel z vozu demontovat. Pod přední kapotou Peugeotu HX1 se ukrývá hybridní pohonná soustava typu plug-in, jejímž základem je přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,2 HDi s výkonem 204 koní (150 kW) pohánějící skrze šestistupňovou automatickou převodovku kola přední nápravy.
U zadní nápravy se pak nachází elektromotor s výkonem 95 koní (70 kW) a Peugeot tvrdí, že celé ústrojí Peugeotu HX1 je díky oddělení obou jednotek schopno vozu součinně dodávat plných 299 koní (220 kW). Díky sadě li-ionových akumulátorů je novinka schopna jízdy na čistě elektrický pohon až na vzdálenost 30 km. Podle Peugeotu vykazuje prototyp HX1 průměrnou spotřebu 3,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 83 g/km.