9
Fotogalerie

Chcete BMW M5 Touring? Je tu Alpina B5 Bi-Turbo s výkonem 600 koní

Když už vám nyní BMW neprodá model M5 v kombíku, obraťte se na Alpinu. Tam jsou praktické rodinné vozy ještě v nabídce.

Na rozdíl od předchozí generace dnes už BMW neprodává model M5 v karoserii kombi. Přitom rychlé kombíky mají své nezaměnitelné kouzlo, takže pokud toužíte po dynamice M5, ale potřebujete nebo chcete velký kufr, kupte si novou Alpinu B5 Bi-Turbo. Novinka je ale samozřejmě k mání i jako klasický sedan.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_05.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_01.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_06.jpg
Vybrat si můžete mezi klasickým sedanem a kombi Touring. Výkon je stejných 600 koní, samosvor a adaptivní podvozek máte v základu. Převodovka je výhradně automatická

Alpina letos slaví půl století od svého založení. Modernizovaný model B5 Bi-Turbo dostal upravený přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 l, který se představil v modelech 50th Edition vzniklých právě na oslavu založení tuningové společnosti.

Motor nabízí výkon rovných 600 koní, což je mnohem hezčí a zajímavější číslo než nudných 441 kW. Točivý moment vrcholí lokomotivní hodnotou 800 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí modernizovaná Alpina B5 Bi-Turbo za 4,2 sekundy a rozjede se až na 328 km/h.

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_02.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_03.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_04.jpg
Motor V8 4.4 Bi-Turbo pochází z dříve představených modelů 50th Edition, které automobilka představila na oslavu půl století existence

Kombinovaná spotřeba 9,5 litru na 100 km asi potenciální klienty, kteří za tohle auto zaplatí minimálně 108 600 eur (2 932 000 Kč) za sedan nebo 111 900 eur (3 021 000 Kč) za kombi, moc zajímat nebude.

V základní výbavě je dokonce i adaptivní podvozek, systém aktivních stabilizátorů a samosvorný diferenciál. Připlatit si můžete za silnější brzdy nebo za titanový výfuk Akrapovič, který je o 17 kg lehčí než originál. Tak co, ještě pořád potřebujete BMW M5?

BMW_ALPINA_B5_BITURBO_07.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_08.jpgBMW_ALPINA_B5_BITURBO_09.jpg

 

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud