Kia Cee'd přijíždí po šesti letech ve druhé generaci. Stále nabízí hodně muziky za málo peněz, ale navíc přináší sebevědomější vzhled a řadu zajímavých výbavových prvků.
Kapitoly článku:
- Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
- Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
- Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
- Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Evropské kořeny
První generace modelu Kia Cee'd se představila v roce 2006 a jeho posláním bylo zapůsobit na evropské zákazníky přímo z nitra starého kontinentu. Tento kompaktní model nižší střední třídy byl navržen ve frankfurtském středisku značky Kia týmem Miklóse Kovácse a vyráběl se ve slovenské továrně poblíž Žiliny.
Záhy přibyly také závody v Rusku a na Ukrajině pro uspokojení poptávky ve východní části Evropy, přičemž pod jménem Kia Forte jsou tyto vozy známy také na řadě exportních trhů. Kia Cee'd je po technické stránce dvojníkem koncernového modelu Hyundai i30 a první generace byla k mání jako základní pětidveřový hatchback, kombík SW a jako sportovně střižený třídveřový hatchback Kia Pro cee'd.
V půli roku 2009 do prodejů nastoupil facelift, na jehož ztvárnění se významným způsobem podílel nově najatý designér Peter Schreyer, jenž si do té doby vysloužil respekt zvláště v rámci koncernu VW Group, kde se podepsal třeba pod modely Audi TT nebo Volkswageny Golf IV či Eos.
Cee'd podruhé
Prakticky vše, co bylo výše psáno o Cee'du první generace, platí i nadále v případě generace druhé. Ta slavila svoji výstavní premiéru na letošním jarním autosalonu v Ženevě, známe již také kombiverzi Kia Cee'd SW i podobu připravované sportovní varianty Kia Pro_cee'd.
Kia Cee'd II: více stylu
Pohonné jednotky byly vesměs převzaty z předchozí generace, ale prošly důslednou rekonstrukcí mířící zejména ke zlepšení průběhu točivého momentu a redukci spotřeby paliva, resp. emisí CO2. Standardem pro všechny motorizace se stala šestistupňová převodovka s manuálním řazením, silnější varianty lze kombinovat také s šestistupňovými automaty.
Nová Kia Cee'd chce na evropské zákazníky zapůsobit mladistvým a dynamicky stylizovaným vzhledem karoserie, bohatou a moderní výbavou a kvalitnějšími obkladovými materiály v interiéru, což má vozu zajistit konkurenceschopnost v prostředí etablovaných matadorů evropské nižší střední třídy.
Nabídka verzí
Model Kia Cee'd je v současnosti k dispozici pouze coby pětidveřový hatchback v kombinaci se dvěmi zážehovými a dvěmi vznětovými motory. Základem je čtyřválec 1,4 CVVT s nepřímým vstřikováním a výkonem 99 koní (73,2 kW) a náročnějším uživatelům je určen přímovstřikový agregát 1,6 GDI/99 kW.
Pro zastánce nafty jsou k dispozici jednotky 1,4 CRDi/66 kW a 1,6 CRDi, která je k mání ve výkonových verzích 81 a 94 kW. Například konkurenční Chevrolet Cruze však v „naftě“ umí více, nemluvě o konkurentech z dílen evropských automobilek. Převodovky jsou ale výhradně šestistupňové, manuální, nejvýkonnější diesel může být kombinován s „automatem“ a 1,6 GDI pak s dvouspojkovou skříní DCT.
Výbavové stupně nesou označení Active, Comfort a Exclusive, přičemž základní verze je v ceníku prakticky jen do počtu a pro sympatickou „plakátovou“ cenu řady Cee'd. Jeho výbava není vysloveně špatná, nicméně klimatizace za příplatek 25 000 Kč dnes zřejmě ohromí málokoho.
Kia Cee'd Comfort 1,4 CVVT |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 343 980 Kč (dlouhodobá akční cena) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 284 980 Kč (dlouhodobá akční cena) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, stavitelný účinek |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, ESC, TCS, BAS, VSM, HAC |
Centrální zamykání | Ano, na DO, sklopný klíč |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano, včetně vyhřívání |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, man. |
Autorádio | Ano, s CD, MP3, USB a AUX |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | ne |
Xenonové světlomety | ne |
Palubní počítač | Ano |