Spolupráce Fordu a studia Italdesign neměla skončit jen konceptem. Sériová výroba se nakonec neuskutečnila. Můžeme si tak alespoň připomenout toto sportovní kupé od Fordu.
Neměl to být jen tak nějaký koncept. Dvoumístní kupé s motorem uprostřed bylo v polovině osmdesátých let předurčeno k výrobě 50 kusů denně pro americký trh. Nakonec se tak ale nestalo. Spolupráce Fordu a designérského studia Italdesign zůstala pouze u konceptu.
Můžeme říct, že je to škoda. V porovnání s dnešními modely Fordu by zřejmě málokdo věřil, že šlo o vůz od této automobilky. Při vývoji se maximální pozornost věnovala praktičnosti. Nechybí proto ani slušný zavazadlový prostor.
Uvnitř vás čeká pořádně zajímavá podívaná. Netradiční křivky oděné do hnědé kůže navozují luxusní pocit. Při pohledu na volant si musíte připadat jako ve sci-fi filmu. Obsahuje totiž pořádné množství ovládacích tlačítek.
Italdesign/Ford Maya
Debut: Turínský autosalon 1984
Specifikace: Uprostřed umístěný třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil, pohon zadních kol, pětistupňová manuální převodovka.
Proč si jej pamatovat: Kromě působivého výkonu na vůz z devadesátých let, upoutá také krásným interiérem a netradičním volantem.
Vozidlo bylo zcela funkční. Rozhodně se nejednalo pouze o exemplář pro autosalon, kterým by se chtěla americká automobilka pochlubit. Koncept nabídl mezi jinými také kotoučové brzdy na všech kolech či nezávislé odpružení z hliníku. Poháněný byl motorem umístěným uprostřed. O pohon na zadní kola se staral třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil. To je potvrzuje sportovní vizi, se kterou byla Maya představena.
Více fotografií v naší galerii: