(aktualizováno) Kdo ví, co je to za novou módu, ale BMW nyní doplnilo sérii nových fotek svého „maskovaného” typu X1.
Inu, jak jistě vidíte, ani nové fotografie nejsou nijak fantastické a hnědý vůz na nich má stále to samé optické maskování, čímž se až tak neliší od skutečně špionážních snímků z minulých týdnů. Vůz typu X1 byl přitom již zachycen i zcela bez kamufláže, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.
Po vzoru novodobého Gullwingu od Mercedesu, o němž jsme psali na tomto místě, se i BMW rozhodlo do procesu postupného představování svých novinek vsadit nový zdržovací krok: „oficiálně” prezentovat na profesionálních snímcích částečně maskované prototypy. Pojďte se nyní spolu s námi podívat na celou sérii snímků, které BMW právě uveřejnilo k testování své nové řady X1. Následujících několik let bude pro BMW dosti rušných. Automobilka má v plánu omladit svoji současnou nabídku, ale také ji rozšířit o několik novinek. Nový crossover s označením X1 by měl vytáhnout do boje ve třídě, které zatím vládnou vozy typu Honda CR-V nebo Suzuki Grand Vitara.
I přes jisté maskování jsou již z připojených snímků jasné základní kontury nového vozu, potvrzují rovněž, že se konstruktéři příliš neodchýlili od své studie Concept X1 z loňského autosalonu v Paříži. Vynikají typická maska chladiče s rozměrnými ledvinkami a sportovně střižené oba nárazníky. Sdružená světla na přídi i zádi pak jasně odkazují na poslední novinky značky v podobě sedanu řady 7 a crossoveru 5 GT. Po technické stránce bude BMW X1 vycházet skutečně z kompaktního modelu řady 1, ovšem s patřičně zvýšenou světlostí v kombinaci s typickým trvalým pohonem všech kol BMW X-drive. V podstatě však půjde o směs komponent z řad 1 a 3, mezi něž by se nové X1 mělo na trhu vklínit. Většina z výsledných mechanických celků přejde brzy i pod karosérii připravovaného SUV, které se bude prodávat pod značkou Mini, ale bude o něco menší.
Nový model X1 se bude dodávat v řadě motorizací, počínaje zážehovou a vznětovou variantou v podobě základních typů xDrive18i, resp. xDrive18d. Následují vznětové verze xDrive20d s výkonem 177 koní (130 kW) a schopností z 0 na 100 km/h zrychlit za 8,4 s při kombinované spotřebě 5,8 l/100 km a xDrive23d o výkonu o 20 kW vyšším a zrychlení za 7,3 s. Na vrcholu pak prozatím stane zážehový šestiválec s označením xDrive28i. Motory budou alternativně kombinovány s vesměs šestistupňovými rychlostními skříněmi, volba mezi manuálním a automatickým řazením přitom zůstane na výběru řidiče a jeho preferencích.
Produkce vozů BMW X1 bude v půli letošního roku zahájena v továrně v Lipsku, jež by měla ročně vyrábět zhruba 100 000 automobilů tohoto typu. Cenově bude novinka situována v okolí 30 000 eur, tedy nad řadou 1.
BMW X1