Jak ukazuje britská dílna BBR, předchozí generace Mazdy MX-5 ještě nepatří do starého železa.
V očích některých může být třetí generace Mazdy MX-5 (NC) tou nejméně sympatickou verzí populárního japonského sporťáku, po řadě úprav se však může její sympatičnost razantně zvýšit. Známá britská dílna BBR přitom NC ještě nezahazuje a představuje pro ni vylepšený balíček úprav Super 225.
Přeplňování zde ale nečekejte. Vyladěná MX-5 si ponechává atmosférický charakter svého dvoulitru. Řadou nových dílů se výkonem dostává na hodnotu 225 koní (165 kW) při 7550 ot./min a točivý moment 236 N.m při 5950 ot./min. Tedy slušný pokrok z původních 170 koní (125 kW) a 190 N.m.
V BBR modifikovali sání motoru, nasadili vlastní drive-by-wire škrticí klapky, ostřejší vačky a taky nerezové svody výfuku a koncovky, přičemž tyto a další úpravy mají perfektně zapadat do tovární elektroniky řízení motoru od Mazdy.
Dílna nabízí rovněž možnost navrácení změn do sériového stavu, kdyby si to v budoucnu majitel přál – například s ohledem na prodej vozu. Celý balíček úprav Super 225 vyjde na 3495 liber (asi 104 tisíc korun), pokud si zákazník přeje díly namontovat sám. S prací od dílny se pak cenovka zvyšuje na 4295 liber (asi 127 tisíc korun).
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5