Užitkový pick-up je výchozím bodem v průzkumu snižování produkce emisí mezi lehkými pracovními vozy.
Elektrifikace se kromě normálních osobních vozů již pomalu a jistě projevuje také v oblasti off-roadů a užitkových vozů. Pracovní stroje schopné poradit si v terénu se jednoduše baterek dočkají také. Ve vývoji nechce zaspat ani Toyota, která v Austrálii představila prototyp elektrického Land Cruiseru. Testováním v reálných podmínkách chce značka sbírat důležitá data.
Pracovní pick-up řady 70 vznikl ve spolupráci s BHP, přední australskou těžařskou společností. Prototyp je prvotinou testovacího cyklu vozů konvertovaných na elektrický pohon, jejichž využití vidí obě firmy také v těžkém průmyslu. Proto bude baterkami napěchovaný Land Cruiser sloužit v niklovém dole na západě Austrálie.
Smyslem testovacího programu je v konečném hledisku průzkum dalších možností, jak snižovat produkci škodlivých emisí rovněž mezi lehkými užitkovými vozidly. Využití elektromobilů na obecně krátké vzdálenosti v uzavřeném prostředí, právě jako jsou třeba doly, kde je nabíječka vždy na dosah, má pro obě společnosti potenciál.
K technice elektrického Land Crusieru zatím Toyota ve své tiskové zprávě nedodává žádné detaily. Více informací o ústrojí poskytne v následujících měsících. Pokud budou ovšem výsledky prototypu uspokojivé, očekává se nasazení dalších vozů do služby. Ostatně cílem Toyoty i BHP je snížit své provozní emise o 30 % do roku 2030.