Před čtvrt stoletím v roce 1990 se na autosalonu v Ženevě představil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo se vlastně o homologační speciál pro závody skupiny A. Mercedes poháněl řadový čtyřválec 2,5 l o výkonu 173 kW (235 k), jehož hlava byla přepracována společností Cosworth.
Vyráběla se i civilní verze bez tohoto bodykitu, ale ta nemá takové kouzlo jako
originál postavený kvůli homologaci závodního vozu pro skupinu A
Výkon se proti první verzi Evo zvednul o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximální rychlost byla 250 km/h. Závodní provedení, které bylo k vidění především v populární sérii DTM, bylo samozřejmě výkonnější. Ve vrcholné formě dosahovalo výkonu přibližně 370 koní.
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 byla první verze a veřejnost se s ní mohla seznámit v roce 1984 při příležitosti slavnostního otevření nového závodního okruhu Nürburgring. Na exhibiční závod se tu sešli závodníci Formule 1 a mezi nimi i nějaký brazilský mladík Ayrton Senna, kterého v té době ještě nikdo neznal... Jen tak mimochodem tento exhibiční závod vyhrál.
Podle pravidel FIA pro homologaci závodního speciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusů modelů 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II (500 homologačních kusů v černé a dvě auta navíc stříbrná). Protože je těch aut mnohem méně než tehdejšího BMW M3 E30, stal se z něj vyhledávaný sběratelský artikl. Ceny se pohybují vysoko. Pokud máte zájem o originál s bodykitem, připravte si minimálně 1,5 milionu korun.