18
Fotogalerie

Subaru Viziv představeno, je to hybrid s dieselem „boxer“

Přinášíme vám podrobnosti k právě představené studii Subaru Viziv a sadu autentických snímků.

Posláním konceptu Subaru Viziv je naznačit, jakým směrem se nejspíš v dohledné době budou ubírat kroky stylistů značky Subaru, a my jsme vám první snímek přinesli již včera. Na první pohled vypadá novinka Viziv jako další vývojový stupeň konceptu Subaru Hybrid Tourer Concept, který se představil již v roce 2009 na autosalonu v Tokiu.

DSC_0562.JPGDSC_0560.JPGDSC_0564.JPG
Subaru Viziv s diesel-elektrickým pohonem

Karoserie lakovaná metalízou Mistral Silver vyniká účelovým pojetím bez zbytečných ozdob a zaoblenými plochami, v nichž jsou hranaté prakticky jen typická maska chladiče a přední a zadní svítilny ve tvaru písmene C (copak na to asi řeknou u škodovky…?). Studie Subaru Viziv stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 640 mm a její karoserie je dlouhá 4 320 mm, široká 1 900 mm a vysoká 1 510 mm.

DSC_0565.JPGDSC_0566.JPGSubaru Viziv 03.jpg
Do čtyřmístného interiéru je přístup dlouhými, šikmo vzhůru výklopnými dveřmi

O pohon se stará hybridní pohonná soustava Hybrid SI-DRIVE, jejímž jádrem je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l a pro Subaru typickými protiběžnými písty, na který navazuje bezstupňová automatická převodovka CVT Lineartronic. K dispozici jsou také dva elektromotory vzadu a jeden vpředu a k ještě vyšší efektivitě a lepšímu hospodaření s energií přispívá soustava kamer, jež mapují jízdní podmínky okolo vozu.

DSC_0561.JPGDSC_0563.JPGSubaru Viziv 08.jpg
Prototyp Viziv naznačuje styl budoucích sériových vozů Subaru
 

Distribuce točivého momentu z jednotlivých agregátů na kola je také zajímavá. Při jízdě přímým směrem je většina točivého momentu přenášena na přední nápravu údajně pro lepší stabilitu a ovladatelnost, zatímco po natočení volantu jde více momentu na nápravu zadní, což má přispět k lepší ochotě vozu zatáčet.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud