77
Fotogalerie

Setkání klasických závodních automobilů podeváté, 6. 4. 2014

Přesně před týdnem si na brněnském Masarykově okruhu opět dali dostaveníčko majitelé a příznivci klasických závodních a sportovních automobilů.

Kapitoly článku:


Deváté pokračování

Do své čtvrté sezóny vstoupil stále zajímavější brněnský Classic Racing Car Meeting (Setkání klasických závodních automobilů). V rámci Okruhem pořádané Funway Tuning Show se první dubnovou neděli na známé místo sjeli majitelé klasických automobilů, aby společně zahájil letošní sezónu a z výfuků svých strojů po zimě vymetli pavučiny. O rostoucí prestiži tohoto setkání svědčí také skutečnost, že účastníci tentokrát dostali k dispozici nikoli dvě, ale hned tři samostatné půlhodinové jízdy.

IMG_3595.JPGIMG_3596.JPGIMG_3597.JPG
IMG_3665.JPGIMG_3670.JPGIMG_3673.JPG
Štěstí přeje připraveným

Classic Racing Car Meeting tradičně pořádá Fordever Club Brno ve spolupráci s Auto Classic Clubem Brno. První ročník se jel v dubnu roku 2010 a od té doby se Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v průběhu dubna a koncem října. Organizátorům nejde o dokonalou stylovou čistotu zúčastněných automobilů, ale hlavně o přítomnost jejich majitelů, a nutno dodat, že tato parta opravdu drží pohromadě a v průběhu roku se setkává i při různých jiných příležitostech.

Jak už plyne z titulu akce nazvané Setkání klasických závodních automobilů, nejde o vysloveně sportovní podnik, ale spíše o společnou vyjížďku po legendárním Masarykově okruhu. Ovšem co chcete dělat s partou nadšenců, kteří rádi jezdí na hranici schopností svých vozů a chtějí pochopitelně měřit síly i mezi sebou! Na loňském podzimním setkání, tehdy ještě ve zkušebním režimu, tak byla vůbec poprvé přítomna časomíra a organizátoři nyní využili zkušeností k jejímu prvnímu ostrému nasazení.

Nejisté počasí

Od nedělního rána se do vyhrazeného prostoru brněnského Masarykova okruhu začali sjíždět první účastníci, někteří po vlastní ose, jiní s přívěsem za dodávkou. Posádky prováděly poslední ladění svých vozů a houfně přezouvali z „mokrých“ pneumatik na „suché“ a zase zpátky. V samotném závěru první jízdy se totiž protrhla obloha (těsně poté, co se Jirkovi Kímlovi na jeho červeném speciálu Škoda 120L protrhl po přehřátí blok…), ale šlo naštěstí jen o přeháňku a déšť už účastníky tohoto Classic Racing Car Meeting nepotrápil.

IMG_3586.JPGIMG_3588.JPGIMG_3589.JPG
IMG_3598.JPGIMG_3600.JPGIMG_3675.JPGIMG_3602.JPGIMG_3605.JPGIMG_3661.JPG
Trojice britských novinek: Daimler Double Six, Jaguar F-Type a Lotus Esprit Turbo

Startovní pole bylo pochopitelně velmi podobné tomu, s nímž se setkali návštěvníci předchozích ročníků. K vidění byla řada různých vozů Škoda a Ford v rozmanitých stupních úprav, ale objevilo se také několik velmi zajímavých a dosud neprezentovaných vozů. Zmínit je třeba hlavně britské stroje Daimler Double Six, Lotus Esprit Turbo a Jaguar E Type první série.

IMG_3590.JPGIMG_3591.JPGIMG_3594.JPG
Setkání generací a konstrukčních škol

Pokud jste minulou neděli na Okruhu chyběli, můžete vše napravit už 27. dubna. Tehdy se totiž na Masarykově okruhu pojede v rámci víkendových závodů rakouských „klasiků“ HistoCup. Tato akce je určena pro vozy s integrovaným nebo montovaným vnitřním rámem, prototypy a formulové vozy a lze předpokládat, že osazenstvo bude velmi podobné tomu, jež jsme viděli 6. dubna.

IMG_3616.JPGIMG_3617.JPGIMG_3618.JPGIMG_3668.JPGIMG_3621.JPGIMG_3623.JPG
Pěkně svižné embéčko...
 
IMG_3611.JPGIMG_3612.JPGIMG_3613.JPG
Ani tento Escort se nemá zač stydět
 
IMG_3624.JPGIMG_3625.JPGIMG_3633.JPGIMG_3643.JPGIMG_3652.JPGIMG_3634.JPGIMG_3628.JPGIMG_3630.JPGIMG_3629.JPG
Karlosovo Capri se dočkalo nové, do detailu propracované palubní a přístrojové desky
 
IMG_3639.JPGIMG_3641.JPGIMG_3644.JPGIMG_3649.JPGIMG_3645.JPGIMG_3647.JPG
Vteřiny před startem
IMG_3651.JPGIMG_3653.JPGIMG_3654.JPGIMG_3656.JPGIMG_3657.JPGIMG_3658.JPGIMG_3660.JPGIMG_3662.JPGIMG_3664.JPG
Na trati se setkaly vozy nejrůznějších druhů a ročníků

Doporučujeme

Články odjinud