Mercedes-AMG na Ženevském autosalonu představil sériovou verzi očekávaného čtyřdveřového kupé. Jmenuje se AMG GT 4-Door Coupé.
Prostornější a výkonnější, způsobující husí kůži - tak prezentuje německá značka novinku AMG GT 4-Door Coupé. Vůz je prvním čtyřdveřovým modelem samostatné divize Mercedes-AMG sídlící v Affalterbachu. Mělo by jít o auto vhodné pro každodenní použití, ale bez nejmenších výkonových kompromisů.
Dynamickou svalnatou siluetou novinka navazuje na dříve představené dvoudveřové kupé, zároveň ale připomíná loni představenou novou generaci modelu CLS. Platforma skutečně sdílí některá řešení, už boční silueta ale napoví, že jde o jiný vůz, i když třeba architektura palubní desky se podobá. AMG má ale jiný volant, modré doplňky a také některé další novinky. Mezi ně patří třeba jiné uživatelské rozhraní, vyšší míra individualizace a přepracované ovladače.
Karoserie navržená u AMG dostala výklopnou záď a bezrámové dveře. Na dosažení maximální tuhosti se v některých místech podílí nejnovější technologie CRP plastů. Vůz dále nabídne například nové vícepaprskové LED světlomety nebo aktivní aerodynamický paktet, který se bude u různých motorizací lišit. Výrobce také láká na celou řadu exteriérových doplňků: černých vyvedených ve vysokém lesku, nebo karbonových.
Nejlepší zprávou ale je, že ostrým linkám karoserie budou odpovídat i nekompromisní výkony! Vrcholem nabídky se stane modifikovaný dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s označení 63 S 4MATIC+ o výkonu 470 kilowattů - tedy 639 koní!
I díky pohonu všech kol a točivému momentu 900 N.m, dostupnému mezi 2500 a 4500 otáček, atakuje stovku za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 315 km/h.
Kromě nových twin-scroll turbodmychadel, které mají díky sníženému tření nabídnout rychlejší reakce, by přímovstřikový motor měl být také účinnější. Tomu má mimo jiné pomoci i odpojování druhého, třetího a osmého válce při částečné zátěži. Kombinovaná spotřeba činí 11,2 litru.
Mercedes-AMG GT 4 Door - technická data |
Motor |
63 S 4MATIC+ |
63 4MATIC+ |
53 4MATIC+ |
Zdvihový objem [cm3] |
3982 |
3982 |
2999 |
Válce/ventily |
8/4 |
8/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
470/5500-6500 |
430/5500-6500 |
320/6100 |
Točivý moment [N.m/min] |
900/2500-4500 |
800/2350-5000 |
520/1800-5800 |
Převodovka |
9A |
9A |
9A |
Max. rychlost [km/h] |
315 |
310 |
285 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,2 |
3,4 |
4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
11,2 |
11 |
9,1 |
Jednotka se pojí s upravenou dvojspojkovou devítistupňovou automatickou převodovkou, které nabízí funkci rychlého startu, ale také slibuje minimální dobu řazení. S osmiválcem se pojí také vzduchový podvozek.
Kromě slabší osmiválcové verze s výkonem 430 kW, které v názvu chybí S, pak bude v nabídce ještě přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s označením 53 4MATIC+. Logiku prosím v mercedesovských názvech příliš nehledejte, snad jen takovou, že vyšší číslo znamená více zábavy.
Jednotka sama nabízí výkon 320 kW. V určitých situacích ale může pomoci starér-generátor o výkonu 16 kW a točivém momentu 250 N.m, umístěný mezi motorem a převodovkou. Jde o podobné řešení, které využívá například Audi u modelu A8. I tato „základní“ verze pak sprintuje na stovku za 4,5 vteřiny a dosahuje maximálky 285 km/h.
Všechny modely budou vybaveny pohonem všech kol 4Matic+, který elektromagnetickou spojkou připojuje přední nápravu. O dostatek zábavy se mají postarat i speciální módy drift a race. Vrcholná verze S dostane také elektricky řízený samosvorný diferenciál a aktivní uložení motoru. I slabší osmiválec se pak bude moci pochlubit aktivním řízením zadní nápravy, u šestiválce bude za příplatek.
Nové AMG GT 4-Door Coupé by se mělo začít prodávat v průběhu léta.