Volvo V40 našim pravidelným čtenářům nijak neznámé nebude. Nyní jsme pro vás připravili poněkud netradiční test modelu V40 Cross Country T5.
Kapitoly článku:
- Vystupuje z řady, T5 + AWD + Summum…, Neotřelý vzhled
- Přístrojový štít TFT, Vše pro spotřebu, LKA, ACC a další vychytávky…
- City Sefety v praxi, Samočinné parkování
- Motory natočit!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie (stručná)
- Fotogalerie (kompletní, 117x foto)
Vystupuje z řady
Model Volvo V40 oslavil svoji premiéru na loňském autosalonu v Ženevě a na podzimním autosalonu v Paříži jej následovalo efektní provedení Cross Country s oblíbeným plastováním kolem karoserie. To se začalo vyrábět hned v listopadu, a sice výhradně v belgickém Gentu. Naše dosavadní zkušenosti s těmito vozy potvrzují, že jde o jeden z mála modelů, které se mohou směle postavit té nejlepší konkurenci německých prémiových značek.
Volvo V40 Cross Country T5 s výbavou Summum a příplatkovou výbavou za 300 tis. Kč
Volvo V40 je navíc po všech stránkách originální a v kompaktním balení nabízí to nejlepší ze současné automobilové konstrukce, ať už jde o výkonné, nebo hospodárné motory (dohromady to moc nejde), design karoserie a interiéru, kvalitu materiálů a zpracování či nejmodernější elektronické komfortní a bezpečnostní soustavy. Zájemce o podrobnou a všestrannou recenzi modelu V40 odkazujeme na test modelu Volvo V40 D2 z loňského podzimu.
V následujících řádcích se totiž budeme soustředit právě na elektronické soustavy, jimiž bylo zkoušené auto našlapáno po střechu, ale hlavně na to, jak se chovají v praxi. Šlo o špičkově vybavenou a nejvýkonnějším motorem opatřenou verzi Volvo V40 Cross Country T5 s pohonem všech kol AWD a nejvyšším výbavovým stupněm Summum, která byla obohacena příplatkovou výbavou za 300 tis. Kč. Identický vůz jsme vám nabídli již v prvním svezení.
T5 + AWD + Summum…
Zkoušený vůz byl v době testu jediným vozem celé řady V40 dodávaným s pohonem všech kol, nicméně pro modelový rok 2014 nyní přichází také nová, slabší, ale cenově dostupnější verze T4 AWD s menším pětiválcem a výkonem 180 koní (132 kW). Provedení T5 je poháněno vpředu napříč uloženým řadovým pětiválcem s výkonem 254 koní (187 kW) a točivým momentem 360 Nm, jenž může dočasně narůst na rovných 400 Nm.
Tato pohonná jednotka je u vozů V40 Cross Country kombinována výhradně s šestistupňovými automatickými převodovkami Geartronic (Aisin) a pohonem všech kol (slabší T4 mají skříně Powershift). Výbava Summum je pro Volvo V40 CC nejvyšší (levnější varianty nesou jména Base, Kinetic a Momentum), takže snad ani nepřekvapí, že zahrnuje prakticky vše, co od prémiového modelu očekáváte. Vyznačuje se například bi-xenonovými adaptivními světlomety nebo koženým čalouněním.
Vůz na snímcích byl ale navíc opatřen ještě předlouhým seznamem prvků příplatkové výbavy. K nejdražším položkám patřily střešní okno (+ 28 800 Kč), elektricky ovládané sedadlo řidiče s paměťmi (+ 18 100 Kč), couvací kamera (+ 11 500 Kč), digitální televize (+ 22 800 Kč) a pakety Business Pro, Driver Support, Security paket a City paket. Dohromady to dělá 302 150 Kč, takže tento opulentně vybavený vůz stojí celkem 1 236 150 Kč, což je dvakrát tolik co stojí nejlevnější V40 CC D2.
Neotřelý vzhled
Hned na první pohled je jasné, že jde o Volvo, což naznačují nejen tvarování přední masky a světlometů, ale také pojetí zadních, svisle orientovaných a prolomených svítilen. Verze Cross Country se od standardního V40 liší především o 40 mm zvýšenou světlostí (rozšiřuje přednosti pohonu všech kol), plastovými obklady prahů a novými nárazníky, přičemž ten přední nese svisle orientované denní svítilny LED (jinak vodorovné).
Verze Cross Country zdobí řada specifických doplňků
Interiér nabízí rozměry běžné v nižší střední třídě, ale vyznačuje se materiály, jejich zpracováním a výbavou na mnohem vyšší úrovni. Také palubní deska a pracoviště řidiče jsou pro vozy Volvo typické, stejně jako vyhlášená „plovoucí“ středová konzole. Přední sedadla jsou rozměrná, nijak závratnou boční oporou nevynikají, ale zajišťují pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti. Vzadu je místo tak akorát pro dva dospělé pasažéry středního vzrůstu.
K příjemnému cestování v tomto voze přispívaly efektní dvoubarevné čalounění sedadel a dveřních obkladů s kontrastním stehováním, rozměrná prosklená střecha, vyhřívání předních i zadních sedadel nebo digitální televize včleněná do rozměrného displeje multimediálního systému s dálkovým ovládáním. Přístup k zavazadlovému prostoru je poněkud omezen jen nízkým a úzkým víkem, přičemž nákladová hrana je dosti vysoká, i přes původní proklamace Volva je model V40 zkrátka čistokrevným hatchbackem a s kombíkem nemá nic společného.
Místa je zde jako v běžném voze nižší střední třídy
Využitelnost zavazadlového prostoru těží z prostorově hospodárné zadní nápravy platformy Ford C1 s podběhy kol takřka neomezujícími šířku. Za nimi najdeme malé otevřené schránky na drobnosti, ale více toho určitě uložíte pod podlahu. Pravdou je, že zavazadlový prostor vozu Volvo V40 patří v daném segmentu spíše k těm menším, nicméně každodenním rodinným požadavkům na přepravní kapacitu vyhoví.
Zavazadlový prostor uspokojí jen běžné nároky na každodenní přepravu
Volvo V40 Cross Country T5 Summum |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1 236 150 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 627 183 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano (EPAS) |
Airbagy | 8x |
El. řízení podvozku | DSTC, EBA, HLA, HDC |
Centrální zamykání | Ano, bezklíčkové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el., s pamětí |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano, aktivní |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB, TV |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano (4x) |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu, s kamerou |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40