Rüsselsheim přinesl další informace k elektrické verzi svého nového MPV Meriva. K prodejům má ale ještě hodně daleko.
Evropská část General Motors chce v Merivě EV především „zkoumat nové inteligentní způsoby dobíjení“. O pohon tohoto konceptu se stará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem až 215 Nm, jenž vozu umožní dosáhnout rychlosti 130 km/h a dojezdu zatím skromných 64 km. Pohonné jednotce dodává energii baterie 16 kWh. Pohonná soustava navíc nijak nezasáhla do prostoru pro posádku a zavazadla. Až na mizerný dojezd působí tyto hodnoty zajímavě a prakticky využitelně.
Za pozornost ale stojí především dvousměrný dobíjecí systém. V prvním režimu lze akumulátory dobíjet z běžné sítě s napětím 230, případně 400 V, v druhém směru může Meriva EV naopak napájet domácí síť se všemi spotřebiči. Meriva EV se tak má stát dočasným záložním zdrojem pro případ, kdy v domácnosti dojde k výpadku energie ze sítě.
Viceprezidentka konstrukčního oddělení automobilky Opel Rita Forst k premiéře nového prototypu oznámila: „Elektricky poháněná Meriva může vypadat jako poměrně sériový automobil, ale ve skutečnosti jde o čistě výzkumné vozidlo. Zkoušíme na něm zkrácené dobíjení, jež by zabralo méně než hodinu, stejně jako komunikaci mezi strojem a dobíjecí stanicí“.
Opel Meriva EV vznikla zatím ve třech prototypech a na jejím vzniku se podílela agentura MeRegioMobil. Tu založilo německé Ministerstvo ekonomiky a technologií s posláním zkoušet alternativní způsoby pohonů pro budoucnost. Jeden z vozů nyní bude zkoušet společnost KIT Karlsruhe Institute of Technology. Připomeňme, že sériovému provedení Opelu Meriva jsme se podrobněji věnovali na tomto místě.
Opel Meriva EV