Vitara má po čtyřech letech na trhu čas na facelift. Hodně se toho mění především pod kapotou.
Suzuki Vitara ve své čtvrté generaci kroutí už čtvrtý rok. Značka s ostrým S se obecně vymyká tradici japonských a amerických automobilek, které své modely modernizují prakticky neustále, a místo toho si chystá spíše facelifty většího rázu.
Nyní je na řadě právě Vitara. Po designové stránce se Japonci drželi stranou. Jiné jsou v podstatě jen chromované prvky na nárazníku, maska chladiče, design litých kol a grafika zadních svítilen. Uvnitř prý najdete lepší, měkčí materiály a také nový barevný displej palubního počítače mezi přístroji.
Dosud krom verze S na benzin poháněla Vitaru vždy atmosférická šestnáctistovka. Ta nyní končí a na scénu přicházejí dva turbomotory. Litrový BoosterJet znáte třeba ze Swiftu. Zde má také 111 koňských sil. Větší výkon, konkrétně 140 koňských sil a 220 nm maximálního točivého momentu, nabídne přeplňovaná čtrnáctistovka. Žádné informace zatím nemáme o dieselové šestnáctistovce, která dosud byla v nabídce.
Doplněny byly také bezpečnostní asistenty. Vitara tak nyní umí nouzově brzdit, hlídá pruhy a slepé úhly, rozpozná značky a varuje před vozy křižujícími z bočních ulic. Do prodeje by zmodernizovaná Vitara měla vstoupit ještě letos.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross