11
Fotogalerie

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Máte-li zálusk na hothatche, nadupaného mrňouse, pak je tu celkem slušný výběr. Vybírám za všechny jen tři: Renault Mégane RS, Volkswagen Golf GTI a Opel Astra OPC. K nim nyní přibyl i nový Ford Focus ST, který jsem měl možnost vyzkoušet na horských silničkách nad Nice...

Méně je více

Motor nového Focusu ST přišel o jeden válec a má nyní menší objem. Starý 2.5 litrový motor nahradil čtyřválcový turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr EcoBoost. Vypadá možná na první pohled méně exoticky, ani tolik nezní, zato je ostřejší. Garantuji vám, ten válec nikdo postrádat nebude. (I když kdoví, staromilci možná budou vzdychat po lépe znějícím starém pětiválci.)

Ford_Focus_ST_02u.jpg Ford_Focus_ST_03u.jpg
Focus ST na krásu nehraje, je agresivní. Vpředu zaujme mřížka chladiče, na bocích nástavce prahů a vzadu nárazník s ventilačními otvory a koncovka výfuku. 
Ford_Focus_ST_09u.jpg
Nové speciální odstíny laku karoserie doslova svítí. Nejvíce asi zaujmou žlutý Electric, modrý lak Spirit Blue a červený Race Red.
Ford_Focus_ST_24u.jpg Ford_Focus_ST_19u.jpg
Hlavní taháky interiéru? Speciálně navržený volant, řadicí páka a pedály. Ladí i tmavé čalounění stropu a sloupků karoserie. Úžasná jsou sedadla Recaro.

Kritika?

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud