Maserati si dalo s otevřenou verzí MC20 pěkně načas. Od představení kupé uplynuly téměř dva roky a jako by to nebylo málo, kamuflovaný roadster odložil střechu až nyní při oficiální premiéře.
Jak už jsme psali dříve, novinka se jmenuje Cielo, což v překladu znamená nebe. Částečný podíl na dlouhém čekání má zřejmě fakt, že pro MC20 má Maserati tři různé karbonové skelety. To znamená, že kupé, roadster a připravovaná elektrická verze mají na míru přizpůsobený základ. Jde především o strukturu vrstvení karbonových vláken. Zatímco kupé se zaměřuje na nízkou hmotnost a co nejlepší jízdní výkon, u Ciela jde spíše o posílení celkové tuhosti. Výztuhy přidaly oproti kupé 65 kg.
Střecha se dokáže otevřít i zavřít za pouhých 12 sekund a tvoří ji velký chromatický skleněný panel. Dle preferencí může zůstat průhledný, nebo během okamžiku zmatnět pomocí tekutých krystalů. Automobilka podotýká, že jde o největší skleněný panel v segmentu.
Cielo má s kupé společnou třílitrovou V6 s výkonem 456 kW a točivým momentem 730 Nm. Síla je posílána na kola skrze osmistupňový automat, díky němuž dokáže Cielo uhánět rychlostí až 320 km/h. S integrací odnímatelné střechy musela automobilka oželet stylové zadní okno s otvory tvořícími trojzubec. Místo něj zadní kapotu zdobí titanový polep. Upravené jsou také otvory pro přívod vzduchu kvůli zachování dveří s vertikálními panty.
Současně s uvedením na trh automobilka vyrobí 60 kusů úvodní série PrimaSerie Launch Edition. Ta je unikátní světle modrým třívrstvým lakem Acquamarina z palety zakázkových barev Maserati. Obsahuje také příměs pastelové šedé a duhovou slídu. Exteriér doplní zlatá 20palcová kola a plakety ve stejném odstínu. Později bude k dostání i karbonová sada kol, která ušetří 30 km váhy.
Interiér omezené série ozdobí alcantara v ledovém odstínu a kůže s kontrastním modrým prošíváním. Na opěrkách hlavy se místo trojzubce objeví výšivka “PrimaSerie”.
S otevřenou verzí automobilka prezentuje i novinky pro modelový ročník 2023. Mezi ně patří nové páčky pod volantem spolu s ovladačem světel. Z technických vychytávek lze zmínit kamerový systém se záběrem 360°, čtení dopravních značek a prediktivní nouzové brzdění.