| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 | Foto: David Rajdl

| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl
| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl
| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl
| Mercedes-Benz EQV 300 Foto: David Rajdl
36
Fotogalerie

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

Radosti
Ticho od podvozku a nízký aerodynamický hluk
Spotřeba v rámci udávaných parametrů
Kvalitní zpracování
Komfortní odpružení
Starosti
Zranitelná nabíjecí zdířka
Dává smysl jen pro specifické využití
8  /10

Určitě jste si ještě před přečtením prvního písmenka tohoto testu položili otázku, proč by si někdo kupoval velkoprostorové auto na baterie, když si může vesele koupit o několik set tisíc korun levnější naftový dvoulitr, se kterým ujede více, natankuje všude a velmi rychle a u nějž nebude dojezd ovlivňovat venkovní teplota. Moje odpověď zní: nafta vyhoví většině zákazníků, ale těm, kteří hodlají třídu V používat ke specifickému typu provozu, se zase bude hodit elektřina, která má také své výhody.

Mercedes-Benz EQV pohání asynchronní elektromotor s trvalým výkonem 70 kW a nejvyšším výkonem 150 kW, maximem točivého momentu je 362 N.m. Baterie má brutto kapacitu 100 kWh a využitelných je 90 kWh, v ideálním případě by EQV 300 mělo ujet až 418 kilometrů.

Praxe je z hlediska dojezdu v kombinovaném provozu samozřejmě méně optimistická, stejně jako u téměř každého elektromobilu, ale navzdory podmínkám testu s teplotami mezi nulou a čtrnácti stupni Celsia se jeví použitelně pro skutečného člověka – počítat se dá s více než třemi sty kilometry a pokud se nebudete prohánět po Autobahnu vysokou rychlostí, s dojezdem větší problém není.

Ne že by EQV na dálnici nemělo co dělat – rychlost drží zdatně, ve vyšším tempu je krásně tiché od kol i z hlediska aerodynamického hluku. Spotřeba také není závratná, s lehkou nohou a v legálním tempu se pohybujete okolo 30 kWh, v kombinovaném provozu se dostanete na udávané hodnoty – i když v podmínkách testu bez většího topení. Ale to bude majitel řešit skrze aplikaci nebo nastavení palubního systému dokud je vůz „na drátě,“ wallboxy doma zatím vybaveni nejsme.

Vytopit či naopak vychladit velký vnitřní prostor prostě žere baterii a bez přípravy vás tato praktika okrade o cenný dojezd. Ten se dá rychle doplnit díky stejnosměrnému nabíjení až 110 kW, přičemž při koupi dostáváte kartu Mercedes me Charge pro vybrané poskytovatele dobíjení na rok a také roční zlevněné nabíjení v síti IONITY. Nabíjecí zdířka se nachází v přední části vozu pod pravým světlometem, což by teoreticky při čelní kolizi mohlo znamenat dražší opravu.

Pokračování 2 / 3

Jízda jako na obláčku

Pokud se nebavíme o dojezdu, EQV je srovnatelné a možná v jednom ohledu lepší než konvenční véčko. Nad asfaltem se nese bez ran nebo rámusu a příď i záď pruží v jednotném pohodlí bez rázů do sedadel řidiče i posádky, výhodou je cit brzd. Ty si můžete v rámci regulace účinku rekuperace nastavovat páčkami pod volantem, u konvenčního provedení třídy V je účinek a záběr poněkud vágní – zde se dá situace nastavit a reakce na stisknutí pedálu jsou mnohem čitelnější.

Náklony v zatáčkách tu samozřejmě jsou, masu kovu nad podlahou plnou baterií tato konstrukce nesmázne, ale vzhledem k tomu, že EQV nebudí výraznější závodnické emoce je vše v normě. Klidnější tempo bez cukání volantem nebo vyšší rychlosti v zákrutách znamenají optimální pohodlí, které jde ruku v ruce s výše zmíněným tichem. Navzdory poloměru otáčení 12,9 metru se s EQV vcelku příjemně manévruje. Není přehnaně široké, ze sedadla řidiče máte dobrý výhled do všech stran a parkování si lze usnadnit 360stupňovou parkovací kamerou s kvalitním obrazem na velkém displeji.

Vnitřek oproti provedení na naftu nic netratí z hlediska prostoru. V testované verzi se šesti sedadly má posádka spoustu místa okolo sebe i pro delší cesty z hlediska výšky sedadel nad podlahou, řidič a spolujezdec pak mají všechny ovládací prvky po ruce v klasickém a nekomplikovaném formátu. Ovládací schéma systému MBUX vyhoví příznivcům tlačítkového, dotykového i hlasového povelování, přičemž právě hlasové ovládání po vyslovení kouzelného hesla „Můj Mercedesi“ rozumí hovorové řeči a nejčastějším povelům téměř na sto procent.

Na „dodávkové“ karoserii není z hlediska praktičnosti co pokazit. Podlaha je nízko nad vozovkou, sedadla se nachází vysoko pro pohodlné opření stehen, prostor nad hlavou není třeba řešit. Pohodlné nakládání zavazadel dozadu jistí výška podlahy kufru lehce nad půl metru a výklopné zadní sklo, pokud není prostor k otevření celých zadních dveří s dostatečnou podchozí výškou.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Pro soukromníka nedává elektrické Véčko většího smyslu, navzdory své přepravní kapacitě. Jeho místo bude v hotelových flotilách, u soukromých dopravců nebo VIP přepravy osob na krátké a střední vzdálenosti. Tam přijdou ke slovu jeho silné stránky, mezi něž patří komfort, tichý provoz, spolehlivě fungující asistenti a rozumná spotřeba. Akorát bude nutné před účetním obhájit jeho vyšší pořizovací cenu.

Mercedes-Benz EQV 300: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   1.960.200 Kč (EQV 300/150 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.960.200 Kč (EQV 300/150 kW)
Cena testovaného vozidla           2.593.681 Kč (EQV 300/150 kW)

Technické údaje: Mercedes-Benz EQV

Rok • stupeň výbavy
2021 • 300 / L FWD
Nejvyšší výkon
150 kW (204 koní)
Nejvyšší krouticí moment
362 Nm ot/min
Nejvyšší rychlost
160 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 1 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
1 030 l
Hmotnost: celková
3 500 kg
Rozvor náprav
3 200 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
5 140 × 1 928 × 1 901 mm

Standardní výbava: ALU ráfky 7 J × 17", dvacetipaprskové, Asistent mrtvého úhlu, Asistent sledování jízdního pruhu, EQV Paket asistentů řízení, Aktivní brzdový asistent, Asistent potkávacích světel, Tempomat, Asistent dopravního značení, Rozjezdový asistent, Asistent sledování bdělosti, Vnější zrcátka elektricky vyhřívaná / nastavitelná s   integrovanými ukazateli směru, Determální skla, Tkanina černá Santos, Vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, Komfortní sedadlo v 1. řadě za řidičem vlevo a vpravo Komfortní sedadlo v 2. řadě za řidičem vlevo a vpravo, Volant multifunkční s palubním počítačem, Volant nastavitelný ve sklonu a výšce, Čalounění střechy šedé, Dekor klavírní lak černý, Displej 26 cm (10,25"), Navigace, Okamžitá data o dopravní situaci (3 roky zdarma), MBUX Multimediální systém Mid, Dešťový senzor, Sdružený přístroj s barevným displejem, Vzdálené služby a navigační služby EQ (3 roky zdarma), Aktualizace mapových dat na 3 roky zdarma, Mercedes me Charge (1 rok zdarma), IONITY: zlevněné rychlé nabíjení (1 rok zdarma), Nabíjecí kabel režim 3 (Typ 2,3 × 20 A) 5 m, Omezovač rychlosti na 140 km/h, Předklimatizování interiéru, AC nabíjení 11 kW / DC nabíjení 110 kW

Volitelná výbava: Surround Soundsystem Burmester® (25 535 Kč), Nabíjecí kabel režim 3 (Typ 2, 3x32A) 8m (3 760 Kč), Paket parkování s kamerou 360° (42 705 Kč), Středová konzole luxusní s roletou (3 032 Kč), Palubní deska v kůži (13 118 Kč), Paket zrcátek (14 284 Kč), Automatická klimatizace THERMOTRONIC (18 948 Kč), Klimatizace a tepelný výměník do prost. pro cest. (9 824 Kč), Asistent dálkových světel PLUS (5 305 Kč), Omezovač rychlosti na 160 km/h (4 431 Kč), Rezervní kolo se zvedákem (4 897 Kč), Elektricky seřiditelné sedadlo řidiče (31 628 Kč), Elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce (31 628 Kč), Elektr. ovládání posuvných dveří vpravo (23 437 Kč), Elektr. ovládání posuvných dveří vlevo (23 437 Kč), Elektrické ovládání zadních dveří EASY-PACK (18 743 Kč), EQV design paket Exteriér (42 268 Kč), Linie AVANTGARDE (150 793 Kč)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud