Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce v příštích deseti dosáhnout zdvojnásobení současných prodejů svých vozů a zvýšit tak celkový odbyt alespoň na 1,5 milionů aut ročně. Řekl to sám předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně.

Odhodlání dosáhnout takového cíle je jedna věc, konkrétní činy věc druhá. Automobilka v tomto smětu spoléhlá hlavně na zvýšení své aktivity na zahraničních trzích, především mimoevropských, a také na další rozšíření své modelové palety. Již na příští rok je plánováno představení nového malého modelu na bázi konceptu Volkswagenu Up!, pokračovat má též budování pozic v pro nás poněkud exotických destinacích. Zatímco dnes se mimoevropské trhy podílejí na celkových prodejích firmy 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Podle Vahlanda tím chce firma dále upevnit svou funkci vstupní značky koncernu Volkswagen. Jenže právě překryv nabídky Škody s tím, co zákazníkům nabízí sám VW, může být pro další růst největší překážkou. Již minulý měsíc se začalo proslýchat, že pozice automobilky v rámci koncernu může být přehodnocena tak, aby produktům s VW ve znaku konkurovala méně než dnes. Veřejným tajemstvím také je, že dřívějšímu šéfovi firmy Reinhardu Jungovi zlomil vaz fakt, že nové modely Superb a Yeti nabízejí v rámci svých tříd tutéž hodnotu jako obdobné Volkswageny, ale za citelně nižší cenu.

Vahland nicméně důrazně popřel, že by Škoda kanibalizovala prodeje VW a konkuruje spíše značkám jako Hyundai či Kia. Dodal nicméně, že nové modely budou ještě více zaměřeny na praktickou a funkční stránku a budou se snažit získat sympatie hlavně coby rodinná auta.

Budoucí úspěch Škody tak bude zjevně ovlivněn hlavně tím, co vše a jakVolkswagen dovolí Škodě udělat. V tomto ohledu ale není čemu se divit, Volkswagen je jediným majitelem firmy a je plně v rukou koncernového vedení, jak bude českou firmu profilovat v rámci širokého portfolia svých značek.

Skoda Octavia Tour II web Skoda 03.jpg Skoda Octavia Tour II web Skoda 04.jpg Skoda Octavia Tour II web Skoda 05.jpg Skoda Octavia Tour II web Skoda 06.jpg
V celkových prodejích pozice Škody jistě podpoří i nová Octavia Tour 2

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud