Po zveřejnění designu se už Peugeot blíže zaměřuje na použité hybridní ústrojí, se kterým bude bojovat nejen ve slavné čtyřiadvacetihodinovce.
Potvrzení účasti Peugeotu v nové třídě hyperaut (LMH) vytrvalostního šampionátu WEC jsme se dozvěděli už na konci minulého roku. Po následné ukázce exteriéru závodní placky (viz galerie) určitě potěší, že projekt hyperauta od francouzské značky stále žije. Teď se odhaluje samotné hybridní ústrojí, které nastoupí do akce v sezóně 2022.
Nejen do slavného vytrvalostního závodu v Le Mans, ale do všech závodů šampionátu WEC, tak Peugeot nasadí zatím nepojmenovaný model používající kombinaci uprostřed uloženého 2,6litrového benzinového bi-turbo V6 o výkonu až 500 kW (680 koní) a vepředu umístěného elektromotoru o síle až 200 kW (272 koní). Součástí je dále 900V baterie s vysokou energetickou hustotou a sedmistupňová převodovka.
V závislosti na pravidlech pak bude ústrojí využívat spalovacího a elektrického motoru různými způsoby dle podmínek na trati. Pravidla například zakazují režim čistě elektrického pohonu v rychlostech pod 120 km/h, v tomto případě bude tedy výhradně pracovat dvakrát přeplňovaný šestiválec.
Tímto způsobem bude hyperauto rovněž přepínat mezi pohonem jen zadních nebo všech kol. Baterie bude před závodem nabita externě kabelem, poté se už musí spoléhat výhradně na dostatek energie vytvořené rekuperací při brzdění nebo v určitých případech dobití spalovacím motorem ve funkci generátoru. Taktika dobíjení, udržování a využívání energie bude v závodech klíčová.
V nařízeních FIA zůstává, že každý účastník nové třídy hyperaut musí vyprodukovat alespoň 25 identických ústrojí, které se objeví v sériových vozech homologovaných pro silniční využití. Na výrobu 25 silničních hyperaut bude mít Peugeot čas do konce roku 2022. Mezi dalšími účastníky je už potvrzena Toyota, Scuderia Cameron Glickenhaus a ByKolles, ačkoliv tyto týmy chtějí nastoupit už v sezóně 2021.