Hyundai už na nové generaci modelu i20 dokázal, že se umí odvázat. Nová generace kompaktního SUV Tucson může být všechno, jen ne nudná krabice. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Hyundai už na nové generaci modelu i20 dokázal, že se umí odvázat. Nová generace kompaktního SUV Tucson může být všechno, jen ne nudná krabice. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Design vozu  vychází z konceptu Vision T  představeného na autosalonu AutoMobility LA 2019 v Los Angeles | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Design vozu vychází z konceptu Vision T představeného na autosalonu AutoMobility LA 2019 v Los Angeles | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Hyundai tento nový styl nazývá smyslnou sportovností a vyzdvihuje „parametrické drahokamy“, které mají vozu dodat progresivní charakter | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Hyundai tento nový styl nazývá smyslnou sportovností a vyzdvihuje „parametrické drahokamy“, které mají vozu dodat progresivní charakter | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Co si pod tím představit, vystihuje příď s ohromnou maskou chladiče, v níž jsou skryta světla pro denní svícení | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Co si pod tím představit, vystihuje příď s ohromnou maskou chladiče, v níž jsou skryta světla pro denní svícení | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

I na zádi se podle hyundaie skrývají parametrické vzory. Tucson je zároveň první SUV Hyundai, které má zadní stírač schovaný pod střešním spoilerem. Tím se uvolnilo místo pro logo z leštěného skla, které vypadá trojrozměrně, ale ve skutečnosti není. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

I na zádi se podle hyundaie skrývají parametrické vzory. Tucson je zároveň první SUV Hyundai, které má zadní stírač schovaný pod střešním spoilerem. Tím se uvolnilo místo pro logo z leštěného skla, které vypadá trojrozměrně, ale ve skutečnosti není. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Nový Hyundai Tucson se změnil k nepoznání, vnější rozměry se ale liší minimálně. Vůz na délku měří 4500 mm, je 1865 mm široký, 1650 mm vysoký a rozvor náprav činí 2680 mm. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Nový Hyundai Tucson se změnil k nepoznání, vnější rozměry se ale liší minimálně. Vůz na délku měří 4500 mm, je 1865 mm široký, 1650 mm vysoký a rozvor náprav činí 2680 mm. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Pozornosti neuniká ani výrazné oplastování spodní části karoserie včetně lemů blatníků. Tady už to není  Mercedes EQC , který mi připomíná příď, ale spíš  Toyota RAV4 , případně její dvojče  Suzuki Across . | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Pozornosti neuniká ani výrazné oplastování spodní části karoserie včetně lemů blatníků. Tady už to není Mercedes EQC, který mi připomíná příď, ale spíš Toyota RAV4, případně její dvojče Suzuki Across. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

V porovnání s předchůdcem je o 20 mm delší, 15 mm širší, 5 mm vyšší a rozvor narostl o 10 mm. Cestující vzadu budou mít o 26 mm více místa pro nohy a objem kufru vzrostl o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném pohonu a stupni výbavy. Kufr nabídne až 620 (vzpřímená zadní opěradla), respektive 1799 litrů (sklopená zadní opěradla). | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

V porovnání s předchůdcem je o 20 mm delší, 15 mm širší, 5 mm vyšší a rozvor narostl o 10 mm. Cestující vzadu budou mít o 26 mm více místa pro nohy a objem kufru vzrostl o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném pohonu a stupni výbavy. Kufr nabídne až 620 (vzpřímená zadní opěradla), respektive 1799 litrů (sklopená zadní opěradla). | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

 Předchůdci se vyráběli i v Nošovicích  a novinka v tom bude pokračovat, troufám si ale tvrdit, že nic tak sofistikovaného a na poměry značky až okázalého tam nikdy nikdo neviděl. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Předchůdci se vyráběli i v Nošovicích a novinka v tom bude pokračovat, troufám si ale tvrdit, že nic tak sofistikovaného a na poměry značky až okázalého tam nikdy nikdo neviděl. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Kola mají průměr až 19 palců, tak jako v tomto případě | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Kola mají průměr až 19 palců, tak jako v tomto případě | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Štíhlá přístrojovka přešla na dotykové ovládání, klasická kaplička přístrojů zmizela a místo ní je před řidičem displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Stejnou úhlopříčku má i středový displej a automatická převodovka se ovládá tlačítky na středovém tunelu  jako u elektromobilu Kona . | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Štíhlá přístrojovka přešla na dotykové ovládání, klasická kaplička přístrojů zmizela a místo ní je před řidičem displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Stejnou úhlopříčku má i středový displej a automatická převodovka se ovládá tlačítky na středovém tunelu jako u elektromobilu Kona. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

ro lepší teplotní komfort v kabině slouží kombinace přímých a nepřímých ventilačních otvorů. Ty nepřímé jsou skryté v dekoračním pásu táhnoucím se po celé šířce přístrojovky a mají za úkol zmírnit rozptyl teplého či studeného vzduchu z klimatizace. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

ro lepší teplotní komfort v kabině slouží kombinace přímých a nepřímých ventilačních otvorů. Ty nepřímé jsou skryté v dekoračním pásu táhnoucím se po celé šířce přístrojovky a mají za úkol zmírnit rozptyl teplého či studeného vzduchu z klimatizace. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Na výběr budete mít mezi jednobarevným černým, šedo-černým a modrozeleným interiérem. Všechna zmíněná provedení jsou v látkovém i koženém čalounění. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai

Na výběr budete mít mezi jednobarevným černým, šedo-černým a modrozeleným interiérem. Všechna zmíněná provedení jsou v látkovém i koženém čalounění. | Hyundai Tucson čtvrté generace | Foto: Hyundai

Finální testování vozu probíhá v České republice, konkrétně na kopřivnickém polygonu, kde si zkouší své terénní schopnosti. V Rakousku pak šplhá na Grossglockner s přívěsem. V minulosti byl testován i na Nürburgringu. Nebál se ale ani zmrzlého Švédska a žhavého Španělska.  Zdroj: Hyundai

Finální testování vozu probíhá v České republice, konkrétně na kopřivnickém polygonu, kde si zkouší své terénní schopnosti. V Rakousku pak šplhá na Grossglockner s přívěsem. V minulosti byl testován i na Nürburgringu. Nebál se ale ani zmrzlého Švédska a žhavého Španělska.  | Zdroj: Hyundai

Hyundai se také nechal slyšet, že v prostoru pro posádku vsadil na prémiovost. Zdroj: Hyundai

Hyundai se také nechal slyšet, že v prostoru pro posádku vsadil na prémiovost. | Zdroj: Hyundai

Vůz by měl být také delší a širší, kapota by měla být také delší a převisy naopak kratší. Co bude pod kapotou je zatím těžké určit. Kompletně přepracovaný interiér má pak obrazovku infotainmentu posunutou níže, aby měl řidič k funkcím snadnější přístup. Zdroj: Hyundai

Vůz by měl být také delší a širší, kapota by měla být také delší a převisy naopak kratší. Co bude pod kapotou je zatím těžké určit. Kompletně přepracovaný interiér má pak obrazovku infotainmentu posunutou níže, aby měl řidič k funkcím snadnější přístup. | Zdroj: Hyundai

Hyundai dal ovšem předem vědět, že čtvrtá generace Tucsonu bude k mání ve dvou variantách rozvoru. Na evropském trhu by však měla být verze s krátkým rozvorem. Zdroj: Hyundai

Hyundai dal ovšem předem vědět, že čtvrtá generace Tucsonu bude k mání ve dvou variantách rozvoru. Na evropském trhu by však měla být verze s krátkým rozvorem. | Zdroj: Hyundai

K oficiálnímu odhalení dojde 15. září v korejském Soulu. Premiéra se bude vysílat živě do celého světa přes platformu Youtube. O vozu toho zatím moc nevíme. Zdroj: Hyundai

K oficiálnímu odhalení dojde 15. září v korejském Soulu. Premiéra se bude vysílat živě do celého světa přes platformu Youtube. O vozu toho zatím moc nevíme. | Zdroj: Hyundai

Nová generace  Hyundaie Tucson  na sebe poprvé upozornila minulý týden. Fotografie v potemnělých prostorách odhalily revoluční design a zcela nové přední světlomety, které budou rozděleny do několika sektorů. Jsou ukryty v přední masce a objeví se až po rozsvícení. Zdroj: Hyundai

Nová generace Hyundaie Tucson na sebe poprvé upozornila minulý týden. Fotografie v potemnělých prostorách odhalily revoluční design a zcela nové přední světlomety, které budou rozděleny do několika sektorů. Jsou ukryty v přední masce a objeví se až po rozsvícení. | Zdroj: Hyundai

Nový  Hyundai Tucson  ukazuje na zatmavených fotografiích koncept parametrických skrytých světlometů, které jsou ukryty v přední masce a objeví se až po rozsvícení. Tucson také naroste do délky a do šířky, bude mít delší kapotu a kratší převisy. Zdroj: Hyundai

Nový Hyundai Tucson ukazuje na zatmavených fotografiích koncept parametrických skrytých světlometů, které jsou ukryty v přední masce a objeví se až po rozsvícení. Tucson také naroste do délky a do šířky, bude mít delší kapotu a kratší převisy. | Zdroj: Hyundai

Kompaktní SUV Hyundaie se již brzy dočká čtvrté generace, která jej převlékne do futuristického kabátu. Automobilka se nám dnes rozhodla ukázat prvních pár fotografií, abychom věděli, co si představuje pod pojmem revoluční design. Že umí kompletně přepracovat auto a dát mu novou identitu,  víme ale už od včera . Zdroj: Hyundai

Kompaktní SUV Hyundaie se již brzy dočká čtvrté generace, která jej převlékne do futuristického kabátu. Automobilka se nám dnes rozhodla ukázat prvních pár fotografií, abychom věděli, co si představuje pod pojmem revoluční design. Že umí kompletně přepracovat auto a dát mu novou identitu, víme ale už od včera. | Zdroj: Hyundai

Neméně zajímavě vypadá interiér. Hyundai nazval koncepci vnitřku Interspace a chce v zákazníkovi navodit pocit pokoje butikového hotelu. Bližší informace automobilka nezveřejňuje, ale na první fotografii vidíme zcela nové uspořádání s velkým displejem uprostřed, které vůbec nevypadá špatně. Zdroj: Hyundai

Neméně zajímavě vypadá interiér. Hyundai nazval koncepci vnitřku Interspace a chce v zákazníkovi navodit pocit pokoje butikového hotelu. Bližší informace automobilka nezveřejňuje, ale na první fotografii vidíme zcela nové uspořádání s velkým displejem uprostřed, které vůbec nevypadá špatně. | Zdroj: Hyundai

Design vozu  vychází z konceptu Vision T  představeného na autosalonu AutoMobility LA 2019 v Los Angeles | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai
Hyundai tento nový styl nazývá smyslnou sportovností a vyzdvihuje „parametrické drahokamy“, které mají vozu dodat progresivní charakter | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai
Co si pod tím představit, vystihuje příď s ohromnou maskou chladiče, v níž jsou skryta světla pro denní svícení | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai
I na zádi se podle hyundaie skrývají parametrické vzory. Tucson je zároveň první SUV Hyundai, které má zadní stírač schovaný pod střešním spoilerem. Tím se uvolnilo místo pro logo z leštěného skla, které vypadá trojrozměrně, ale ve skutečnosti není. | Hyundai Tucson čtvrté generace Foto: Hyundai
22
Fotogalerie

Nový Hyundai Tucson konečně oficiálně! Designová pecka sází hlavně na hybridy

Hyundai už na nové generaci modelu i20 dokázal, že se umí odvázat. Nová generace kompaktního SUV Tucson může být všechno, jen ne nudná krabice.

Po sérii upoutávek by nás vlastně ani nemělo překvapovat, že se korejská automobilka Hyundai v případě nové generace modelu Tucson tak odvázala. Kompaktní SUV, které konkuruje například Škodě Karoq, Kie Sportage nebo Volkswagenu Tiguan, platí za globální auto s českými kořeny. Předchůdci se vyráběli i v Nošovicích a novinka v tom bude pokračovat, troufám si ale tvrdit, že nic tak sofistikovaného a na poměry značky až okázalého tam nikdy nikdo neviděl.

Design vozu vychází z konceptu Vision T představeného na autosalonu AutoMobility LA 2019 v Los Angeles, sériové provedení si ale ze studie vzalo víc, než jsem si vůbec dokázal představit. Hyundai tento nový styl nazývá smyslnou sportovností a vyzdvihuje „parametrické drahokamy“, které mají vozu dodat progresivní charakter. Co si pod tím představit, vystihuje příď s ohromnou maskou chladiče, v níž jsou skryta světla pro denní svícení.

I na zádi se podle hyundaie skrývají parametrické vzory. Tucson je zároveň první SUV Hyundai, které má zadní stírač schovaný pod střešním spoilerem. Tím se uvolnilo místo pro logo z leštěného skla, které vypadá trojrozměrně, ale ve skutečnosti není. Pozornosti neuniká ani výrazné oplastování spodní části karoserie včetně lemů blatníků. Tady už to není Mercedes EQC, který mi připomíná příď, ale spíš Toyota RAV4, případně její dvojče Suzuki Across.

Nový Hyundai Tucson se změnil k nepoznání, vnější rozměry se ale liší minimálně. Vůz na délku měří 4500 mm, je 1865 mm široký, 1650 mm vysoký a rozvor náprav činí 2680 mm. V porovnání s předchůdcem je o 20 mm delší, 15 mm širší, 5 mm vyšší a rozvor narostl o 10 mm. Cestující vzadu budou mít o 26 mm více místa pro nohy a objem kufru vzrostl o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném pohonu a stupni výbavy. Kufr nabídne až 620 (vzpřímená zadní opěradla), respektive 1799 litrů (sklopená zadní opěradla).

Analog je mrtev, přivítejte digitál

Zrovna minulý týden jsem si krátce vyzkoušel Hyundai Tucson v akční verzi Adventure a liboval si v tom, jak je všechno po ruce, jak mám na každou důležitou funkci fyzické tlačítko a že jde o jedno z posledních „analogových“ aut. S novou generací modelu se to změní. Štíhlá přístrojovka přešla na dotykové ovládání, klasická kaplička přístrojů zmizela a místo ní je před řidičem displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Stejnou úhlopříčku má i středový displej a automatická převodovka se ovládá tlačítky na středovém tunelu jako u elektromobilu Kona.

Pro lepší teplotní komfort v kabině slouží kombinace přímých a nepřímých ventilačních otvorů. Ty nepřímé jsou skryté v dekoračním pásu táhnoucím se po celé šířce přístrojovky a mají za úkol zmírnit rozptyl teplého či studeného vzduchu z klimatizace. Objem vzduchu, který do kabiny proudí, je stejný jako dříve a ke změnám teplot tedy dochází se stejnou účinností, už by se vám ale nemělo stávat, že vám klimatizace v horkých či naopak studených dnech rozčísne pěšinku.

Na fotkách vypadá interiér nového Hyundaie Tucson luxusně, nejedná se ale o jedinou konfiguraci. Na výběr budete mít mezi jednobarevným černým, šedo-černým a modrozeleným interiérem. Všechna zmíněná provedení jsou v látkovém i koženém čalounění. V nabídce nechybí třízónová automatická klimatizace, ambientní osvětlení s až 64 barvami a 10 stupni jasu, ventilace předních sedadel a vyhřívání předních a zadních sedadel.

Hyundai říká, že nastoupit do sofistikovaného a prostorného interiéru zcela nového modelu Tucson znamená vstoupit do přehledně uspořádaného pokoje, v němž se každodenní starosti rozplynou. K tomu přišla na řadu i rozšířená konektivita, v níž hraje hlavní roli připojení k internetu a aplikace Bluelink, s níž je možné vyhledávat polohu vozidla, zamykat či odemykat na dálku jeho dveře, nebo kontrolovat množství paliva v nádrži. Nic nového pod sluncem, ale osobně to oceňuji.

Systém vozu zvládá i zobrazení Apple a Google kalendáře, nastavení tří účtů řidiče (dva hlavní a host), online vedení trasy, zobrazí i informace o parkovacích místech, poloze čerpacích stanic včetně cen nebo počasí, a pokud zaparkujete 200 až 2000 metrů od místa, kam se chcete dopravit, donaviguje vás aplikace v telefonu až ke dveřím.

Pod kapotou jen šestnáctistovky

Zatímco stávající generace Hyundaie Tucson má pod kapotou i naftový dvoulitr, novinka se musí spokojit s přeplňovanými šestnáctistovkami. Ve velkém se však elektrifikovalo. Jedinými dvěma neelektrifikovanými agregáty jsou čtyřválce 1.6 T-GDI/110 kW a 1.6 CRDi/85 kW, rozmohla se nabídka 48V mild-hybridů (1.6 T-GDI/110 a 132 kW, 1.6 CRDi/100 kW) a všemu zatím velí hybridní verze 1.6 T-GDI HEV s výkonem 169 kW. Slovíčko „zatím“ jsem nepoužil náhodou – v příštím roce totiž dorazí i plug-in hybrid 1.6 T-GDI s výkonem 195 kW.

Všechny motory mají objem 1598 kubických centimetrů a s výjimkou 1.6 T-GDI/110 48V a 1.6 CRDi/85 kW nabízejí volbu mezi pohonem předních a všech kol. Hyundai testoval Tucson na slunných, mrazivých i kopcovitých místech Evropy, ale také na Severní smyčce Nürburgringu či tatrováckém polygonu v Kopřivnici, měl by tedy být připraven na všechno, co může běžného Evropana potkat. Aby splnil vysoké nároky na komfort, dostal elektronicky řízené tlumiče, a pokud zvolíte čtyřkolku HTRAC, můžete využít dodatečné tři jízdní režimy Mud (bláto), Sand (písek) a Snow (sníh).

Hyundai uvádí, že vozy s hybridním, zážehovým a vznětovým pohonem se objeví u dealerů na konci letošního roku. Začátkem příštího roku dorazí zmíněný plug-in hybrid a sportovněji střižená linie N-Line. Nový Hyundai Tucson je také nabitý velkým množstvím bezpečnostních a asistenčních systémů. Ty nejzajímavější najdete v následujícím přehledu.

Vybrané prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy

  • Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert)
  • Asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist)
  • Inteligentní adaptivní tempomat NSCC-C (Smart Cruise Control Curve) se zohledňováním zatáček s využitím navigačních dat
  • Inteligentní asistent pro dodržování rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist)
  • Upozornění na bezpečné opuštění vozu SEW (Safe Exit Warning)
  • Asistent vzdáleného inteligentního parkování RSPA (Remote Smart Parking Assist). Pouze pro verze s hybridními pohony HEV/PHEV
  • Monitorování okolí vozu 360° kamerovým systémem SVM  (Surround View Monitor)
  • Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind View Monitor)
  • Upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert)
  • Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist)
  • Asistent pro vedení vozu v pruzích LKA (Lane Keep Assist, modernizovaná verze
  • Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
  • Aktivní upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist)

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud