Taky nejnovější Emira se pustí do soubojů ve třídě GT4. Lotus přináší první informace o technice.
Když už mluvíme o posledním autě se spalovacím motorem od Lotusu, britská značka chce očividně i nejnovější sporťák Emira využít na maximum. Veřejnosti tak představuje závodní verzi ve specifikaci pro třídu GT4. Zatím ve formě konceptu. Velice pohledný nástroj se mezi konkurencí na okruhu určitě neztratí.
Nástupce Evory GT vzniká ve spolupráci se společností RML Group a vyráběn bude ručně v domovině Lotusu v Hethelu. Aerodynamicky vylepšená karoserie z lehkých kompozitních dílů je samozřejmostí, což pozitivně sníží hmotnost vozu. Lotus chce dosáhnout 1260 kg bez náplní. Pro srovnání sériová Emira v nejlehčí specifikaci má pohotovostních 1405 kg.
Pohled do interiéru závodní Emiry zatím Lotus nenabízí, očekávat lze ale klasický recept pro homologaci dle regulí FIA, takže ochranný rám, skořepinové sedačky s šestibodovými pásy, hasící systém a pochopitelně odstranění komfortních prvků silničního modelu. V seznamu výbavy pro model GT4 už Lotus uvádí třeba přístrojový štít od Motecu.
Ačkoliv si mohou zákazníci v případě silniční Emiry vybrat mezi čtyřválcem (AMG) a šestiválcem (Toyota), závodní GT4 využije právě větší a v závodech již osvědčený 3,5litrový V6 s kompresorem. Součástí ústrojí bude šestistupňová převodovka xTrac s pádly řazení a samosvorný diferenciál. Výkon Lotus uvádí na hodnotě okolo 400 koní (294 kW).
Na více informací a fotek si počkáme do konce roku, kdy chce Lotus dokončený závoďák oficiálně uvést na trh. Pro sezónu 2022 vyrobí omezený počet kusů, v závislosti na poptávce by následně automobilka zvýšila kapacitu pro rok 2023.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija