Předlouhých jedenáct let vydržela ve výrobním programu Xsara Picasso, od roku 2006 pojmenovaná pouze Picasso. Tak velký úspěch nepředpokládal nejspíše ani výrobce. Xsara Picasso byla prostě šlágr, který si i po dlouhých 17 letech drží status prostorného a velmi spolehlivého vozu.

Předlouhých jedenáct let vydržela ve výrobním programu Xsara Picasso, od roku 2006 pojmenovaná pouze Picasso. Tak velký úspěch nepředpokládal nejspíše ani výrobce. Xsara Picasso byla prostě šlágr, který si i po dlouhých 17 letech drží status prostorného a velmi spolehlivého vozu.

Interiér Picassa dnes už neoslní, ale ani neurazí. Mnoho dílů je shodných se sesterským Peugeotem 307, jako například panel klimatizace. Xsara Picasso je přebornicí ve vnitřním prostoru a vzadu nabídne tři opravdu plnohodnotná místa. Vzhledem ke stáří jsou ceny více než přívětivé a trh nabízí dostatek ojetin, ze kterých lze vybírat. Pozor dávejte hlavně na korozi.

Interiér Picassa dnes už neoslní, ale ani neurazí. Mnoho dílů je shodných se sesterským Peugeotem 307, jako například panel klimatizace. Xsara Picasso je přebornicí ve vnitřním prostoru a vzadu nabídne tři opravdu plnohodnotná místa. Vzhledem ke stáří jsou ceny více než přívětivé a trh nabízí dostatek ojetin, ze kterých lze vybírat. Pozor dávejte hlavně na korozi.

Za jedenáct let výroby vzniklo na 1,7 milionů kusů a pod kratičkou svažující se kapotou Picassa se nastěhovalo šest pohonných jednotek. Překvapivou převahu mají ty zážehové. Přesto je nejoblíbenější 1,6 HDI.

Za jedenáct let výroby vzniklo na 1,7 milionů kusů a pod kratičkou svažující se kapotou Picassa se nastěhovalo šest pohonných jednotek. Překvapivou převahu mají ty zážehové. Přesto je nejoblíbenější 1,6 HDI.

První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Berlingo není čistokrevné MPV, ovšem proti vozům této kategorie nabízí výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru.

První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Berlingo není čistokrevné MPV, ovšem proti vozům této kategorie nabízí výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru.

Tyto vozy trpěly především na neadekvátně dimenzované pohonné jednotky. Rozhodně se více vyplatí vznětová 1,6 HDI, první ročníky s motorem 1,6 VTi netrápily jen rozvody, ale také velmi podprůměrná dynamika. Berlingo má robustní podvozek, v jehož jednoduchosti je jeho síla, ovšem je také hlučnější.

Tyto vozy trpěly především na neadekvátně dimenzované pohonné jednotky. Rozhodně se více vyplatí vznětová 1,6 HDI, první ročníky s motorem 1,6 VTi netrápily jen rozvody, ale také velmi podprůměrná dynamika. Berlingo má robustní podvozek, v jehož jednoduchosti je jeho síla, ovšem je také hlučnější.

Souměrný interiér vozu nabízí velké možnosti a v případě potřeby z něj uděláte malou dodávku, neb systém vyjímatelných sedaček je velmi chytře řešen. Berlingo nabídne solidní komfort odpružení, výtečný rejd a dobrý výhled z vozu.

Souměrný interiér vozu nabízí velké možnosti a v případě potřeby z něj uděláte malou dodávku, neb systém vyjímatelných sedaček je velmi chytře řešen. Berlingo nabídne solidní komfort odpružení, výtečný rejd a dobrý výhled z vozu.

Jedničkové Kangoo úplně dobré auto nebylo. Úzký prostor, dýchavičné motory a nevalná úroveň zpracování způsobily, že dvojka přišla výrazně vylepšená.

Jedničkové Kangoo úplně dobré auto nebylo. Úzký prostor, dýchavičné motory a nevalná úroveň zpracování způsobily, že dvojka přišla výrazně vylepšená.

Přestože se inženýři snažili Kangoo co nejvíce přiblížit osobním automobilům, Kangoo se v zatáčkách výrazně naklání a ve vyšších rychlostech celkově nepůsobí dvakrát stabilním dojmem. Ale kdo by taky závodil s rodinou na palubě, že?

Přestože se inženýři snažili Kangoo co nejvíce přiblížit osobním automobilům, Kangoo se v zatáčkách výrazně naklání a ve vyšších rychlostech celkově nepůsobí dvakrát stabilním dojmem. Ale kdo by taky závodil s rodinou na palubě, že?

Renault Kangoo v druhé generaci narostl do všech směrů, největší změnu zaznamenala délka vozu, která byla zvětšena o 178 mm, výrazně se zvětšila také šířka vozu a to o plných 157 milimetrů. Do zavazadlového prostoru pravidelného tvaru lze naložit 660 dm3 nákladu, a pokud se jej rozhodnete naplnit až po střechu, vězte, že můžete počítat s prostorem o velikosti 1,3 m3.

Renault Kangoo v druhé generaci narostl do všech směrů, největší změnu zaznamenala délka vozu, která byla zvětšena o 178 mm, výrazně se zvětšila také šířka vozu a to o plných 157 milimetrů. Do zavazadlového prostoru pravidelného tvaru lze naložit 660 dm3 nákladu, a pokud se jej rozhodnete naplnit až po střechu, vězte, že můžete počítat s prostorem o velikosti 1,3 m3.

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří mýty o nekvalitě francouzských vozů. Renomé mu vysloužil především faceliftu z roku 2006. A tuto statistiku dokládají také výsledky Warranty Direct. U tohoto vozu víc než kde jinde záleží, jaký motor zvolíte.

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří mýty o nekvalitě francouzských vozů. Renomé mu vysloužil především faceliftu z roku 2006. A tuto statistiku dokládají také výsledky Warranty Direct. U tohoto vozu víc než kde jinde záleží, jaký motor zvolíte.

Dvojkový Scénic nabídnul velkou řadu motorů a nejlepší jsou vznětové agregáty s vyšším objemem (1,9 a 2,0 dCi). Naopak se vyhněte zážehové čtrnáctce a maloobjemovému dieselu 1,5 dCi, který majitele Scénicu vyloženě trápil. A nejen je…

Dvojkový Scénic nabídnul velkou řadu motorů a nejlepší jsou vznětové agregáty s vyšším objemem (1,9 a 2,0 dCi). Naopak se vyhněte zážehové čtrnáctce a maloobjemovému dieselu 1,5 dCi, který majitele Scénicu vyloženě trápil. A nejen je…

Interiér je prostorný a praktický. Potěší zejména velké množství odkládacích ploch, ovšem ergonomie některých ovládacích prvků je více než diskutabilní.

Interiér je prostorný a praktický. Potěší zejména velké množství odkládacích ploch, ovšem ergonomie některých ovládacích prvků je více než diskutabilní.

Zafira Tourer je mimořádně komfortní auto, které kombinuje to nejlepší z německé školy s francouzským pohodlím. Základy podvozku sice pochází od astry, výsledné pružení zejména zadní klikové nápravy s wattovým přímovodem bylo však skloubeno úplně jinak.

Zafira Tourer je mimořádně komfortní auto, které kombinuje to nejlepší z německé školy s francouzským pohodlím. Základy podvozku sice pochází od astry, výsledné pružení zejména zadní klikové nápravy s wattovým přímovodem bylo však skloubeno úplně jinak.

Proto se Zafira tedy nelekne ani zatočených okresek, což je v této kategorii vzácnost, ovšem je nutno počítat s náklony karoserie. Další devizou tohoto líbivého automobilu je vnitřní odhlučnění, které přispívá k  pohodové vnitřní atmosféře.

Proto se Zafira tedy nelekne ani zatočených okresek, což je v této kategorii vzácnost, ovšem je nutno počítat s náklony karoserie. Další devizou tohoto líbivého automobilu je vnitřní odhlučnění, které přispívá k pohodové vnitřní atmosféře.

Opel Zafira Tourer je svou velikostí auto, které svou velikosti neodpovídá žádnému z velkých hráčů na trhu. Je větší, než Touran, ale velikosti Alhambry nedosahuje. Čím však Zafira válcuje úplně všechny, je počet úložných prostorů, kterých je skutečně požehnaně. Pochvalu zaslouží také ortopedická sedadla, která jsou standardem.

Opel Zafira Tourer je svou velikostí auto, které svou velikosti neodpovídá žádnému z velkých hráčů na trhu. Je větší, než Touran, ale velikosti Alhambry nedosahuje. Čím však Zafira válcuje úplně všechny, je počet úložných prostorů, kterých je skutečně požehnaně. Pochvalu zaslouží také ortopedická sedadla, která jsou standardem.

Citroën C3 Picasso vsadil na design a tato sázka se rozhodně vyplatila. K tomu nabízí slušný vnitřní prostor a především pořizovací cenu. Proto se stejně jako Xsara Picasso stala C3 Picasso velmi oblíbeným malým MPV. Při délce pouhých čtyř metrů poskytuje nadprůměrný prostor pro cestující i zavazadla.

Citroën C3 Picasso vsadil na design a tato sázka se rozhodně vyplatila. K tomu nabízí slušný vnitřní prostor a především pořizovací cenu. Proto se stejně jako Xsara Picasso stala C3 Picasso velmi oblíbeným malým MPV. Při délce pouhých čtyř metrů poskytuje nadprůměrný prostor pro cestující i zavazadla.

Jízdně je Citroën C3 Picasso spíše průměrným automobilem. Chod manuální převodovky je nepřirozeně gumový, stejně jako podvozek, který dynamickou jízdu vyloženě nemá rád. Toto auto je zaměřeno na komfort, čemuž odpovídají také pohodlná sedadla bez výraznějšího bočního vedení.

Jízdně je Citroën C3 Picasso spíše průměrným automobilem. Chod manuální převodovky je nepřirozeně gumový, stejně jako podvozek, který dynamickou jízdu vyloženě nemá rád. Toto auto je zaměřeno na komfort, čemuž odpovídají také pohodlná sedadla bez výraznějšího bočního vedení.

Paleta motorů od počátku zahrnovala tři pohonné jednotky, postupně se nabídka mírně rozšířila. Základem je čtrnáctistovka VTi se solidním výkonem 70 kW. Tento povedený motor konstrukčně vychází ze spolupráce s BMW a má i pro MPV vcelku slušný dostatek síly. Ještě více výkonu nabídne větší 1,6 VTi (88 kW). Zájemci o vznětové motory se musí spokojit s 1,6 HDI (66 – 84 kW).

Paleta motorů od počátku zahrnovala tři pohonné jednotky, postupně se nabídka mírně rozšířila. Základem je čtrnáctistovka VTi se solidním výkonem 70 kW. Tento povedený motor konstrukčně vychází ze spolupráce s BMW a má i pro MPV vcelku slušný dostatek síly. Ještě více výkonu nabídne větší 1,6 VTi (88 kW). Zájemci o vznětové motory se musí spokojit s 1,6 HDI (66 – 84 kW).

Nissan Note se pohybuje na pomezí kategorie malých vozů a malých MPV. Co se prostoru týče, není tak prostorný jako třeba Roomster, nicméně uvnitř si na nedostatek stěžovat nebudete. Note sází na opravdu vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a jak dokazují statistiky, tak i na vysokou spolehlivost.

Nissan Note se pohybuje na pomezí kategorie malých vozů a malých MPV. Co se prostoru týče, není tak prostorný jako třeba Roomster, nicméně uvnitř si na nedostatek stěžovat nebudete. Note sází na opravdu vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a jak dokazují statistiky, tak i na vysokou spolehlivost.

Nissan pro Note nabízel dva zážehové motory a několik variant turbodieselu 1,5 dCi, který sice stačí dynamicky, ale je problémovější, než zážehové motory. Nejlepší volbou je základní čtrnáctistovka s výkonem 65 kW, plynulým zátahem a rozumnou spotřebu.

Nissan pro Note nabízel dva zážehové motory a několik variant turbodieselu 1,5 dCi, který sice stačí dynamicky, ale je problémovější, než zážehové motory. Nejlepší volbou je základní čtrnáctistovka s výkonem 65 kW, plynulým zátahem a rozumnou spotřebu.

Interiér Nissanu Note rozhodně neoslní. Tvrdé plasty jsou všude, kam se podíváte, třebaže jejich zpracování kvalitu má. Nissan hrál čistě účelově, nikoliv na potěšení oka.

Interiér Nissanu Note rozhodně neoslní. Tvrdé plasty jsou všude, kam se podíváte, třebaže jejich zpracování kvalitu má. Nissan hrál čistě účelově, nikoliv na potěšení oka.

Peugeot Patner Teepee je rodinným derivátem spíše užitkového Peugeotu, ovšem jeho třetí místo dokládá, že si na něm výrobce dal opravdu záležet. Vzhledově si nezadá s běžným osobním automobilem, stejně jako výbavou.

Peugeot Patner Teepee je rodinným derivátem spíše užitkového Peugeotu, ovšem jeho třetí místo dokládá, že si na něm výrobce dal opravdu záležet. Vzhledově si nezadá s běžným osobním automobilem, stejně jako výbavou.

Civilní verzi Partnera pohání výhradně motory o objemu 1,6 litru - zážehové VTi s výkonem 72 kW a 88 kW, vznětové dosahují 55 kW, 68 kW a vrcholem he verze s 82 kW. Trhu ojetiny dominují pochopitelně vznětové motorizace.

Civilní verzi Partnera pohání výhradně motory o objemu 1,6 litru - zážehové VTi s výkonem 72 kW a 88 kW, vznětové dosahují 55 kW, 68 kW a vrcholem he verze s 82 kW. Trhu ojetiny dominují pochopitelně vznětové motorizace.

Interiér vozu je čistě účelový. Peugeot se ho sice snažil přiblížit běžným vozům, ale základem je prostě pracovní auto.

Interiér vozu je čistě účelový. Peugeot se ho sice snažil přiblížit běžným vozům, ale základem je prostě pracovní auto.

Qashqai je zakladatelem kategorie Crossoverů, přesto se dá řadit spíše k vozům MPV. Nissan s modelem Qashqai v roce 2007 rozpoutal doslova revoluci, protože nabídnul kompaktní rodinné auto proporčně větší, než klasický hatchback a zároveň připomínalo SUV, která v té době zažívala obrovský boom.

Qashqai je zakladatelem kategorie Crossoverů, přesto se dá řadit spíše k vozům MPV. Nissan s modelem Qashqai v roce 2007 rozpoutal doslova revoluci, protože nabídnul kompaktní rodinné auto proporčně větší, než klasický hatchback a zároveň připomínalo SUV, která v té době zažívala obrovský boom.

Qashqai byl nabízen se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Základní šestnáctka nabízela 114 koní a 156 Nm (později 117 koní/158 Nm), objemnější dvoulitr 141 koní 196 Nm. Spolupráce s Renaultem nabídla 1,5 dCi (103, 106 a 110 koní a 240 Nm). Vrcholem byl vznětový dvoulitr, který nabízí 150 koní a 320 Nm. V posledním roce ještě dorazila nová šestnáctistovka o výkonu 130 koní a točivém momentu 320 Nm.

Qashqai byl nabízen se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Základní šestnáctka nabízela 114 koní a 156 Nm (později 117 koní/158 Nm), objemnější dvoulitr 141 koní 196 Nm. Spolupráce s Renaultem nabídla 1,5 dCi (103, 106 a 110 koní a 240 Nm). Vrcholem byl vznětový dvoulitr, který nabízí 150 koní a 320 Nm. V posledním roce ještě dorazila nová šestnáctistovka o výkonu 130 koní a točivém momentu 320 Nm.

Třebaže je Qashqai velmi povedené auto s vynikající spolehlivostí, jeho Achillovou patou je interiér, který působí lacině a ani použité materiály nestojí za moc. Nehledě na to, že zpracování některých částí je mnohdy podprůměrné.

Třebaže je Qashqai velmi povedené auto s vynikající spolehlivostí, jeho Achillovou patou je interiér, který působí lacině a ani použité materiály nestojí za moc. Nehledě na to, že zpracování některých částí je mnohdy podprůměrné.

Asi málokoho by napadlo, že vítězem spolehlivosti v kategorii MPV se stane Nissan Almera Tino. Tohle auto je vizuálně přitažlivé asi jako ošoupaná bota a v době, kdy se u nás prodávalo, jste jich na silnici mnoho nepotkali. Na vině byla také cenová politika Nissanu, protože Almera Tino rozhodně nebyla z nejlevnějších. Chybou byla také malá nabídka nabízených motorů.

Asi málokoho by napadlo, že vítězem spolehlivosti v kategorii MPV se stane Nissan Almera Tino. Tohle auto je vizuálně přitažlivé asi jako ošoupaná bota a v době, kdy se u nás prodávalo, jste jich na silnici mnoho nepotkali. Na vině byla také cenová politika Nissanu, protože Almera Tino rozhodně nebyla z nejlevnějších. Chybou byla také malá nabídka nabízených motorů.

Pokud se ale přenesete přes nevýrazný vzhled, je Almera Tino autem, které za málo peněz nabídne zatraceně hodně muziky. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni a vnitřní prostor vás doslova ohromí. Podvozek je měkký a komfortní, směr však drží dobře. Almera Tino se vyráběla se zážehovou 1,8 (84 kW) a dvoulitrem, který byl však spřažen výhradně s variátorem, který byl hodně problémový. Vznětové motorizace zastupuje 2,2, přičemž spolehlivější jsou poslední verze s přímým vstřikováním Common-Rail.

Pokud se ale přenesete přes nevýrazný vzhled, je Almera Tino autem, které za málo peněz nabídne zatraceně hodně muziky. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni a vnitřní prostor vás doslova ohromí. Podvozek je měkký a komfortní, směr však drží dobře. Almera Tino se vyráběla se zážehovou 1,8 (84 kW) a dvoulitrem, který byl však spřažen výhradně s variátorem, který byl hodně problémový. Vznětové motorizace zastupuje 2,2, přičemž spolehlivější jsou poslední verze s přímým vstřikováním Common-Rail.

Přestože exteriér byl obyčejný a nevýrazný už v době uvedení vozu, interiér je jiná liga. Až s podivem, že Japonci dali dohromady dva takto nesourodé designové pohledy na tutéž věc.

Přestože exteriér byl obyčejný a nevýrazný už v době uvedení vozu, interiér je jiná liga. Až s podivem, že Japonci dali dohromady dva takto nesourodé designové pohledy na tutéž věc.

Interiér Picassa dnes už neoslní, ale ani neurazí. Mnoho dílů je shodných se sesterským Peugeotem 307, jako například panel klimatizace. Xsara Picasso je přebornicí ve vnitřním prostoru a vzadu nabídne tři opravdu plnohodnotná místa. Vzhledem ke stáří jsou ceny více než přívětivé a trh nabízí dostatek ojetin, ze kterých lze vybírat. Pozor dávejte hlavně na korozi.
Za jedenáct let výroby vzniklo na 1,7 milionů kusů a pod kratičkou svažující se kapotou Picassa se nastěhovalo šest pohonných jednotek. Překvapivou převahu mají ty zážehové. Přesto je nejoblíbenější 1,6 HDI.
První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Berlingo není čistokrevné MPV, ovšem proti vozům této kategorie nabízí výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru.
Tyto vozy trpěly především na neadekvátně dimenzované pohonné jednotky. Rozhodně se více vyplatí vznětová 1,6 HDI, první ročníky s motorem 1,6 VTi netrápily jen rozvody, ale také velmi podprůměrná dynamika. Berlingo má robustní podvozek, v jehož jednoduchosti je jeho síla, ovšem je také hlučnější.
30
Fotogalerie

10 nejspolehlivějších velkých rodinných aut podle britské pojišťovny

Překvapivě mnohdy tolik kritizovaná francouzská auta dominují kategorii rodinných MPV. Značky ze země galského kohouta mají ve výběru hned šestici zástupců.

V dnešním díle miniseriálu o nejspolehlivějších automobilech podle britské pojišťovny Warranty Direct jsme se podívali na rodinná MPV. Britové mezi tyto vozy radí také crossovery, které byste možná raději viděli v kategorii SUV, případně auta, jejichž prvotním údělem byla tvrdá práce.

Je opravdu velké překvapení, že do výběru deseti nejspolehlivějších automobilů MPV se dostalo hned šest francouzských automobilů, které mívají mezi zákazníky nepříliš lichotivou pověst. Ale opět uvádíme, že Warranty Direct vychází z reálných informací ze servisů. A takovou statistiku jen tak neošálíte.

Přestože se žebříček jen hemží francouzskými automobily, vavříny posbíral někdo jiný. Tato japonská automobilka obsadila tří místa z prvních čtyř a je zajímavé, že jeden z předních modelů je joint venture francouzské a japonské automobilky. Jenže francouzský zástupce ve výběru není. Stejně jako žádný ze zástupců prémiových značek.

A jen tak mimochodem, první Toyota je až na místě 18. s modelem Corola Verso.

A kdo že tedy všechny převálcoval? To se dozvíte v naší komentované galerii. Vítěz vás rozhodně překvapí…

Citroen-Xsara_Picasso-2004-1280-01.jpgCitroen-Xsara_Picasso-2004-1280-1e.jpgCitroen-Xsara_Picasso-2004-1280-16.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud