Porsche Macan bylo v loňském roce již v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo  přirozený facelift , který později následovala  verze S . Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále. Porsche

Porsche Macan bylo v loňském roce již v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo přirozený facelift, který později následovala verze S. Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále. | Porsche

Novinka klade ještě větší důraz na sportovnost. Oproti  minulému modelu  tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny. Porsche

Novinka klade ještě větší důraz na sportovnost. Oproti minulému modelu tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny. | Porsche

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm). Porsche

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm). | Porsche

Již tradičně si u  silných Porsche  najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení točivého momentu mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun. Porsche

Již tradičně si u silných Porsche najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení točivého momentu mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun. | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Porsche Macan S Porsche

Porsche Macan S | Porsche

Novinka klade ještě větší důraz na sportovnost. Oproti  minulému modelu  tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny. Porsche
Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm). Porsche
Již tradičně si u  silných Porsche  najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení točivého momentu mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun. Porsche
Porsche Macan S Porsche
12
Fotogalerie

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo dosáhlo po faceliftu na výkon svého předchůdce s balíčkem Performance Package. BMW X4 M Competition by tak mohlo mít v budoucnu problém.

Porsche Macan bylo již v loňském roce v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo facelift, který později následovala verze S. Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále.

Novinka klade větší důraz na sportovnost. Oproti minulému modelu tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny.

Porsche Macan - porovnání motorizací
Model Macan Macan S Macan Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1984 2894 2894
Převodovka 7PDK 7PDK 7PDK
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6750 260/5400-6400 324/5700-6600
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4500 480/1360-4800 550/1800-5600
Maximální rychlost [km/h] 225 254 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5* 5,1* 4,3*
Spotřeba [l/100km] 8,1 8,9 9,8
*s paketem Sport Plus

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm).

Již tradičně si u silných Porsche najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení hnacích sil mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun.

Porsche Macan Turbo - porovnání s vybranými konkurenty
Model Porsche Macan Turbo BMW X4 M Mercedes-AMG GLC 63 
Zdvihový objem [cm3] 2894 2993 3982
Převodovka 7A 8A 9A
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 324/5700-6600 353/6250 350/5500-6250
Točivý moment [N.m/min] 550/1800-5600 600/2600-5600 650/1750-4500
Maximální rychlost [km/h] 270 280 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3* 4,2 4,0
Hmotnost [kg] 1945 1970 1925
Spotřeba [l/100km] 9,8 10,5 10,7-10,3
*s paketem Sport Plus

*galerie doplněna o Porsche Macan S

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud