Někoho by mohla naftová jednotka nejvýkonnější Škody Kodiaq RS trochu zklamat. Proto už se do práce vložili i úpravci z dílny Dieselpower.
S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit.
Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší.
Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává.
Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč.
Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin.
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS