Na rozdíl od derivátu RS iV, který jsme si ještě před jeho premiérou mohli prohlédnout naživo, si v případě verze Scout musíme vystačit jen s tiskovou zprávou. Zajímavé informace v ní ale nechybí.
Derivát Scout Škoda Octavia nabízí už od roku 2007 a své uplatnění našel také u čtvrté generace modelu. Původně se měl ukázat už během letošního hokejového mistrovství světa ve Švýcarsku, to však bylo kvůli pandemii koronaviru zrušeno. Podle informací automobilky proběhne světová premiéra vozu na začátku července a současně se dozvíme i další informace o octavii jako takové. Zatím si tedy musíme vystačit pouze s tiskovou zprávou a hrstkou prvních informací.
Třetí generace oplastované octavie ničím vyloženě nepřekvapuje. Má pohon všech kol, o 15 mm větší světlou výšku, paket pro špatné cesty chránící citlivé části podvozku a spoustu designových odlišností v čele s robustnějšími nárazníky, kontrastními prvky karoserie či dekorem přístrojovky připomínajícím dřevo.
Kola jsou již v základu 18palcová, o palec větší dostanete za příplatek. Nechybí podélný střešní nosič i funkce Off-road, která by řidiči měla pomoci třeba se sjížděním prudkých svahů. Ve výbavě najdete i vrcholný infotainment Columbus s 10palcovým displejem a navigací a virtuální asistentkou Laurou, TOP LED zadní svítilny či bezdotykové ovládání víka kufru. Vše nasvědčuje tomu, že základní výbava vychází z vrcholné linie Style.
V nabídce najdeme dvoulitrové motory kombinované s automatickou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Systém 4x4 s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou se v této generaci octavie objevuje poprvé, stejně jako motor 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW (200 k) a dvoulitr TSI se 140 kW (190 k). Základem nabídky je dvoulitr TDI Evo se 110 kW (150 k), který známe již z běžných verzí modelu.
Škoda v tiskové zprávě uvádí, že se Octavia Scout jistě stane oblíbeným vozem pro tažení přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně. Vrcholná varianta s výkonem 200 koní utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg, zatímco běžné verze Ambition a Style dosud utáhly nanejvýš 1600 kg (2.0 TDI Evo/110 kW DSG).
Nechybí ani zmínka o pohonu předních kol, o kterém se spekulovalo již dříve. Škoda ale zároveň uvádí, že obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. To proto, že na našem trhu bude Scout vždy se čtyřkolkou.
Ceny zatím nebyly zveřejněny, s ohledem na karoserii kombi, automat, silné motory a rozsáhlejší standardní výbavu však zřejmě snadno přesáhnou 900.000 Kč. Pro srovnání uvedu, že nejlevnější Superb Scout s motorem 2.0 TDI/140 kW, pohonem všech kol a automatem aktuálně vychází na nejméně 1.061.900 Kč.