Aston Martin  před lety oznámil pokračování ve výrobě klasického modelu DB4 GT z roku 1959. Speciální edice s označením DB4 GT Continuation byla limitována na 25 kusů a automobilka nyní nabízí k prodeji úplně první kus z této novodobé série. Vůz je pokrytý šedou barvou Snow Shadow Grey a je ozdobený ručně malovanými pruhy. Foto: Aston Martin

Aston Martin před lety oznámil pokračování ve výrobě klasického modelu DB4 GT z roku 1959. Speciální edice s označením DB4 GT Continuation byla limitována na 25 kusů a automobilka nyní nabízí k prodeji úplně první kus z této novodobé série. Vůz je pokrytý šedou barvou Snow Shadow Grey a je ozdobený ručně malovanými pruhy. | Foto: Aston Martin

Při výrobě se ctily klasické postupy. Výsledek je tak ručně vyroben s karoserií posazenou na trubkovém šasi. V podstatě jedinou moderní věcí jsou tu karbonová sedadla. Pod kapotou je šestiválcový motor o objemu 4,2 litru s dvojicí svíček na válec, který produkuje výkon 257 kW (350 koní). Výkon se přenáší pomocí čtyřstupňové manuální převodovky na zadní kola.  Foto: Aston Martin

Při výrobě se ctily klasické postupy. Výsledek je tak ručně vyroben s karoserií posazenou na trubkovém šasi. V podstatě jedinou moderní věcí jsou tu karbonová sedadla. Pod kapotou je šestiválcový motor o objemu 4,2 litru s dvojicí svíček na válec, který produkuje výkon 257 kW (350 koní). Výkon se přenáší pomocí čtyřstupňové manuální převodovky na zadní kola.  | Foto: Aston Martin

Tento konkrétní vůz stojí na šasi s číslem DB4/GT/0227/R a podle jeho tvůrců má jen minimální nájezd. Cena je tajemstvím. Zjistíte ji jen tak, že kontaktujete oddělení Aston Martin Works a budete se vydávat za vážného zájemce. Původně se ale na tyto vozy dávala cenovka 1,5 milionu liber. Foto: Aston Martin

Tento konkrétní vůz stojí na šasi s číslem DB4/GT/0227/R a podle jeho tvůrců má jen minimální nájezd. Cena je tajemstvím. Zjistíte ji jen tak, že kontaktujete oddělení Aston Martin Works a budete se vydávat za vážného zájemce. Původně se ale na tyto vozy dávala cenovka 1,5 milionu liber. | Foto: Aston Martin

Aston Martin tuto pokračovací sérii bere vážně. Společně s DB4 spustil také výrobu  DB4 GT Zagato  a  DB5 Goldfinger . Model Zagato obsahuje i moderní prvky v podobě ochranného rámu s atestací FIA či taktéž karbonová sedadla. Jedno Zagato ovšem v přepočtu vyjde na 180 milionů korun. Foto: Aston Martin

Aston Martin tuto pokračovací sérii bere vážně. Společně s DB4 spustil také výrobu DB4 GT Zagato a DB5 Goldfinger. Model Zagato obsahuje i moderní prvky v podobě ochranného rámu s atestací FIA či taktéž karbonová sedadla. Jedno Zagato ovšem v přepočtu vyjde na 180 milionů korun. | Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

| Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

| Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

| Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

| Foto: Aston Martin

Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans. Foto: Aston Martin

Živou premiéru si zbrusu nová klasika střihne už tento víkend během závodu 24 hodin Le Mans. | Foto: Aston Martin

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal  probíhající práce  na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. Foto: Aston Martin

Před nedávnem nám Aston Martin ukázal probíhající práce na vzniku nové série staré závodní legendy DB4 GT Zagato. Teď už značka světu ukazuje první exemplář z celkových 19 kusů, které budou navazovat na původní řadu modelu z 60. let. | Foto: Aston Martin

Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho  moderní reinterpretací DBS GT Zagato , kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera. Foto: Aston Martin

Jak už ale víme, nové DB4 GT Zagato bude nabízeno ve speciálním páru s jeho moderní reinterpretací DBS GT Zagato, kterou Aston Martin a karosárna Zagato plánují vytvořit na základě současného DBS Superleggera. | Foto: Aston Martin

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. Foto: Aston Martin

Jak byste očekávali, specialisté z Aston Martin Works při znovuzrození DB4 GT Zagato ctili původní plány a specifikace starého závoďáku, ačkoliv se při vytváření nových hliníkových karoserií použila například technologie digitálního mapování. | Foto: Aston Martin

Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce. Foto: Aston Martin

Tvorba každého exempláře zabere na 4500 hodin práce. | Foto: Aston Martin

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů  DB5 z bondovky Goldfinger . Foto: Aston Martin

Další projekt divize Aston Martin Works tedy zapadá do série Continuation, která přivádí zpět ze záhrobí klasické modely, podobně jako dřívější DB4 GT nebo hrstku modelů DB5 z bondovky Goldfinger. | Foto: Aston Martin

Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů. Foto: Aston Martin

Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů. | Foto: Aston Martin

Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici. Foto: Aston Martin

Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici. | Foto: Aston Martin

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Foto: Aston Martin

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. | Foto: Aston Martin

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. Foto: Aston Martin

První kus je vyhotoven v červeném odstínu Rosso Maja a vnitřek je čalouněn černou kůží. | Foto: Aston Martin

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Foto: Aston Martin

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. | Foto: Aston Martin

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Foto: Aston Martin

Pokračování série DB4 GT Zagato tedy znikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu pak vznikne i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. | Foto: Aston Martin

Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun. Foto: Aston Martin

Obě auta budou zájemcům nabízena výhradně jako nerozlučný pár. Cena unikátní dvojky se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun. | Foto: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

První kousek jsme už měli možnost vidět  v kompletně dokončeném stavu.   Foto: Aston Martin

První kousek jsme už měli možnost vidět v kompletně dokončeném stavu.  | Foto: Aston Martin

Teď ovšem Aston Martin a jeho speciální Works divize vypouští do světa další fotografie z produkce staronových exemplářů DB4 GT Zagato, které doplňují původní sérii nádherných vozů z 60. let minulého století. Foto: Aston Martin

Teď ovšem Aston Martin a jeho speciální Works divize vypouští do světa další fotografie z produkce staronových exemplářů DB4 GT Zagato, které doplňují původní sérii nádherných vozů z 60. let minulého století. | Foto: Aston Martin

Dílnu v britském městě Newport Pagnell nakonec opustí celkem 19 exemplářů. Foto: Aston Martin

Dílnu v britském městě Newport Pagnell nakonec opustí celkem 19 exemplářů. | Foto: Aston Martin

Jak už víme, nové kusy DB4 GT Zagato jsou vyráběny do páru s nejnovějším počinem Aston Martinu a italské karosárny Zagato –  moderním DBS GT Zagato , které stojí na základě standardního modelu DBS Superleggera.  Foto: Aston Martin

Jak už víme, nové kusy DB4 GT Zagato jsou vyráběny do páru s nejnovějším počinem Aston Martinu a italské karosárny Zagato – moderním DBS GT Zagato, které stojí na základě standardního modelu DBS Superleggera.  | Foto: Aston Martin

Obou vozů tedy vznikne jen 19 kusů a zájemci je obdrží jako nerozlučný pár. Foto: Aston Martin

Obou vozů tedy vznikne jen 19 kusů a zájemci je obdrží jako nerozlučný pár. | Foto: Aston Martin

Na obnově série starého DB4 GT Zagato si samozřejmě dali specialisté z Aston Martin Works záležet a ctí původní plány a specifikace starého závoďáku. Foto: Aston Martin

Na obnově série starého DB4 GT Zagato si samozřejmě dali specialisté z Aston Martin Works záležet a ctí původní plány a specifikace starého závoďáku. | Foto: Aston Martin

Při vytváření nových hliníkových karoserií se nicméně použila například technologie digitálního mapování. I přesto však jde o především ruční práci. Tvorba každého exempláře tak zabere na 4500 hodin. Foto: Aston Martin

Při vytváření nových hliníkových karoserií se nicméně použila například technologie digitálního mapování. I přesto však jde o především ruční práci. Tvorba každého exempláře tak zabere na 4500 hodin. | Foto: Aston Martin

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). Foto: Aston Martin

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se opět nachází řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem přes 287 kW (390 koní). | Foto: Aston Martin

Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici. Foto: Aston Martin

Klasicky je zde čtyřstupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Bohužel, žádný z nově vyrobených DB4 GT Zagato nebude možné využít legálně na silnici. | Foto: Aston Martin

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. Foto: Aston Martin

Podle současných závodních požadavků ale najdete v Zagatu i moderní prvky ve formě ochranného rámu s atestací FIA nebo skořepinových sedaček z karbonu. | Foto: Aston Martin

Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů, když například zápasilo v Le Mans se stroji od Ferrari. Foto: Aston Martin

Je jasné, že domovem nových vozů bude především okruh. Jako za starých časů, když například zápasilo v Le Mans se stroji od Ferrari. | Foto: Aston Martin

Takzvaná kolekce DBZ Century Collection, obsahující staronové DB4 GT Zagato a moderní DBS GT Zagato, vyjde zájemce na asi 6 milionů liber (v přepočtu asi 180 milionů korun). Foto: Aston Martin

Takzvaná kolekce DBZ Century Collection, obsahující staronové DB4 GT Zagato a moderní DBS GT Zagato, vyjde zájemce na asi 6 milionů liber (v přepočtu asi 180 milionů korun). | Foto: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

 Zdroj: Aston Martin

| Zdroj: Aston Martin

Při výrobě se ctily klasické postupy. Výsledek je tak ručně vyroben s karoserií posazenou na trubkovém šasi. V podstatě jedinou moderní věcí jsou tu karbonová sedadla. Pod kapotou je šestiválcový motor o objemu 4,2 litru s dvojicí svíček na válec, který produkuje výkon 257 kW (350 koní). Výkon se přenáší pomocí čtyřstupňové manuální převodovky na zadní kola.  Foto: Aston Martin
Tento konkrétní vůz stojí na šasi s číslem DB4/GT/0227/R a podle jeho tvůrců má jen minimální nájezd. Cena je tajemstvím. Zjistíte ji jen tak, že kontaktujete oddělení Aston Martin Works a budete se vydávat za vážného zájemce. Původně se ale na tyto vozy dávala cenovka 1,5 milionu liber. Foto: Aston Martin
Aston Martin tuto pokračovací sérii bere vážně. Společně s DB4 spustil také výrobu  DB4 GT Zagato  a  DB5 Goldfinger . Model Zagato obsahuje i moderní prvky v podobě ochranného rámu s atestací FIA či taktéž karbonová sedadla. Jedno Zagato ovšem v přepočtu vyjde na 180 milionů korun. Foto: Aston Martin
 Foto: Aston Martin
45
Fotogalerie

Po třech letech opět doma. Aston Martin prodává první DB4 GT Continuation

Zcela první Aston Martin DB4 GT Continuation je zpět u vedení automobilky. Ta se rozhodla poslat ho opět do světa.

Aston Martin před lety oznámil pokračování ve výrobě klasického modelu DB4 GT z roku 1959. Speciální edice s označením DB4 GT Continuation byla limitována na 25 kusů a automobilka nyní nabízí k prodeji úplně první kus z této novodobé série. Vůz je pokrytý šedou barvou Snow Shadow Grey a je ozdobený ručně malovanými pruhy.

Při výrobě se ctily klasické postupy. Výsledek je ručně vyroben s karoserií posazenou na trubkovém šasi. V podstatě jedinou moderní věcí jsou tu karbonová sedadla. Pod kapotou je šestiválel o objemu 4,2 litru s dvojicí svíček na válec, který produkuje výkon 257 kW (350 koní). Výkon se přenáší pomocí čtyřstupňové manuální převodovky na zadní kola. 

Tento konkrétní vůz stojí na šasi s číslem DB4/GT/0227/R a podle jeho tvůrců má jen minimální nájezd. Cena je tajemstvím. Zjistíte ji jen tak, že kontaktujete oddělení Aston Martin Works a budete se vydávat za vážného zájemce. Původně se ale na tyto vozy dávala cenovka 1,5 milionu liber.

Aston Martin tuto pokračovací sérii bere vážně. Společně s DB4 spustil také výrobu DB4 GT Zagato a DB5 Goldfinger. Zagato obsahuje i moderní prvky v podobě ochranného rámu s atestací FIA či taktéž karbonová sedadla. Jedno Zagato ovšem v přepočtu vyjde na 180 milionů korun. I přes astronomickou cenu je ale vůz určený především na okruh.

Galerie doplněna o model DB4 GT Zagato a fotografie z výroby.

[********************]
Aston-Martin-DB4-GT-Continuation-1.jpgAston-Martin-DB4-GT-Continuation-2.jpgAston-Martin-DB4-GT-Continuation-3.jpg
Aston-Martin-DB4-GT-Continuation-4.jpgAston-Martin-DB4-GT-Continuation-5 (1).jpgAston-Martin-DB4-GT-Continuation-6.jpg
Aston-Martin-DB4-GT-Continuation-7.jpgAston-Martin-DB4-GT-Continuation-8.jpg
Aston DB4 GTZ 1.jpgAston DB4 GTZ 2.jpgAston DB4 GTZ 3.jpg
Aston DB4 GTZ 4.jpgAston DB4 GTZ 5.jpgAston DB4 GTZ 6.jpg
Aston DB4 GTZ 7.jpgAston DB4 GTZ 8.jpgAston DB4 GTZ 9.jpg
Aston DB4 GTZ 10.jpgAston DB4 GTZ 11.jpgAston DB4 GTZ 12.jpg
Aston DB4 GTZ 13.jpgAston DB4 GTZ 14.jpgAston DB4 GTZ 15.jpg
Aston DB4 GTZ 16.jpgAM DB4 GTZ 1.jpgAM DB4 GTZ 2.jpg
AM DB4 GTZ 3.jpgAM DB4 GTZ 4.jpgAM DB4 GTZ 5.jpg
AM DB4 GTZ 6.jpgAM DB4 GTZ 7.jpgAM DB4 GTZ 8.jpg
AM DB4 GTZ 9.jpgAM DB4 GTZ 10.jpgAM DB4 GTZ 11.jpg
AM DB4 GTZ 12.jpgAM DB4 GTZ 13.jpgAM DB4 GTZ 15.jpg
AM DB4 GTZ 16.jpgAM DB4 GTZ 17.jpgAM DB4 GTZ 14.jpg
AM DB4 GTZ 18.jpgAM DB4 GTZ 19.jpgAM DB4 GTZ 20.jpg
AM DB4 GTZ 21.jpg
 
 

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud