Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Crossover XV je hlavní hvězdou stánku Subaru na ženevském autosalonu.

Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.

Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Pohonná jednotka je taktéž inovovaná. Dvoulitr s plochým uložením válců nyní nabídne 115 kW (154 koní). Maximální točivý moment činí 196 Nm. Pohonná jednotka je spárované s převodovkou CVT se sedmi virtuálními převodovými stupni.

Již tradičně je XV vybaveno symetrickým pohonem všech čtyř kol. Zákazníci se mohou těšit na soubor asistenčních systémů Eye Sight, který zahrnuje nouzové brzdění, adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu.  "Druhé oči řidiče" se již objevily například v modernizovaném modelu Levorg.

Opět se počítá i s prodejem v Evropě, včetně České republiky. Na rozdíl od standardního modelu Impreza, který na náš trh nedorazí.

Sledujte náš online přenos ze ženevského autosalonu:

Prohlédněte si první fotografie vozu:

xv.jpgsubaruxvvwr-03.jpg2018-subaru-xv.jpg

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud