Plastové díly lze ještě volitelně odlišit prvky se vzhledem hliníku, zmíněné blatníky pak můžete mít rovněž v barvě karoserie. Nakonec má Allroad také nové příčníky střešního nosiče.

Plastové díly lze ještě volitelně odlišit prvky se vzhledem hliníku, zmíněné blatníky pak můžete mít rovněž v barvě karoserie. Nakonec má Allroad také nové příčníky střešního nosiče.

Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.

Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.

Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.

Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.

Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. 

Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. 

Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu Off-Road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  

Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu Off-Road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  

Jak už uvedly standardní verze A6, také pod kapotou Allroadu se nachází nová mild-hybridní naftová jednotka, přesněji tedy přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI ve trojici možných naladění.

Jak už uvedly standardní verze A6, také pod kapotou Allroadu se nachází nová mild-hybridní naftová jednotka, přesněji tedy přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI ve trojici možných naladění.

S novou generací A6 ve verzi Allroad slaví letos Audi 20. výročí. První „oplastovanou“ a zvýšenou variantu nám výrobce předvedl již v roce 1999.

S novou generací A6 ve verzi Allroad slaví letos Audi 20. výročí. První „oplastovanou“ a zvýšenou variantu nám výrobce předvedl již v roce 1999.

A rovněž u této šesté generace A6 Avant stačí říct, že recept na robustnější a mimo zpevněné silnice schopnější Allroad zůstává i po letech naprosto stejný. K oslavě výročí bude mimochodem Audi nabízet i specificky vybavenou edici „20 years allroad”.

A rovněž u této šesté generace A6 Avant stačí říct, že recept na robustnější a mimo zpevněné silnice schopnější Allroad zůstává i po letech naprosto stejný. K oslavě výročí bude mimochodem Audi nabízet i specificky vybavenou edici „20 years allroad”.

Základ je ovšem stále stejný. Allroad přichází se zvýšeným podvozkem o 45 mm vůči standardnímu Avantu, čímž má nyní světlá výška hodnotu 139 mm.

Základ je ovšem stále stejný. Allroad přichází se zvýšeným podvozkem o 45 mm vůči standardnímu Avantu, čímž má nyní světlá výška hodnotu 139 mm.

Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. 

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. 

Zvenku je Allroad tradičně vybaven plastovými nástavci blatníků, prahů i obou nárazníků, přičemž mřížka chladiče má u této verze A6 Avant nový design.

Zvenku je Allroad tradičně vybaven plastovými nástavci blatníků, prahů i obou nárazníků, přičemž mřížka chladiče má u této verze A6 Avant nový design.

Zmíněná výroční edice pak bude nabízena pouze ve trojici laků karoserie – zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho – navíc s jinými kryty zrcátek, logy Audi a speciálními 19palcovými koly.

Zmíněná výroční edice pak bude nabízena pouze ve trojici laků karoserie – zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho – navíc s jinými kryty zrcátek, logy Audi a speciálními 19palcovými koly.

Interiér dostane specifické polstrování sportovních sedaček kůží a Alcantarou, hliníkové doplňky a další maličkosti.

Interiér dostane specifické polstrování sportovních sedaček kůží a Alcantarou, hliníkové doplňky a další maličkosti.

Audi A6 Allroad Zdroj: Audi

Audi A6 Allroad | Zdroj: Audi

Audi A6 Allroad Zdroj: Audi

Audi A6 Allroad | Zdroj: Audi

Audi A6 Allroad Zdroj: Audi

Audi A6 Allroad | Zdroj: Audi

Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.
Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.
Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. 
Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu Off-Road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  
17
Fotogalerie

Audi A6 Allroad má české ceny. Plasty dá celkem lacino, ale ještě mu něco chybí

Tradiční verze Allroad je dostupná výhradně s naftovými šestiválci. Nejvýkonnější z nich má 285 koní a dáte za něj více než 1,8 milionu korun.

Nová generace Audi A6 vstoupila na český trh loni v létě. Nejdříve jako sedan, později i jako praktičtější kombi Avant. Nedávno do nabídky přibyla ostřejší verze S6 v obou karosářských provedeních, v Evropě si však musíme vystačit s naftovým šestiválcem o výkonu 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Dříve, než se s příchodem varianty RS6 kruh uzavře, řekneme si něco o verzi Allroad určené pro dobrodružnější povahy. Už totiž známe ceny pro český trh.

Stejně jako v případě minulých generací A6 Allroad jde o oplastovanou verzi kombíku. Má větší světlou výšku, asistent pro sjíždění svahů, a moc bych se nedivil, kdyby české Audi vymyslelo v rámci uvedení na trh malou oslavu. Nový Allroad totiž přichází 20 let po uvedení první generace, a dokonce i podle kroků konkurenčních značek zájem o takové vozy neopadá.

Konkurence číhá u Volva (V90 Cross Country), Merdedesu (E All Terrain), jenom BMW vzdoruje a pětku nabízí v klasických silničních provedeních. Trh mainstreamových vozů je navíc podobnými kousky nasycen k prasknutí, a to ani kolikrát nemusejí mít pohon všech kol. Stačí plasty na karoserii a speciální výbava.

Audi A6 Allroad na našem trhu pořídíte s dvojicí mild-hybridních naftových šestiválců. Základní 45 TDI quattro má výkon 170 kW (231 koní) a začíná na 1.716.900 korunách, provedení 50 TDI quattro disponuje 210 kW (285 koní) a stojí nejméně 1.802.900 Kč. Vždy hnaná všechna kola a řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Je třeba počítat s tím, že Allroad bude vždy dražší než výchozí Avant. Ten s uvedenými motory stojí nejméně 1.631.900 Kč, respektive 1.717.900 Kč. Allroad však má vedle plastů a elektroniky navíc také lepší výbavu. Kola jsou o palec větší (18"), v základu nechybí adaptivní pneumatický podvozek, za který se běžně připlácí 58.000 Kč, a čalounění sedadel kombinuje látku a koženku.

Možná jste zaregistrovali, že nabídka pohonných jednotek na českém trhu zatím není kompletní. Audi A6 Allroad totiž vedle zmíněných šestiválců nabídne nejsilnější verzi 55 TDI quattro, která dispinuje výkonem 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Pokud se vrátíte na začátek tohoto článku, zjistíte, že je to tentýž motor, jaký pohání také Audi S6, respektive S7 Sportback.

I v Allroadu tak může být kousek „eska“, otázkou ale zůstává, kdy také na českém trhu. Naftový vrchol pro minulou generaci představoval šestiválec 3.0 biTDI o výkonu 235 kW a točivém momentu 650 N.m. Jak vidno, i po letech je stále na půli cesty mezi středem a vrcholem současné nabídky.

Audi A6 Allroad 2020: Technická data a české ceny
Motor 45 TDI quattro 50 TDI quatro 55 TDI quatro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2967
Válce/ventily 6/6 6/6 6/6
Největší výkon [kW/min] 170/3250 210/3500 257/3850
Točivý moment [N.m/min] 500/1750 620/3500 700/2500
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 5,9 5,2
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 7,4 7,4 neuvedena
Pohotovostní hmotnost [kg] 2020 2020 2085
Základní cena [Kč] 1.716.900 1.802.900 zatím nestanovena

Audi A6

Audi A6 je prestižní model vyšší střední třídy. K tradičním přednostem v podobně propracovaného interiéru a pohonu quattro přidává v současné generaci i vytříbené jízdní vlastnosti. Skvělé jsou přeplňované motory TFSI a TDI.

Ceny, motory • Audi A6 Allroad • Test Audi A6 50 TDI • Elektromobil • Test Audi A6 55 TFSI quattro

Doporučujeme

Články odjinud