BMW 6 GT si vysloužilo nejlepší hodnocení. Pět hvězd doplňuje 86 procenty za ochranu dospělých, 85 má za dětskou posádku, 81 za chodce a 59 procenty jsou hodnoceny asistenční systémy.

BMW 6 GT si vysloužilo nejlepší hodnocení. Pět hvězd doplňuje 86 procenty za ochranu dospělých, 85 má za dětskou posádku, 81 za chodce a 59 procenty jsou hodnoceny asistenční systémy.

Dacia Duster se jako jedna z mála novinek zařadila mezi hodnocené třemi hvězdami. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty.

Dacia Duster se jako jedna z mála novinek zařadila mezi hodnocené třemi hvězdami. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty.

Stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech. Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní, jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů, prostě malý Fiat nenabízí, a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech. Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní, jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů, prostě malý Fiat nenabízí, a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Hyundai Kona odjíždí s pěti hvězdami a skvělým hodnocením ochrany dospělých - 87 procent.

Hyundai Kona odjíždí s pěti hvězdami a skvělým hodnocením ochrany dospělých - 87 procent.

Pro Kiu Stinger, která má na mušce i prémiové vozy, je zisk pěti hvězd zásadním počinem. Dospělé navíc chrání 93 procenty.

Pro Kiu Stinger, která má na mušce i prémiové vozy, je zisk pěti hvězd zásadním počinem. Dospělé navíc chrání 93 procenty.

I Toyota Yaris si vysloužila pět hvězd. Fakt, že to dnes už něco znamená, si ověřte po uzavření galerie v podrobné tabulce posledního kola testů Euro NCAP.

I Toyota Yaris si vysloužila pět hvězd. Fakt, že to dnes už něco znamená, si ověřte po uzavření galerie v podrobné tabulce posledního kola testů Euro NCAP.

Dacia Duster se jako jedna z mála novinek zařadila mezi hodnocené třemi hvězdami. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty.
Stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech. Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní, jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů, prostě malý Fiat nenabízí, a tak v této disciplíně nezískal ani procento.
Hyundai Kona odjíždí s pěti hvězdami a skvělým hodnocením ochrany dospělých - 87 procent.
Pro Kiu Stinger, která má na mušce i prémiové vozy, je zisk pěti hvězd zásadním počinem. Dospělé navíc chrání 93 procenty.
6
Fotogalerie

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto opravdu drsná. Jak si vedli ostatní v novém kolečku?

Třetí generace Fiatu Punto je tu s námi bez ohledu na několik malých faceliftů již od roku 2005. Právě při premiéře, ještě pod jménem "Grande Punto", si u crashtestu organizace Euro NCAP vysloužilo pět hvězd. Metodika stejné organizace se však od té doby dost změnila, a tak stále prodávané Punto nyní odjíždí s výsledkem nula hvězdiček - jako vůbec první evropské auto v těchto testech.

Ochrana posádky sice není kdovíjak skvělá, ale 51 procent u dospělých a 43 procent u dětí tragédie není. Tady roli hraje hodnocení asistenčních systémů. Ty moderní jako je nouzové brzdění či hlídání pruhů prostě malý Fiat nenabízí a tak v této disciplíně nezískal ani procento.

Svůj opakovaný test v tomto kole podstoupily další vozy. Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max a Grand C-Max, MG ZS, Opel Karl a Toyota Aygo ve standardním vybavení - všechna tato auta prošla opakovaným testem s hodnocení třech hvězd, přičemž Aygo s bezpečnostním balíčkem to má za čtyři.

Se třemi hvězdami odchází i očekávaná novinka letošního a příštího roku - nová Dacia Duster. Může za to především horší ochrana chodců a méně pokročilé asistenty. S absolutním hodnocením pěti hvězd odjíždí BMW 6 GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger a Toyota Yaris.

Podrobné hodnocení najdete v přiložené tabulce a také ve fotogalerii:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
Alfa-Romeo Giulietta 3 72 56 59 25
BMW 6 GT 5 86 85 81 59
DS 3 3 69 37 55 29
Fiat Punto 0 51 43 52 0
Ford C-Max (Grand) 3 76 60 59 29
Hynudai Kona 5 87 85 62 60
Jaguar F-Pace 5 93 85 80 72
Kia Stinger 5 93 81 78 82
Kia Stonic (bezp. balíček) 3 (5) 85 (93) 84 62 (71) 25 (59)
MG ZS 3 71 51 59 29
Opel Karl 3 61 60 58 25
Toyota Aygo (bezp. balíček) 3 (4)

74 (82)

63 64 25 (57)
Toyota Yaris 5 83 80 63 57

Více na stránkách Euro NCAP. Prohlédněte si také fotogalerii:

2017-euro-ncap-last-crash-test (5).jpg2017-euro-ncap-last-crash-test (4).jpg2017-euro-ncap-last-crash-test.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud