Jak už jsme psali dříve, novinka se jmenuje Cielo, což v překladu znamená nebe. Maserati

Jak už jsme psali dříve, novinka se jmenuje Cielo, což v překladu znamená nebe. | Maserati

Částečný podíl na dlouhém čekání má zřejmě fakt, že pro MC20 má Maserati tři různé karbonové skelety. Maserati

Částečný podíl na dlouhém čekání má zřejmě fakt, že pro MC20 má Maserati tři různé karbonové skelety. | Maserati

To znamená, že kupé, roadster a elektrická verze mají na míru přizpůsobený základ. Maserati

To znamená, že kupé, roadster a elektrická verze mají na míru přizpůsobený základ. | Maserati

Jde především o strukturu vrstvení karbonových vláken. Maserati

Jde především o strukturu vrstvení karbonových vláken. | Maserati

Zatímco kupé se zaměřuje na nízkou hmotnost a co nejlepší jízdní výkon, u Ciela jde spíše o posílení celkové tuhosti. Maserati

Zatímco kupé se zaměřuje na nízkou hmotnost a co nejlepší jízdní výkon, u Ciela jde spíše o posílení celkové tuhosti. | Maserati

Výztuhy přidaly oproti kupé 65 kg. Maserati

Výztuhy přidaly oproti kupé 65 kg. | Maserati

Střecha se dokáže otevřít i zavřít za pouhých 12 sekund a tvoří ji velký chromatický skleněný panel. Maserati

Střecha se dokáže otevřít i zavřít za pouhých 12 sekund a tvoří ji velký chromatický skleněný panel. | Maserati

Dle preferencí může zůstat průhledný, nebo během okamžiku zmatnět pomocí tekutých krystalů. Maserati

Dle preferencí může zůstat průhledný, nebo během okamžiku zmatnět pomocí tekutých krystalů. | Maserati

Automobilka podotýká, že jde o největší skleněný panel v segmentu. Maserati

Automobilka podotýká, že jde o největší skleněný panel v segmentu. | Maserati

Cielo má s kupé  společnou třílitrovou V6 s výkonem 456 kW a točivým momentem 730 Nm. Maserati

Cielo má s kupé  společnou třílitrovou V6 s výkonem 456 kW a točivým momentem 730 Nm. | Maserati

Síla je posílána na kola skrze osmistupňový automat, díky němuž dokáže Cielo uhánět rychlostí až 320 km/h. Maserati

Síla je posílána na kola skrze osmistupňový automat, díky němuž dokáže Cielo uhánět rychlostí až 320 km/h. | Maserati

S integrací odnímatelné střechy musela automobilka oželet stylové zadní okno s otvory tvořícími trojzubec. Maserati

S integrací odnímatelné střechy musela automobilka oželet stylové zadní okno s otvory tvořícími trojzubec. | Maserati

Místo něj zadní kapotu zdobí titanový polep. Maserati

Místo něj zadní kapotu zdobí titanový polep. | Maserati

Upravené jsou také otvory pro přívod vzduchu kvůli zachování dveří s vertikálními panty. Maserati

Upravené jsou také otvory pro přívod vzduchu kvůli zachování dveří s vertikálními panty. | Maserati

Současně s uvedením na trh automobilka vyrobí 60 kusů úvodní série PrimaSerie Launch Edition. Maserati

Současně s uvedením na trh automobilka vyrobí 60 kusů úvodní série PrimaSerie Launch Edition. | Maserati

Ta je unikátní světle modrým třívrstvým lakem Acquamarina z palety zakázkových barev Maserati. Maserati

Ta je unikátní světle modrým třívrstvým lakem Acquamarina z palety zakázkových barev Maserati. | Maserati

Obsahuje také příměs pastelové šedé a duhovou slídu. Maserati

Obsahuje také příměs pastelové šedé a duhovou slídu. | Maserati

Exteriér doplní zlatá 20palcová kola a plakety ve stejném odstínu. Maserati

Exteriér doplní zlatá 20palcová kola a plakety ve stejném odstínu. | Maserati

Později bude k dostání i karbonová sada kol, která ušetří 30 km váhy.   Maserati

Později bude k dostání i karbonová sada kol, která ušetří 30 km váhy.   | Maserati

Interiér omezené série ozdobí alcantara v ledovém odstínu a kůže s kontrastním modrým prošíváním. Maserati

Interiér omezené série ozdobí alcantara v ledovém odstínu a kůže s kontrastním modrým prošíváním. | Maserati

Na opěrkách hlavy se místo trojzubce objeví výšivka “PrimaSerie”. Maserati

Na opěrkách hlavy se místo trojzubce objeví výšivka “PrimaSerie”. | Maserati

S otevřenou verzí automobilka prezentuje i novinky pro modelový ročník 2023. Maserati

S otevřenou verzí automobilka prezentuje i novinky pro modelový ročník 2023. | Maserati

Mezi ně patří nové páčky pod volantem spolu s ovladačem světel. Maserati

Mezi ně patří nové páčky pod volantem spolu s ovladačem světel. | Maserati

Z technických vychytávek lze zmínit kamerový systém se záběrem 360°, čtení dopravních značek a prediktivní nouzové brzdění. Maserati

Z technických vychytávek lze zmínit kamerový systém se záběrem 360°, čtení dopravních značek a prediktivní nouzové brzdění. | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Maserati Cielo  2022 Maserati

Maserati Cielo  2022 | Maserati

Částečný podíl na dlouhém čekání má zřejmě fakt, že pro MC20 má Maserati tři různé karbonové skelety. Maserati
To znamená, že kupé, roadster a elektrická verze mají na míru přizpůsobený základ. Maserati
Jde především o strukturu vrstvení karbonových vláken. Maserati
Zatímco kupé se zaměřuje na nízkou hmotnost a co nejlepší jízdní výkon, u Ciela jde spíše o posílení celkové tuhosti. Maserati
40
Fotogalerie

Nové Maserati Cielo oficiálně: Poprvé odložilo střechu a vstup okoření limitovaná edice

Maserati si dalo s otevřenou verzí MC20 pěkně načas. Od představení kupé uplynuly téměř dva roky a jako by to nebylo málo, kamuflovaný roadster odložil střechu až nyní při oficiální premiéře.

Jak už jsme psali dříve, novinka se jmenuje Cielo, což v překladu znamená nebe. Částečný podíl na dlouhém čekání má zřejmě fakt, že pro MC20 má Maserati tři různé karbonové skelety. To znamená, že kupé, roadster a připravovaná elektrická verze mají na míru přizpůsobený základ. Jde především o strukturu vrstvení karbonových vláken. Zatímco kupé se zaměřuje na nízkou hmotnost a co nejlepší jízdní výkon, u Ciela jde spíše o posílení celkové tuhosti. Výztuhy přidaly oproti kupé 65 kg.

Střecha se dokáže otevřít i zavřít za pouhých 12 sekund a tvoří ji velký chromatický skleněný panel. Dle preferencí může zůstat průhledný, nebo během okamžiku zmatnět pomocí tekutých krystalů. Automobilka podotýká, že jde o největší skleněný panel v segmentu.

Cielo má s kupé  společnou třílitrovou V6 s výkonem 456 kW a točivým momentem 730 Nm. Síla je posílána na kola skrze osmistupňový automat, díky němuž dokáže Cielo uhánět rychlostí až 320 km/h.  S integrací odnímatelné střechy musela automobilka oželet stylové zadní okno s otvory tvořícími trojzubec. Místo něj zadní kapotu zdobí titanový polep. Upravené jsou také otvory pro přívod vzduchu kvůli zachování dveří s vertikálními panty.

Současně s uvedením na trh automobilka vyrobí 60 kusů úvodní série PrimaSerie Launch Edition. Ta je unikátní světle modrým třívrstvým lakem Acquamarina z palety zakázkových barev Maserati. Obsahuje také příměs pastelové šedé a duhovou slídu. Exteriér doplní zlatá 20palcová kola a plakety ve stejném odstínu. Později bude k dostání i karbonová sada kol, která ušetří 30 km váhy.  

Interiér omezené série ozdobí alcantara v ledovém odstínu a kůže s kontrastním modrým prošíváním. Na opěrkách hlavy se místo trojzubce objeví výšivka “PrimaSerie”.

S otevřenou verzí automobilka prezentuje i novinky pro modelový ročník 2023. Mezi ně patří nové páčky pod volantem spolu s ovladačem světel. Z technických vychytávek lze zmínit kamerový systém se záběrem 360°, čtení dopravních značek a prediktivní nouzové brzdění.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud