Tucet šťastných majitelů se může těšit na techniku Continentalu GTC, která je ale zabalená do exkluzivnějších šatů stylisticky navazujících na koncepční studii EXP 100 GT. Bentley říká, že Bacalar nesdílí s Conti (ani jiným modelem) žádný vnější panel, výjimkou jsou pouze kliky dveří.

Tucet šťastných majitelů se může těšit na techniku Continentalu GTC, která je ale zabalená do exkluzivnějších šatů stylisticky navazujících na koncepční studii EXP 100 GT. Bentley říká, že Bacalar nesdílí s Conti (ani jiným modelem) žádný vnější panel, výjimkou jsou pouze kliky dveří.

Pokud jde o pohonnou jednotku, podle tvůrců se jedná o vylepšený dvanáctiválec TSI s objemem 6,0 litru, který produkuje maximální výkon 659 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 900 newtonmetrů. Dynamickými parametry se Bentley nepochlubilo, víme ale, že W12 je spřažena s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon agregátu se přenáší na obě nápravy.

Pokud jde o pohonnou jednotku, podle tvůrců se jedná o vylepšený dvanáctiválec TSI s objemem 6,0 litru, který produkuje maximální výkon 659 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 900 newtonmetrů. Dynamickými parametry se Bentley nepochlubilo, víme ale, že W12 je spřažena s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon agregátu se přenáší na obě nápravy.

Součástí technických základů je rovněž vzduchové adaptivní odpružení propojené s 48voltovou palubní sítí a o 20 milimetrů rozšířený rozchod zadních kol ve srovnání s Continentalem GTC. Kvůli snížení hmotnosti jsou některé povrchové části vyrobeny z hliníku (včetně horních panelů za sedadly), zatímco dveře a spoilery jsou z uhlíkového kompozitu.

Součástí technických základů je rovněž vzduchové adaptivní odpružení propojené s 48voltovou palubní sítí a o 20 milimetrů rozšířený rozchod zadních kol ve srovnání s Continentalem GTC. Kvůli snížení hmotnosti jsou některé povrchové části vyrobeny z hliníku (včetně horních panelů za sedadly), zatímco dveře a spoilery jsou z uhlíkového kompozitu.

Vlajkovou lodí německých sportovních kupé s motorem vzadu se nyní oficiálně stává model 911 Turbo S. Nové Porsche světu představil ambasador značky a bývalý jezdec Formule 1 Mark Webber. Novinka bude zákazníkům k mání v obou karosářských verzích - kupé i kabriolet.  Porsche

Vlajkovou lodí německých sportovních kupé s motorem vzadu se nyní oficiálně stává model 911 Turbo S. Nové Porsche světu představil ambasador značky a bývalý jezdec Formule 1 Mark Webber. Novinka bude zákazníkům k mání v obou karosářských verzích - kupé i kabriolet.  | Porsche

Turbo S má upravenou aerodynamiku pro lepší proudění vzduchu a větší přítlak. Tomu napomáhají i automaticky nastavitelné průduchy v předním nárazníku, upravený zadní difuzor a i nové nasávací otvory nad zadními blatníky. Poslední zmíněné otvory sice trochu rozbíjí ucelený design, ale zase přidávají na agresivitě. Porsche

Turbo S má upravenou aerodynamiku pro lepší proudění vzduchu a větší přítlak. Tomu napomáhají i automaticky nastavitelné průduchy v předním nárazníku, upravený zadní difuzor a i nové nasávací otvory nad zadními blatníky. Poslední zmíněné otvory sice trochu rozbíjí ucelený design, ale zase přidávají na agresivitě. | Porsche

Matrix LED světlomety budou pro vůz standardem. Bez příplatku nabídne Turbo S i kožené čalounění interiéru, karbonové obložení a světlé doplňky. Nic vám ale samozřejmě nebude bránit svěřit svůj nový vůz do rukou mistrů z divize Porsche Exclusive Manufaktur. Zajímavostí je speciální prošívání sedadel, které odkazuje na model 911 z roku 1974.  Porsche

Matrix LED světlomety budou pro vůz standardem. Bez příplatku nabídne Turbo S i kožené čalounění interiéru, karbonové obložení a světlé doplňky. Nic vám ale samozřejmě nebude bránit svěřit svůj nový vůz do rukou mistrů z divize Porsche Exclusive Manufaktur. Zajímavostí je speciální prošívání sedadel, které odkazuje na model 911 z roku 1974.  | Porsche

Nedávno nám Morgan ukázal výroční,  rozlučkovou edici modelu Plus 4 , která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu...

Nedávno nám Morgan ukázal výroční, rozlučkovou edici modelu Plus 4, která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu...

...na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four.  

...na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four.  

Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg.

Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg.

Navzdory  zrušenému autosalonu v Ženevě  se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. 

Navzdory zrušenému autosalonu v Ženevě se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. 

Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď,  SUV iNext .

Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď, SUV iNext.

Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a  i8  umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat.

Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a i8 umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat.

Aston Martin se rovněž přidává do hry. Po limitované sérii  Ferrari Monza SP1/SP2  a  McLarenu Elva  totiž rovněž představuje vlastní speciál bez střechy a oken, zaměřený na sběratele.

Aston Martin se rovněž přidává do hry. Po limitované sérii Ferrari Monza SP1/SP2 a McLarenu Elva totiž rovněž představuje vlastní speciál bez střechy a oken, zaměřený na sběratele.

Novinka V12 Speedster byla vyvíjena u personalizační divize Q, na kterou v současnosti padají takto speciální projekty, a za 12 měsíců měla kompletně hotovo.

Novinka V12 Speedster byla vyvíjena u personalizační divize Q, na kterou v současnosti padají takto speciální projekty, a za 12 měsíců měla kompletně hotovo.

Výsledkem je tedy moderní dvoumístný speedster inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013.

Výsledkem je tedy moderní dvoumístný speedster inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013.

Asi byste našli jen málo lidí, kteří tvrdí, že McLaren 720S je pomalé auto. Tato sympaticky placatá stíhačka má 720 koní, 770 N.m a při hmotnosti 1419 kg zvládne akceleraci z místa na stovku za 2,9 sekundy, zatímco zrychlení na dvojnásobek umí za 7,8 vteřiny.

Asi byste našli jen málo lidí, kteří tvrdí, že McLaren 720S je pomalé auto. Tato sympaticky placatá stíhačka má 720 koní, 770 N.m a při hmotnosti 1419 kg zvládne akceleraci z místa na stovku za 2,9 sekundy, zatímco zrychlení na dvojnásobek umí za 7,8 vteřiny.

Nepochybně bychom se shodli na tom, že jde o impozantní čísla, potíž však byla z pohledu Britů v tom, že stejných 720 koní nabízí rovněž konkurenční Ferrari 488 Pista i další typová řada F8 Tributo. Co s tím? Inu, podle McLarenu je více kilowattů vždycky tak nějak lepší.

Nepochybně bychom se shodli na tom, že jde o impozantní čísla, potíž však byla z pohledu Britů v tom, že stejných 720 koní nabízí rovněž konkurenční Ferrari 488 Pista i další typová řada F8 Tributo. Co s tím? Inu, podle McLarenu je více kilowattů vždycky tak nějak lepší.

Aby vývoj nestál další majlant, rozhodli se technici místo návrhu nové pohonné jednotky přepracovat tu stávající M840T z modelu 720S. Objem 4,0 litru neměnili, použili ale nové kované hliníkové písty, přidali další palivovou pumpu, upravili olejové čerpadlo systému mazání se suchou vanou a přizpůsobili tomu všemu software řídicí jednotky.

Aby vývoj nestál další majlant, rozhodli se technici místo návrhu nové pohonné jednotky přepracovat tu stávající M840T z modelu 720S. Objem 4,0 litru neměnili, použili ale nové kované hliníkové písty, přidali další palivovou pumpu, upravili olejové čerpadlo systému mazání se suchou vanou a přizpůsobili tomu všemu software řídicí jednotky.

Giulia QV už není vrcholem nabídky. Alfa Romeo posunuje schopnosti svého sedanu na další úroveň a představuje Giulii GTA (Gran Turismo Alleggerita). Ve všech ohledech ještě ostřejší variantu již dosti rychlého modelu.

Giulia QV už není vrcholem nabídky. Alfa Romeo posunuje schopnosti svého sedanu na další úroveň a představuje Giulii GTA (Gran Turismo Alleggerita). Ve všech ohledech ještě ostřejší variantu již dosti rychlého modelu.

Italské slovo „Alleggerita“ (odlehčený) ve zkratce má přitom i nyní výrazný důvod, jelikož automobilce se podařilo na modelu ušetřit až 100 kg hmotnosti (ve srovnání s QV).

Italské slovo „Alleggerita“ (odlehčený) ve zkratce má přitom i nyní výrazný důvod, jelikož automobilce se podařilo na modelu ušetřit až 100 kg hmotnosti (ve srovnání s QV).

Ušetření stovky kilo je zásluhou lehčích materiálů na řadě míst – z karbonu jsou hnací hřídel, kapota, přední nárazník, přední a zadní blatníky i skořepinové sedačky uvnitř.

Ušetření stovky kilo je zásluhou lehčích materiálů na řadě míst – z karbonu jsou hnací hřídel, kapota, přední nárazník, přední a zadní blatníky i skořepinové sedačky uvnitř.

Automobilka Hyundai představila zbrusu nový koncept Prophecy, který je evolucí jejího designového jazyka. Dle tvůrců má výsledek vyjadřovat termíny „smyslná sportovnost“ a „optimistický futurismus“ | Hyundai Prophecy Foto: Hyundai

Automobilka Hyundai představila zbrusu nový koncept Prophecy, který je evolucí jejího designového jazyka. Dle tvůrců má výsledek vyjadřovat termíny „smyslná sportovnost“ a „optimistický futurismus“ | Hyundai Prophecy | Foto: Hyundai

Koncept volně odkazuje na klasické automobily a představuje také novou platformu pro elektromobily. | Hyundai Prophecy Foto: Hyundai

Koncept volně odkazuje na klasické automobily a představuje také novou platformu pro elektromobily. | Hyundai Prophecy | Foto: Hyundai

Z koncepce pohonu těží maximum - má velmi dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie. Nutno říct, že i přes podobnost s automobily Porsche, je Prophecy dost možná nejhezčím konceptem od  Le Fil Rouge . | Hyundai Prophecy Foto: Hyundai

Z koncepce pohonu těží maximum - má velmi dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie. Nutno říct, že i přes podobnost s automobily Porsche, je Prophecy dost možná nejhezčím konceptem od Le Fil Rouge. | Hyundai Prophecy | Foto: Hyundai

Pokud jde o pohonnou jednotku, podle tvůrců se jedná o vylepšený dvanáctiválec TSI s objemem 6,0 litru, který produkuje maximální výkon 659 koní a nejvyšší točivý moment kulminuje hodnotou 900 newtonmetrů. Dynamickými parametry se Bentley nepochlubilo, víme ale, že W12 je spřažena s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon agregátu se přenáší na obě nápravy.
Součástí technických základů je rovněž vzduchové adaptivní odpružení propojené s 48voltovou palubní sítí a o 20 milimetrů rozšířený rozchod zadních kol ve srovnání s Continentalem GTC. Kvůli snížení hmotnosti jsou některé povrchové části vyrobeny z hliníku (včetně horních panelů za sedadly), zatímco dveře a spoilery jsou z uhlíkového kompozitu.
Vlajkovou lodí německých sportovních kupé s motorem vzadu se nyní oficiálně stává model 911 Turbo S. Nové Porsche světu představil ambasador značky a bývalý jezdec Formule 1 Mark Webber. Novinka bude zákazníkům k mání v obou karosářských verzích - kupé i kabriolet.  Porsche
Turbo S má upravenou aerodynamiku pro lepší proudění vzduchu a větší přítlak. Tomu napomáhají i automaticky nastavitelné průduchy v předním nárazníku, upravený zadní difuzor a i nové nasávací otvory nad zadními blatníky. Poslední zmíněné otvory sice trochu rozbíjí ucelený design, ale zase přidávají na agresivitě. Porsche
24
Fotogalerie

VIDEO: To nejlepší ze zrušené Ženevy! Návrat Alfy, sportovní Bugatti i Porsche

Divoký McLaren, sličná Italka, Hyundai bez volantu a řidičské Bugatti. To a ještě víc se představilo během posledních pár dnů. Ovšem ne v Ženevě..

Letošní autosalon v Ženevě sice zrušili, ale automobilky nás o své novinky rozhodně neochudily. Prezentace nových modelů se přemístily na obrazovky počítačů a můžeme se tak těšit z toho, co se v následujících týdnech a měsících objeví na silnicích.

Pokud jde o sportovní automobily, tak letošní Ženeva byla ve znamení diety. Představila se nám nová Alfa Romeo GTA, která oproti QV zhubla 100 kg. Stejně se postupovalo i u Bugatti a McLarenu. Jasným králem dynamiky se ale letos stal Koenigsegg, který představil model Jesko Absolut.

Nás ale více zaujala druhá jeho novinka, a to sice první Mega-GT na světě Gemera. Ta má díky dvoulitrovému tříválci a třem elektromotorům kombinovaný výkon 1700 koní a přitom ujede na nádrž a jedno nabití až 1000 kilometrů.

Letos se blýskl i Hyundai se svým konceptem Prophecy, kterým se nám rozhodl ukázat, jak budou nadcházející modely značky vypadat. Opomíjený ale nemůže být ani britský Morgan, který se rozhodl omladit svou legendu a navrtat do ní čtyřválec z BMW 330i.

Níže naleznete video s přehledem toho nejlepšího, co se na letošním autosalonu mělo ukázat. Uslyšíte také zvuk elektromobilu BMW i4 a dovádění Bugatti Chiron Pur Sport a McLarenu 765LT.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud