Druhý díl srovnávacího testu Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi patří prostoru

Druhý díl srovnávacího testu Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi patří prostoru

Každý asi tak nějak tuší, kdo z těchto dvou soupeřů je zde favoritem

Každý asi tak nějak tuší, kdo z těchto dvou soupeřů je zde favoritem

Škoda přerůstá Mazdu ve všech směrech a ještě k tomu nabízí větší rozvor náprav

Škoda přerůstá Mazdu ve všech směrech a ještě k tomu nabízí větší rozvor náprav

Palubní deska Superbu je strohá a přehledná

Palubní deska Superbu je strohá a přehledná

Sedadla z výbavy Laurin & Kelement nabízí dostatečně dlouhý sedák i opěradlo

Sedadla z výbavy Laurin & Kelement nabízí dostatečně dlouhý sedák i opěradlo

Hlavní doménou Škody Superb je samozřejmě prostor ve druhé řadě

Hlavní doménou Škody Superb je samozřejmě prostor ve druhé řadě

Šířka v úrovni loktů vpředu je u Škody Superb menší než v Mazdě

Šířka v úrovni loktů vpředu je u Škody Superb menší než v Mazdě

Vzadu nabízí Superb až přehnaně hodně místa

Vzadu nabízí Superb až přehnaně hodně místa

Mazda se více orientuje na řidiče. Díky tomu se také lépe řídí

Mazda se více orientuje na řidiče. Díky tomu se také lépe řídí

Ani sedadla v Mazdě nejsou vůbec špatná

Ani sedadla v Mazdě nejsou vůbec špatná

Ve druhé řadě sedadel je méně místa ve všech směrech

Ve druhé řadě sedadel je méně místa ve všech směrech

Mazda vpředu nabídne méně prostoru pro hlavu

Mazda vpředu nabídne méně prostoru pro hlavu

Ani v japonském kombíku není vzadu nedostatek místa. Na Superb to ale samozřejmě nestačí

Ani v japonském kombíku není vzadu nedostatek místa. Na Superb to ale samozřejmě nestačí

Škoda sází na sportovně střižený volant...

Škoda sází na sportovně střižený volant...

...stejně jako Mazda

...stejně jako Mazda

Chlouba Škody Superb Combi je úplně vzadu. Tabulkově má mladoboleslavské kombi podstatně větší zavazadelník

Chlouba Škody Superb Combi je úplně vzadu. Tabulkově má mladoboleslavské kombi podstatně větší zavazadelník

Jenže co do základního objemu Mazda tolik neztrácí. Šířkou zavazadelníku mezi podběhy se Škodě vyrovná, maximální šířkou Superb dokonce výrazně překonává

Jenže co do základního objemu Mazda tolik neztrácí. Šířkou zavazadelníku mezi podběhy se Škodě vyrovná, maximální šířkou Superb dokonce výrazně překonává

Háčky v zavazadelníku jsou standardem

Háčky v zavazadelníku jsou standardem

Superb dorazil do testu s rezervou. Za tu se u Škody připlácí

Superb dorazil do testu s rezervou. Za tu se u Škody připlácí

Škoda dostala také elektricky ovládané páté dveře

Škoda dostala také elektricky ovládané páté dveře

Také Mazda má vzadu háčky pro zavěšení tašek

Také Mazda má vzadu háčky pro zavěšení tašek

Na rozdíl do Superbu si testovaná Mazda musela vystačit pouze se sadou na lepení kol

Na rozdíl do Superbu si testovaná Mazda musela vystačit pouze se sadou na lepení kol

Do testu dorazila bez rezervy

Do testu dorazila bez rezervy

Každý asi tak nějak tuší, kdo z těchto dvou soupeřů je zde favoritem
Škoda přerůstá Mazdu ve všech směrech a ještě k tomu nabízí větší rozvor náprav
Palubní deska Superbu je strohá a přehledná
Sedadla z výbavy Laurin & Kelement nabízí dostatečně dlouhý sedák i opěradlo
23
Fotogalerie

Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Prostorem Superb vrací úder

První kolo zaměřené na dynamiku celkem jasně vyhrála Mazda. Teď přichází kolo druhé, v rámci kterého se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, realita je přesně taková, jakou všichni očekáváte.

Kapitoly článku:


Mazda6 Wagon je auto, které vyniká především po stránce jízdy. V testované konfiguraci s motorem Skyactiv-D o objemu 2,2 litru, s výkonem 110 kW (150 k), s manuální převodovkou a pohonem všech kol to v prvním kole našeho srovnávacího testu ukázala více než jasně. Prakticky ve všem porazila papírově rychlejší Škodu Superb Combi osazenou naftovým dvoulitrem, manuálem i pohonem všech kol.

Jenže teď tu máme kolo druhé, kde se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, jestli chcete ušetřit čas, rovnou prozradíme, že zde dopadlo všechno tak, jak asi čekáte. Škoda Superb je prostornější. Pravda, neporazí japonský kombík úplně v každém ohledu, ale celkově nabídne ve druhé řadě podstatně více místa a samozřejmě disponuje i větším zavazadelníkem. 

_DSC0268.jpg_DSC0269.jpg_DSC0270.jpg
Dynamické vlastnosti hrály do karet Mazdě, prostor by měl být silnou stránkou Superbu. A tak tomu v praxi také je

Už podle první tabulky ale nejde o nic překvapivého. Škoda Superb Combi totiž přerůstá svého japonského soupeře ve všech směrech. Jak se sami můžete přesvědčit níže, Superb je delší, širší, vyšší a má výrazně větší rozvor náprav. Byla by vyloženě ostuda, kdyby tyto proporce nedokázal přetavit v prostornější interiér. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vnější rozměry
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdíl
Délka (mm) 4856 4805 51
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rozvor náprav (mm 2841 2750 91

Kdo hledá vnitřní prostor, bere Superb

Automobilky Škoda i Mazda přistoupily ke stavbě svých kombíků z úplně jiných úhlů. Mazda si zakládá na své tezi, že „jezdec a kůň mají být jedno“ (neboli „jinba ittai“) a podle toho výsledek také vypadá. Lépe se řídí, lépe jezdí, ale má také své nevýhody. Třeba dlouhá kapota nutně musí znamenat posunutí celé kabiny více dozadu, což tedy nakonec vede k menšímu prostoru pro posádku.

To v Mladé Boleslavi vsadili na jinou (a nutno podotknout, že léty prověřenou) kartu. Zákazníky ve velké míře zajímá prostor vzadu i litry v zavazadelníku. Superb má naproti Mazdě kratší kapotu, už podle subjektivních pocitů cítíte, že coby řidič sedíte blíže přední nápravě a že za svými zády vezete obrovský kus auta. Je to tak trochu jako u autobusu, jenže výsledky tato praxe má. Můžete věnovat více z automobilu posádce. Jak už bylo zmíněno, Superb je navíc celkově delší. A také vyšší.

_DSC0362.jpg_DSC0360.jpg_DSC0361.jpg_DSC0370.jpg_DSC0371.jpg
_DSC0387.jpg_DSC0383.jpg_DSC0384.jpg_DSC0372.jpg_DSC0373.jpg
První řada nepřináší úplně zásadní rozdíly. Mazda je zde širší, Superb vyšší. Za to ve druhé řadě Škoda poráží nejen japonského soupeře rozdílem třídy

V první řadě sedadel Mazda porazí Superb co do vnitřní šířky, ale naopak s nabídkou prostoru pro hlavu je na tom hůře. Obecně můžeme říci, že vpředu jsou oba dva soupeři téměř shodní. To hlavní se odehrává vzadu.

Druhou řadou sedadel Superb Mazdu neporáží. To by bylo příliš slabé slovo. Škoda (nejen) tento japonský kombík nabídkou podélného prostoru pro zadní cestující regulérně deklasuje. Minimum, které jsme v Superbu naměřili, je pořád ještě větší než to, co vykázala Mazda6 v případě, že se do auta posadil řidič vysoký 190 cm. Rozdíly v podélném směru se ve všech měřených položkách pohybují kolem deseti centimetrů a to je vážně hodně. Superb navíc nabídne delší sedák, více místa pro hlavu a nakonec také o centimetr větší šířku v úrovni loktů.

Kdo hledá vůz, ve kterém bude vozit ve druhé řadě někoho velmi důležitého, nemá lepší volbu, než to, co představuje Škoda Superb Combi. Jedním dechem ale musím dodat, že ani Mazda nenabízí vzadu vyloženě málo místa. V kontextu mladoboleslavského „autobusu“ to tak možná nevypadá, ale realita není o tom, že by Mazda6 byla vzadu malá. Skutečnost je taková, že Mazda nabízí místa tak akorát, zatímco Superb ho nabídne až přehnaně moc. Je otázka priorit každého zákazníka, co mu je milejší. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon
První řada sedadel    
Šířka v úrovni loktů  150 153
Minimální prostor pro hlavu 93 92
Maximální prostor pro hlavu 101 100
Délka sedáku  48 49
Délka opěradla  64 64
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče 25 24
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 8 8
Druhá řada sedadel    
Šířka v úrovni loktů  150 149
Prostor pro hlavu  100 97
Délka sedáku  47 46
Délka opěradla  64 71
Minimální prostor pro nohy 23 13
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 178 cm 35 21
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 190 cm 27 18
Maximální prostor pro nohy 47 36

_DSC0363.jpg_DSC0385.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud