37
Fotogalerie

Peugeot 308 v nové verzi pro rok 2011

Automobilka Peugeot v předstihu představila modernizované provedení své stěžejní modelové řady 308.

Dějištěm jeho oficiální premiéry se stane samozřejmě blížící se autosalon v Ženevě a její omlazený vzhled ozvláštní evropské trhy s nabídkou nižší střední třídy v modelovém roce 2011. Nový Peugeot 308 byl přepracován poměrně důsledně, přichází s modernizovaným vzhledem, přepracovanými pohonnými jednotkami a verzí „mikrohybrid“ e-HDi s emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km. Peugeot 308 se bude muset popasovat s nástupem nové generace Fordova Focusu a nabídne opět karosářské verze hatchback, kombi a kabriolet CC s pevnou skládací střechou. Všechny z nich se mají vyznačovat přepracovanou přídí zapadající do stylistického jazyka nejnovějších modelů značky Peugeot.

Peugeot 308 2011 23.JPG Peugeot 308 2011 20.JPG Peugeot 308 2011 07.JPG
Peugeot 308 2011 33.JPG Peugeot 308 2011 21.JPG Peugeot 308 2011 24.JPG 

Maska chladiče je menší a již se „neusmívá“ tolik jak dosud, přední nárazník zahrnuje přepracovaná světla LED pro denní svícení a k jeho novému vzhledu pasuje přepracovaná kapota. Decentních změn doznaly emblémy značky Peugeot, sestavy sériových výbav i sady litých kol. Interiér je čalouněn novými materiály a objevíme zde specifické barevné kombinace, což se týká především palubní desky a sedadel. Podrobnosti neznáme, ale Peugeot tvrdí, že omlazené vozy řady 308 mají být v porovnání s těmi stávajícími v průměru o 25 kg lehčí. Nové šestnáctipalcové lité ráfky v závislosti na konkrétním modelu nesou pneumatiky s údajně dále sníženým valivým odporem. 

Peugeot 308 2011 37.JPG Peugeot 308 2011 22.JPG Peugeot 308 2011 16.JPG

Za pozornost stojí skutečnost, že všechny pohonné jednotky určené modelové řadě 308 nově plní emisní normu Euro V. Novinkou se stává „mikrohybridní“ verze e-HDI, s níž jsme se ponejprv setkali pod kapotou koncernového ekvivalentu Citroën C4. Také v tomto případě jde o čtyřválec 1,6 HDi s filtrem pevných částic a výkonem 112 koní (82 kW) doplněný šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatizovaným řazením (EGC). Namísto elektromotoru klasických hybridů si Peugeot 308 e-HDi vystačí jen s regenerativním brzděním a soustavou start/stop. Zatímco Citroën C4 e-HDi má „srazit“ emise CO2 ze 109 na 99 g/km, Peugeot 308 e-HDi přichází hned zpočátku v nastavení na 98 g/km. Což ale bude v praxi beztak úplně jedno…

Vozy modernizované řady Peugeot 308 modelového roku 2011 se začnou prodávat během letošního léta a potřebné podrobnosti se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.

Peugeot 308 2011 01.JPG Peugeot 308 2011 02.JPG Peugeot 308 2011 03.JPG
Peugeot 308 2011 04.JPG Peugeot 308 2011 05.JPG Peugeot 308 2011 06.JPG
Peugeot 308 2011 19.JPG Peugeot 308 2011 08.JPG Peugeot 308 2011 09.JPG
Peugeot 308 2011 10.JPG Peugeot 308 2011 11.JPG Peugeot 308 2011 12.JPG
Peugeot 308 2011 13.JPG Peugeot 308 2011 14.JPG Peugeot 308 2011 15.JPG
Peugeot 308 2011 17.JPG Peugeot 308 2011 18.JPG Peugeot 308 2011 32.JPG
Peugeot 308 2011 25.JPG Peugeot 308 2011 26.JPG Peugeot 308 2011 27.JPG
Peugeot 308 2011 28.JPG Peugeot 308 2011 29.JPG Peugeot 308 2011 30.JPG
Peugeot 308 2011 31.JPG Peugeot 308 2011 34.JPG Peugeot 308 2011 35.JPG
Peugeot 308 2011 36.JPG
 


 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud