Volkswagen Amarok se objevil na trhu teprve letos na jaře a už sbírá ocenění. V desátém ročníku čtenářské ankety časopisu 4x4 Auto magazín obsadil první místo v kategorii C a stal se „Pick-up roku 2011“. Výsledky byly vyhlášeny během Autosalonu Brno 2011.
„Jsme nesmírně potěšeni. Titul je pro nás o to cennější, že vzešel z hlasování široké veřejnosti s vášnivým zájmem o vozy s pohonem 4x4,“ komentoval úspěch Amaroku Jan Procházka, vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy.
Podle jeho slov Amarok zabodoval hlavně tím, že ho lze využít pro práci i volný čas v náročných podmínkách. Je to na rozdíl od konkurence zcela nově postavené auto.
O tom jsem se ostatně zmiňovali nedávno po jednom z prvních testů: „Všichni ostatní jsou konstrukčně více či méně starší, což se nepozná v terénu, ale velmi výrazně se to projeví na silnici. Německá novinka je totiž o dvě třídy pohodlnější, uvnitř vypadá lépe, na zadních sedačkách nabízí civilnější posaz a motory má lépe odhlučněné, zkrátka je z celého segmentu nejblíže automobilům třídy SUV. Jak známo, počet lidí, kteří si kupují pick-up jenom proto, že v něm vidí právě stylové SUV, roste“.
Amarok je nabízen s jednoduchou nebo dvojitou kabinou (jednoduchá kabina bude k dispozici v roce 2012), třemi výbavovými liniemi Basic, Trendline a Highline, dvěma výkonnými a zároveň úspornými motory TDI, třemi druhy pohonu a dvěma druhy odpružení.