Automobilka Rolls-Royce rozšiřuje nabídku exkluzivního příslušenství pro své luxusní modely. Jdou dobře na odbyt.
Není žádným tajemstvím, že i přes období doznívající krize a kolísajících akciových trhů slaví producenti luxusního zboží úspěchy. V případě drahých automobilů jdou tyto úspěchy především na vrub sílící poptávky v rozvojových zemích včetně Ruska nebo Číny a výrobci se z této situace pokoušejí vydobýt maximum. Luxusní automobily se jen zřídkakdy prodávají ve standardním provedení, neboť zákazníci žádají skutečnou exkluzivitu a hýří často až šílenými požadavky.
Již vloni jsme vás informovali o tom, že značka Rolls – Royce založila zvláštní tovární oddělení Bespoke, jež se soustředí na vývoj speciálního příslušenství. Během prvního roku jeho provozu se ukázalo, že poptávku nezvládá uspokojovat, proto bylo rozhodnuto o citelném rozšíření této divize. Do konce roku 2011 by se stav návrhářů, konstruktérů či produktových manažerů měl zdvojnásobit na výsledných pět desítek zaměstnanců. Zatímco dosud oddělení Bespoke pracovalo také na konstrukci a vývoji určitých dílů, nyní se má již soustředit výhradně na zákazníky, resp. jejich konkrétní požadavky odrážejících osobní vkus a životní styl.
Příklady práce lidí z divize Rolls – Royce Bespoke vidíte na přiložených snímcích, všimneme si nejen piknikových sad či zavazadel na míru, ale také detailů oděvních doplňků. „Schopnost stavět automobily na zakázku bylo vždy součástí strategie značky Rolls – Royce,“ připomíná Jolyon Nash, jenž se stal předloni členem představenstva a ředitelem pro obchod a marketing společnosti Rolls – Royce. „Je pro nás povzbuzující vidět, že po desetiletích bouřlivých změn světa automobilů jsou naše zakázkové služby stále v oblibě.“