Automobilka Mercedes-Benz představuje druhou karosářskou verzi své nové generace třídy C. Po sedanu W205 přichází, světe div se, kombi!
Kapitoly článku:
První snímky nového kombíku třídy C jsme vám přinesli teprve před několika hodinami, ale nyní vám můžeme stuttgartskou novinkou představit v celé její kráse. S délkou 4 702 mm je o 96 mm delší než stávající provedení a přichází s rozvorem náprav prodlouženým o 80 mm (2 840 mm), což slibuje zejména nárůst prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Celá přední část karoserie až po sloupky B byla převzata z aktuálního sedanu Mercedes-Benz třídy C (W205).
Nový Mercedes-Benz třídy C v provedení kombi hraje zejména na notu zvětšeného vnitřního prostoru
Výrobce staví v prezentaci své horké novinky, jež bude zřejmě ve svých nejlevnějších verzích konkurovat i špičkově vybaveným Passatům a další středotřídní konfekci, právě na zvětšené nabídce vnitřního prostoru (a u kombíku, ruku na srdce, často o nic jiného nejde). Pro kolena vzadu údajně přibylo plných 45 mm, přičemž na 1 810 mm rozšířená karoserie (+ 40 mm) nabídne více místa v úrovni loktů i ramen, ale také pro hlavy.
Zavazadlový prostor má v základním uspořádání uložit 490 l zavazadel. Zadní opěradla mají elektricky sklápěné hlavové opěrky (výsostný prvek větších mercedesů z dob i dávno minulých) a jsou dělena v poměru 40:20:40, přičemž jejich úplným sklopením na sedáky naroste objem prostoru pro zavazadla až na 1 510 mm. Vzniklá plocha sice postrádá přechodovou hranu a ze stran podběhů zadních kol příliš omezená není, ale vzniklá plocha zcela rovná není.
Variabilita prostoru pro členy posádky a její zavazadla hraje prim
V závislosti na výbavě lze otevírat a zavírat víko zavazadlového prostoru elektricky pokynem tlačítka, případně bezdotykově obvyklým máchnutím nohou pod zadním nárazníkem. I přes celkem výrazné zvětšení vozu se podařilo konstruktérům snížit pohotovostní hmotnost nového kombíku Mercedes-Benz třídy C až o 65 kg, přičemž novinkou v daném segmentu je příplatkové vzduchové pérování Airmatic.
Několi stylizovaných záběrů z testů a zkoušek
Nabídka pohonných jednotek pochopitelně kopíruje výchozí sedan, k mání jsou verze s pohonem zadních kol i s náhonem na všechna kola 4MATIC. Škála výkonů zážehových motorů pokrývá zatím rozpětí 156 až 333 koní (116, resp. 245 kW), diesely se pohybují mezi 115 a 204 koňmi (85/150 kW). Až nový Mercedes-Benz třídy C kombi v září vstoupí do prodejů, budou k mání také dvě hybridní verze C300 BlueTEC HYBRID a C350 BlueTEC HYBRID.