25
Fotogalerie

Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Porsche v Detroitu představilo novinku v podobě závodního modelu 918 RSR Coupe. Nabídne famózních 767 hybridních koní.

Porsche 918 RSR je moderní závodní stroj, který se stal podle vyjádření automobilky ideálním snoubencem technických komponent modelů 911 GT3 R Hybrid a 918 Spyder. Jde o automobil určený pro vytrvalostní závody typu Le Mans a vyznačuje se zástavbou kontroverzní soustavy pro rekuperaci pohybové energie KERS (Kinetic Energy Recovery System) vyvinuté týmem Williams F1. Stejně jako u typu Porsche 911 GT3 R Hybrid, také tato novinka ze Stuttgartu je opatřena mohutným setrvačníkem pro uchovávání energie v její mechanické podobě, uložen je vedle sedadla řidiče a při plném „nabití“ točí až 36 000 ot./min.

V předních kolech jsou vestavěny dva elektromotory s celkovým výkonem 204 koní (150 kW), které při se při brzdění mění v generátory elektrické energie, kterou roztáčí výše zmíněný setrvačník vedle sedadla řidiče (využitelných otáček údajně setrvačník dosáhne během prvních několika zatáček okruhu). V případě náhlé nutnosti maximálního zrychlení se proces obrátí, roztočený setrvačník je schopen několik vteřin působit jako generátor a elektrické energie a zásobovat elektromotory v předních kolech.

Porsche 918 RSR 06.jpg Porsche 918 RSR 24.jpg Porsche 918 RSR 10.jpg

Hlavní břímě pohonu však na svých bedrech nese konvenční vidlicový osmiválec s vnitřním spalováním umístěný podélně před zadní nápravou a naladěný na 563 koní (414 kW) při 10 300 ot./min. Porsche 918 RSR Coupe tak disponuje spolu s oběma elektromotory celkovým výkonem plných 767 koní (564 kW). Automobilka Porsche svůj nový speciál opatřila také speciálním zařízením pro dělení přísunu energie k těmto elektromotorům tak, aby i při razantní akceleraci v zatáčce nijak netrpěla stabilita vozu. Na spalovací motor navazuje šestistupňová, pro „pravé chlapy určená“ sekvenčně řazená převodovka s rovným ozubením.

Porsche 918 RSR 22.jpg Porsche 918 RSR 23.jpg Porsche 918 RSR 25.jpg

Ale to jsme se poněkud nechali unést technikou. Na první pohled se Porsche 918 RSR Coupe vyznačuje metalizovaným lakováním v barevné kombinaci vzdáleně připomínající někdejší schéma stáje Gulf. Všimneme si také širších blatníků a větších vstupů pro chladicí vzduch, ale především rozměrného ventilátoru nad motorem mezi náporovými sacími trakty. Interiér je elegantní, ale především účelný. Najdeme zde kůží čalouněné anatomické sedadlo řidiče, multifunkční volant a přístrojový štít s nejdůležitějšími informacemi. Většina pákových ovladačů je přehledně rozmístěna na středové konzoli ve snadném dosahu řidiče.  

Porsche 918 RSR 01.jpg Porsche 918 RSR 02.jpg Porsche 918 RSR 03.jpg
Porsche 918 RSR 04.jpg Porsche 918 RSR 05.jpg Porsche 918 RSR 13.jpg
Porsche 918 RSR 07.jpg Porsche 918 RSR 08.jpg Porsche 918 RSR 09.jpg
Porsche 918 RSR 11.jpg Porsche 918 RSR 12.jpg Porsche 918 RSR 15.jpg
Porsche 918 RSR 16.jpg Porsche 918 RSR 17.jpg Porsche 918 RSR 18.jpg
Porsche 918 RSR 19.jpg Porsche 918 RSR 20.jpg Porsche 918 RSR 21.jpg Porsche 918 RSR 14.jpg
Porsche 918 RSR

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud