Automatická převodovka s plynule měnitelným převodem, zkráceně označovaná anglickou zkratkou CVT, má nesporné technické výhody. Nicméně řidiči to po celém světě vidí jinak a utrápené skučení motoru v konstantních vysokých otáčkách při plné akceleraci se jim nelíbí. Nissan proto upraví software svých automatů CVT tak, aby se více chovaly jako klasické automatické převodovky se skutečnými rychlostními stupni.
Protože chování dnešních převodovek řídí ve velké míře elektronika, lze již poměrně snadno docílit simulace převodových stupňů i u CVT. Řidiči tak skutečně budou mít pocit, že se jejich auto chová normálně. Nissan prý dokonce eviduje případy, kdy zákazníci jezdili do servisů s tím, že je převodovka rozbitá, když „neřadí“.
Nissan tak postupně zavede modernizované automaty CVT s funkcí D-Step Shift Logic do všech modelů vybavených právě tímto typem automatické převodovky. Principielně tak zmizí podstatná výhoda převodovky CVT, tedy udržování motoru v optimálním pásmu otáček a tím i snížení relativní spotřeby paliva. Ovšem pocit řidiče – zákazníka je přece jen důležitější než pár ušetřených deci benzínu…