Čínská start-upová společnost Human Horizons se chce v nadcházejících letech zaměřit na vývoj elektromobilů již vysoce nabitými technologiemi autonomního řízení či komunikace V2X. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Čínská start-upová společnost Human Horizons se chce v nadcházejících letech zaměřit na vývoj elektromobilů již vysoce nabitými technologiemi autonomního řízení či komunikace V2X. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

„Vysokou úroveň autonomního řízení“ pak má zajistit na 562 senzorů a díky technologii V2X je vozidlo připraveno komunikovat s mobilními zařízeními, ostatními auty nebo dopravní infrastrukturou. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

„Vysokou úroveň autonomního řízení“ pak má zajistit na 562 senzorů a díky technologii V2X je vozidlo připraveno komunikovat s mobilními zařízeními, ostatními auty nebo dopravní infrastrukturou. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Šestimístný interiér používá tři řady sedadel, které jsou všechny elektricky ovladatelné. Palubní deska je tvořena trojicí velkých displejů, přičemž velká obrazovka zábavného systému je situována i před spolujezdcem. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Šestimístný interiér používá tři řady sedadel, které jsou všechny elektricky ovladatelné. Palubní deska je tvořena trojicí velkých displejů, přičemž velká obrazovka zábavného systému je situována i před spolujezdcem. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Dále zde nechybí kamerový systém sledující okolí vozu, ale také interiér a chování posádky uvnitř. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Dále zde nechybí kamerový systém sledující okolí vozu, ale také interiér a chování posádky uvnitř. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Human Horizons plánuje nabízet varianty HiPhi 1 s pohonem zadních i všech kol. Čtyřkolka bude poháněna dvojicí elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), a zajišťovat vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Human Horizons plánuje nabízet varianty HiPhi 1 s pohonem zadních i všech kol. Čtyřkolka bude poháněna dvojicí elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), a zajišťovat vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Nabízeny budou i bateriové moduly o různých kapacitách, s nejvyšší hodnotou 96 kWh se mluví o dojezdu kolem 640 kilometrů (podle NEDC). | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Nabízeny budou i bateriové moduly o různých kapacitách, s nejvyšší hodnotou 96 kWh se mluví o dojezdu kolem 640 kilometrů (podle NEDC). | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Prozatím není v plánu prodávat HiPhi 1 mimo Čínu, v budoucnu by však chtělo Human Horizons rozšířit své působení i na globální úroveň. Není tak jedinou čínskou společností, která podobné záměry již v minulosti oznámila. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

Prozatím není v plánu prodávat HiPhi 1 mimo Čínu, v budoucnu by však chtělo Human Horizons rozšířit své působení i na globální úroveň. Není tak jedinou čínskou společností, která podobné záměry již v minulosti oznámila. | HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons

HiPhi 1 | Zdroj: Human Horizons

Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons
Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons
Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons
Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. | HiPhi 1 Zdroj: Human Horizons
13
Fotogalerie

Další elektromobil z Číny: HiPhi 1 je naplněno kamerami a senzory, ujede prý 640 km

Z řady začínajících čínských automobilek přijíždí další odvážný elektromobil s vyhlídkou rozsáhle autonomní jízdy. Zatím ovšem ve formě konceptu.

Čínská start-upová společnost Human Horizons se chce v nadcházejících letech zaměřit na vývoj elektromobilů již vysoce nabitými technologiemi autonomního řízení či komunikace V2X. Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru.

Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek.

Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. „Vysokou úroveň autonomního řízení“ pak má zajistit na 562 senzorů a díky technologii V2X je vozidlo připraveno komunikovat s mobilními zařízeními, ostatními auty nebo dopravní infrastrukturou.

Šestimístný interiér používá tři řady sedadel, které jsou všechny elektricky ovladatelné. Palubní deska je tvořena trojicí velkých displejů, přičemž velká obrazovka zábavného systému je situována i před spolujezdcem. Dále zde nechybí kamerový systém sledující okolí vozu, ale také interiér a chování posádky uvnitř.

Human Horizons plánuje nabízet varianty HiPhi 1 s pohonem zadních i všech kol. Čtyřkolka bude poháněna dvojicí elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), a zajišťovat vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Nabízeny budou i bateriové moduly o různých kapacitách, s nejvyšší hodnotou 96 kWh se mluví o dojezdu kolem 640 kilometrů (podle NEDC).

Prozatím není v plánu prodávat HiPhi 1 mimo Čínu, v budoucnu by však chtělo Human Horizons rozšířit své působení i na globální úroveň. Není tak jedinou čínskou společností, která podobné záměry již v minulosti oznámila. 

Doporučujeme

Články odjinud