Německá automobilka se snaží v současnosti stanovit standardy pro elektrickou mobilitu budoucnosti. S vývojem vozů, které k provozu nepotřebují ropné palivo, začal ale Mercedes už před desítkami let.
Mnozí na sedmdesátá léta vzpomínají jako na staré dobré časy, kdy neexistovaly hybridy, a elektrické motory se v autech používaly jen na pohon steračů. Ale už i tehdy Mercedes-Benz začal tvořit standardy pro elektrickou mobilitu budoucnosti.
Před 45 lety, v březnu 1972 na sympoziu Electric Vehicle Study Days odhalila německá automobilka svoji elektrickou dodávku s označením LE 306. Zanedlouho bylo několik prototypů pod sloganem "Mercedes-Benz – eco-friendly thanks to electric drive" použito během Letních olympijských her v Mnichově.
Dodávka vznikla ve spolupráci se společností Kiepe a výrobcem baterií Varta. Motor dokázal vyvinout výkon 35 až 55 kW a dosáhnout maximálky 80 km/h. Baterie s kapacitou 22 kWh stačila na dojezd mezi 50 a 100 kilometry.
Stejně jako moderní hybridní a elektrické vozy dokázal tento Mercedes sbírat energii během brzdění pro pozdější využití. Už tehdy měli důmyslné řešení pro výměnu baterií. Aby se neztrácel čas jejím nabíjením, vybitou baterii vytáhli z boku vozu a na její místo hned nasunuli novou nabitou. Tento úkon netrval déle než normální zastávka na benzínce na dotankování. Samozřejmě se dala dodávka nabíjet také ze sítě. Spíše se ale používal první způsob, aby mohla být co nejrychleji znovu v provozu.
Tento elektrický experiment pomohl značce při dalším vývoji. V 80. letech vyvinula dva duchovní nástupce dodávky LE 306. V roce 1980 přišel model 307 E, který sloužil jako poštovní dodávka s dojezdem 70 km. Následována byla o osm let později městským vozem 308 E.
Během dalšího desetiletí přišly na trh také elektrické verze modelů Sprinter a Vito s dojezdovou vzdáleností 150 km. Poslední novinkou je elektrická dodávka Vision Van, kterou Mercedes-Benz odhalil minulý rok.