BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina | Alpina B5 Touring

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring

Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring

Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring

Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší | Alpina B5 Touring

Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring
Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring
Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring
Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring
6
Fotogalerie

Nový nejrychlejší kombík světa je tu. Alpina B5 jede 322 km/h

Oproti minulé generaci má novinka k dobru osm koňských sil.

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina.

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring. Parametry vozu jsou přinejmenším vzrušující - 447 kW a 800 N.m! Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy.

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině). Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší.

Minulá generace měla o osm koňských sil menší výkon motoru. Znatelný rozdíl však byl v parametru zrychlení z nuly na sto. Předchůdce "uměl" jen 4,2 sekundy.

Zadní náprava umožňuje natáčení kol. Ta se vytočí v úhlu dva a půl stupně opačným směrem než přední kola v případě, že jedete nízkou rychlostí. Pokud naopak pojedete rychle, kola se budou opět až do úhlu 2,5 stupně natáčet do zatáčky shodně s těmi předními.

Oproti standardnímu BMW 5 Touring je na podvozku samozřejmě množství úprav. Zmínit lze například kratší a tvrdší pružiny společně se speciálními tlumiči. Auto jezdí na extrémně lehkých kovaných dvacetipalcových kolech.

Alpina si také vyhrála s interiérem. Ten je dělaný ručně. Zákazník si může vybrat z prakticky neomezené palety materiálů, včetně například keramiky.

Ve Velké Británii se vůz již prodává. Zatímco sedan je k mání za 89.000 liber (v přepočtu 2.564.000 korun), kombi je ještě o dva tisíce liber dražší. Musí se za něj tedy zaplatit celkem 2.621.000 Kč.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud