S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Dieselpower

S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Dieselpower

A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Dieselpower

A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Dieselpower

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Dieselpower

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Dieselpower

Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší. | Škoda Kodiaq RS    Zdroj: Škoda

Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší. | Škoda Kodiaq RS    | Zdroj: Škoda

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například  Cupře Ateca  nebo chystanému  VW Tiguanu R , a točivým momentem je samozřejmě i překonává. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Dieselpower
Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Dieselpower
Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší. | Škoda Kodiaq RS    Zdroj: Škoda
Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda
9
Fotogalerie

Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Někoho by mohla naftová jednotka nejvýkonnější Škody Kodiaq RS trochu zklamat. Proto už se do práce vložili i úpravci z dílny Dieselpower.

S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit.

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší.  

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává.

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč.

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud