Modernizovaný Focus ST má svou premiéru za sebou. Facelift přinesl podle očekávání přepracovaný vzhled, do interiéru nové materiály, objevuje se multimediální systém SYNC a především do Evropy dorazí provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.
Právě dieselové ST je jednoznačně největší novinkou tohoto faceliftu. O pohon se stará dvoulitr TDCi naladěný na 136 kW (185 k) dostupných při 3500 ot./min. Točivý moment dosahuje na 400 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Nová konkurence pro Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (na šestku) proběhne za 9,7 s, maximální rychlost činí 217 km/h. V kombinovaném provozu si má diesel vystačit s přídělem 4,4 l/100 km.
Zájemci o benzin mohou sáhnout po původním dvoulitru disponujícím výkonem 184 kW (250 k). Obě jednotky mají standardně systém start/stop.
Ford zapracoval také na podvozku. Vpředu jsou nové pružiny, na obě nápravy se nastěhovaly nové tlumiče. Přepracovaný je rovněž posilovač řízení. V interiéru očekávejme jiný volant, lepší zpracování a systém SYNC s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.
Co se designu týká, logicky ST následuje základní hatchback. Jiná je kompletně celá přední i zadní část, do nabídky přichází nová kola (18 a 19 palců) a dostalo se také na nové barvy karoserie. Kromě tmavě šedé, která je vidět na přiložené fotografii, je novinkou také tmavě modrá.
Jiří Duchoň , Jiří Červenka
Objednávky na omlazený Focus ST začne Ford přijímat na podzim, první auta dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.
Foto: Ford
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost